וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקינס: "טוב להיות פייבוריט. מקווה שנעמוד בזה"

17.2.2010 / 20:31

רכז מכבי ת"א דווקא לא לחוץ לקראת גמר גביע המדינה מול בני השרון (ה', 19:00, ערוץ 1). קלנסי: "צריך לעבוד לפי התכנית"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

לאחר סדרה של הפתעות וחצאי גמר מעט אפורים, יגיע מחר (חמישי, 19:00, ערוץ 1) מפעל גביע המדינה לסיומו, כאשר אלופת המדינה מכבי תל אביב תפגוש את בני השרון (שופטים: בכר, פוהרילס, גוריון). כזכור, הצהובים העפילו לגמר לאחר שגברו בקלות 65:81 על ברק נתניה בחצי הגמר ואילו בני השרון גברה במשחק צמוד על עירוני אשקלון בחצי הגמר השני, 61:69.

שתי הקבוצות נפגשו פעם אחת העונה בליגה, והצהובים יצאו עם הניצחון מהאולם בהרצליה אחרי מאבק עיקש ובתוצאה 76:79. אנדרו ויז'נייבסקי בלט עם 18 נקודות עבור מכבי, ואילו אצל בני השרון היה זה שון ג'יימס שקלע 20 נקודות. שתי הקבוצות הספיקו להיפגש פעם אחת גם בגמר הגביע, בשנת 2005, אז ניצחה מכבי 89:108 בזכות 29 נקודות של ניקולה וויציץ'. עם זאת, במפגש הגביע האחרון בין השתיים ניצחה בני השרון 87:94, בחצי הגמר של עונת 2006/7, בזכות 31 נקודות של לי ניילון.

מכבי תל אביב תתייצב מחר לגמר הגביע ה-43 בתולדותיה, כאשר בארון התארים של המועדון ניצבים 36 גביעי מדינה. הצהובים אמנם לא זכו בתואר הנחשק כבר שלוש שנים ברציפות, אך נראה כי אם לא יעשו זאת הפעם, תהיה זו ההפתעה הגדולה מכולן. המפתח לניצחון של האלופה יהיה עצירת משחק הפנים של בני השרון, והכתבת קצב המשחק מהיר, כשעל מלאכה זו יהיו מופקדים אנדרו ויז'נייבסקי ודורון פרקינס. האוהדים הצהובים צפויים למלא את יד אליהו, כשלמעלה מ-4,000 אוהדים כבר קנו כרטיסים לגמר בקופות ההיכל, ויוכלו לעשות זאת גם מחר. אוהדי מכבי יישבו בשערים 4 עד 8.

מנגד, בני השרון הצנועה תתייצב מחר לגמר הגביע השלישי בתולדותיה בשמונה עונות קיום של המועדון. בארון התארים של הקבוצה קיים גביע מדינה אחד משנת 1995, אז אפי בירנבוים הוביל את בני הרצליה, אחת משתי הקבוצות שמהן מורכבת בני השרון, לניצחון נאה 77:88 על הפועל חולון, כשהקלעי המוביל במשחק היה ג'ון הדסון עם 24 נקודות. בקבוצה בונים על הלחץ שמופעל על מכבי תל אביב ועל המאזן המדהים של דן שמיר בתור מאמן ראשי, כשלא הפסיד עדיין משחק גביע מדינה. בני השרון צפויה להביא כ-2,000 צופים להיכל, למרות הצהרות ראשוניות שמדברות על למעלה מ-4,000 אוהדים של הקבוצה. הנהלת המועדון תעמיד הסעות לאוהדי הקבוצה מרעננה והרצליה.

ויז'נייבסקי: "צריך להשתמש בקהל כדי לזכות בגביע"

אחרי אימון הערב, התפנה רכז מכבי תל אביב, אנדרו ויז'נייבסקי, לדבר לקראת המשחק, וגם הוא מודע לחשיבותו. "אנחנו יודעים שלא זכינו בגביע 3 שנים, אבל אנחנו נרגשים לקראת המשחק ומקווים להביא את הגביע הראשון למועדון הזה מזה 3 עונות. בני השרון היא קבוצה טובה, היא משחקת חזק ויש לה שיטה טובה, המאמן שלהם מאוד משפיע על המשחק, אבל אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, ולהשתמש בקהל שלנו כדי לזכות בגביע", אמר הרכז. "אנחנו צריכים לשלוט בקצב המשחק, דרך הקהל, וככה נוכל לקחת את המשחק".

דורון פרקינס, הצלע השניה בעמדה מספר 1, הוסיף: "יש לנו סיכוי טוב לזכות בגביע ואני מקווה שנעשה את זה. במשחק כזה תמיד טוב להיות פייבוריט, אבל אני מקווה שנוכל לעמוד בזה. אנחנו לא מרגישים שום לחץ אחרי שלא זכינו 3 שנים ברציפות, כי הקבוצה היא חדשה, ורוב השחקנים לא היו פה בכלל. אנחנו רוצים לזכות ב-3 תארים השנה, וזה הצ'אנס הראשון שלנו לזכות בתואר. הגבוהים של בני השרון משחקים טוב מאוד, וכל הקבוצה בכלל משחקת טוב. אם נצליח לרוץ, נוכל לשלוט במשחק".

דורי אסף: "אי אפשר לדעת איך זה יתפתח"

מנגד, אימון בני השרון לא היה מלווה בלחץ רב. הרבה חיוכים נראו על פני השחקנים, מלבד קוקי בלצ'ר, שנראה מעט לחוץ וביקש לשמור על שקט לקראת המשחק. סם קלנסי, שהצטיין בחצי הגמר והוביל את קבוצה מרחק 40 דקות מתואר היסטורי, כבר נשמע מוכן לקראת האתגר הגדול. "אנחנו צריכים לבוא ולעבוד לפי התוכנית משחק שלנו, ככה הגענו עד לפה. המאמן שלנו לא הפסיד עד כה משחק בגביע, אבל הוא לא משחק מחר, אז הסטטיסטיקה הזאת לא עוזרת".

"אנחנו צריכים לבוא ולשחק חזק. כל שחקן צריך להביא יותר מעצמו, ואני מקווה שהעניינים יילכו לכיוונינו", הוסיף הפורוורד האמריקאי. "אני בא לנצח את כל המשחקים, ואני לא מסתפק רק בלהגיע עד לגמר, אני רוצה לזכות בגביע. אני צריך לקלוע, להראות נוכחות בצבע, לקחת ריבאונדים ולהביא מנהיגות, ואני מקווה שזה יספיק לנו".

דורי אסף הצעיר הוסיף: "תמיד מרגש להיות בגמר, זה כבוד ואני מקווה שנצליח במשחק. אני מתכונן למשחק הזה כמו לכל משחק - עושה את החימום, קצת חימום מנטלי - ומקווה להיכנס כמה שיותר אגרסיבי למשחק, אם זה בהגנה או בהתקפה. מכבי הם פייבוריטים, ברור, אבל זה משחק אחד ועם הלחץ והכל אי אפשר לדעת איך זה יתפתח, נקווה שזה יהיה לטובתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully