וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצית ביליץ', קיבלת ביליץ'

מצד אחד, נבחרות גדולות שמרעננות את הסגל. מצד שני, נבחרות קטנות שלא נוכל לזלזל בהן. הכל על יריבות ישראל במוקדמות היורו

נבחרת ישראל קיוותה לבית מגוון עם יריבות אטרקטיביות, אבל קיבלה ארבע נבחרות שכבר שיחקו בקמפיינים האחרונים. ראשי ההתאחדות אמנם יכולים להיות מרוצים - הבית יכול היה להיות הרבה יותר קשה, אבל מצד שני, מדובר בבית ללא יריבות סקסיות שימשכו את הקהל לפוצץ את אצטדיון רמת גן במהלך הקמפיין. ישראל הגיעה להגרלה מהדרג השלישי ואמנם נהנתה משתי יריבות נוחות יחסית בדרג הראשון והשני, אך תיתקל במוקשים לא קטנים דווקא מהדרגים הנמוכים.

סוטיריס קירגיאקוס שחקן נבחרת יוון מול קלמי סבן שחקן נבחרת ישראל. AP
עוד פעם אתה?קיריגאקוס/AP

קרואטיה

קרואטיה היא אחת משתי הנבחרות החלשות בדרג הראשון. תחת המאמן הצבעוני, סלאבן ביליץ', הקרואטים לא הצליחו להעפיל למונדיאל והודחו מבית שכלל את אנגליה ואוקראינה. ביליץ' עצמו הוזכר כמועמד לאמן את נבחרת ישראל ושמו נקשר למספר קבוצות אנגליות, אך הוא נשאר וינסה להביא את הנבחרת ליורו 2012. הקרואטים, אגב, העפילו שלוש פעמים לאליפות אירופה בארבעת הקמפיינים בהם הופיעו כמדינה עצמאית.

קרואטיה, שניצחה את ישראל פעמיים בקמפיין מוקדמות יורו 2008 (3:4 ו-0:1) היא נבחרת צעירה ששחקניה מככבים בליגות האירופאיות הבכירות. הדור הצעיר מחליף את הדור המזדקן שהוביל את הקרואטים להצלחות בתחילת העשור. לוקה מודריץ' וניקו קרנצ'אר מטוטנהאם מנהיגים את הקישור ובהתקפה נפגוש את אדוארדו הנהדר מארסנל, איביצ'ה אוליץ' מבאיירן מינכן וניקולה קליניץ' מבלקבורן, שמוגדר על ידי ביליץ' כעתיד הכדורגל הקרואטי.

לעומת השמות הנוצצים בחלק הקדמי, נראה כי נקודת התורפה של קרואטיה היא החוליה האחורית. השוער ודראן רונייה מלאנס כבר בן 33 ונראה רע מאוד העונה בליגה הצרפתית. חולית ההגנה מתבססת על הקפטן יוסיפ סימוניץ' מהופנהיים והמגן הימני ודראן צ'ורלוקה מטוטנהאם.

בקמפיין האחרון, כאמור, סיימה קרואטיה במקום השלישי בבית 6. היא הובסה 4:1 ו-5:1 על ידי אנגליה של פאביו קאפלו וסיימה פעמיים בתיקו עם אוקראינה, שסיימה שניה. זאת לצד ניצחונות כפולים על קזחסטן, בלארוס ואנדורה.

יוון

את נבחרת יוון מיותר להציג. הנבחרת של אוטו רהאגל סיימה במקום השני בבית 2, בו שיחקה גם ישראל, והעפילה למונדיאל בעקבות ניצחון 0:1 בסיכום שני משחקי הפלייאוף מול אוקראינה. המאמן הגרמני בן ה-71 ידריך את הנבחרת בגביע העולם, אך לא ברור האם ימשיך לקמפיין הבא. בצד ההערכה הגדולה לה הוא זוכה, מתוקף היותו זה שהוביל את הנבחרת ביורו 2004, רהאגל ספג לא מעט ביקורות על צורת המשחק של הנבחרת. ההערכה היא כי הופעה רעה במונדיאל עשויה להביא לסיום תפקידו של רהאגל.

גם יוון נמצאת בתהליך של חילופי דורות. הדור של יורו 2004 מפנה את מקומו לחבורה של צעירים מוכשרים. בקמפיין הקרוב יקבלו כוכבים צעירים כמו סוטיריס ניניס (פנאתינייקוס), גיורגיוס מאקוס (א.א.ק), קוסטס מיטרוגלו (אולימפיאקוס) ואחרים יותר הזדמנויות, לצד וותיקים כמו סוטיריוס קיריגיאקוס מליברפול, קוסטס קצוראניס, וגיורגוס קראגוניס.

יוון וישראל נפרדו ב-1:1 במשחק שנערך ברמת גן וארבעה ימים לאחר מכן הפסידה הנבחרת שלנו 2:1 במשחק שנערך בכרתים. זאת, למרות שבשני המשחקים הציגה יוון את הכדורגל הבינוני המוכר שלה המתבסס על הנעת כדור סבלנית ומשחק איטי. ללא ספק, יוון נחשבת לאחת האופציות הנוחות מהדרג השני, במיוחד לאור העובדה שהסגל העייף צפוי לעבור מהפכה אחרי המונדיאל ולקראת הקמפיין הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לטביה

המוקשים הגדולים בהגרלה מגיעים דווקא מהדרגים הנמוכים. לטביה, למי ששכח, היא הנבחרת שבדיעבד מנעה מישראל לסיים במקום השני. שער דרמטי בדקה ה-89 קבע 1:1 במשחק בריגה כאשר המשחק ברמת גן הסתיים ב-0:1 זכור ללטבים שהביא גם לפיצוץ בין דרור קשטן לקפטן יוסי בניון. הפעם, אף אחד בישראל לא יזלזל עוד בלטבים.

לטביה מודרכת על ידי אלכסנדר סטארקוב, אחד האנשים החזקים בכדורגל המקומי. הסגל לא כולל כוכבים שמשחקים בליגות נוצצות באירופה, אבל מדובר בנבחרת אתלטית, אגרסיבית ונחושה שעשתה צרות צרורות בקמפיין הקודם ולא הייתה רחוקה מלסיים במקום השני בבית. לטביה, כזכור, כבר התמודדה ביורו 2004. בבית שכזה, אין ספק שגם הלטבים יראו עצמם כמועמדים להיאבק על ההעפלה.

גאורגיה

גאורגיה היא אחת הנבחרות החזקות בדרג החמישי וכמו כן מדובר בנבחרת היחידה שלא פגשה את ישראל במשחק רשמי בקמפיינים האחרונים. גאורגיה שיחקה בבית 3 של קמפיין מוקדמות המונדיאל (עם איטליה, אירלנד, בולגריה, מונטנגרו וקפריסין) וסיימה אותו ללא ניצחון ועם שלוש תוצאות תיקו. למרות זאת, הגאורגים עשו חיים קשים, לא התפרקו ובהחלט לא מדובר בנבחרת שיש להקל בה ראש.

הנבחרת השתתפה לראשונה בקמפיין מוקדמות יורו 1996 ומעולם לא העפילה לטורניר גדול. ההישגים הבולטים הם תוצאות תיקו מול דנמרק וטורקיה בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2006, ניצחון 0:1 על רוסיה בקמפיין מוקדמות יורו 2004, 0:0 עם איטליה בטביליסי במוקדמות מונדיאל 1998 ו-1:2 על בולגריה בקמפיין מוקדמות יורו 1996 שהיה הטוב בהיסטוריה של הנבחרת. אגב, ארבע שנים מאוחר יותר פגשה גאורגיה את לטביה ויוון בשלב מוקדמות יורו 2000.

המאמן הוא טימורי קצבאיה, שהוביל את אנורתוזיס לליגת האלופות ופוטר בתחילת העונה מאולימפיאקוס. קצבאיה החליף את הקטור קופר הארגנטינאי. גאורגיה מציגה סגל מאוזן עם מספר שמות מוכרים שמשחקים בישראל כמו חלוץ מכבי חיפה ולדימיר דבאלישווילי, זוראב מנטשאשווילי מהפועל תל אביב ולבאן חמלדזה מהפועל חיפה.

מלבדם, הסגל מורכב משחקנים שמגיעים כמעט מכל ליגה באירופה. המפורסמים יותר הם הקפטן קאחה קלאדזה ממילאן, לבאן קוביאשווילי מהרטה ברלין, לבאן מחלידזה הצעיר המוכשר מפאלרמו, אלכסנדר יאשווילי, מלך שערי הנבחרת ודאטו קבירקבליה, שיפגוש את הפועל תל אביב עם רובין קאזאן.

מלטה

הנבחרת מהאי הקטנטן שבים התיכון כבר הפתיעה את ישראל בעבר, כששתי הנבחרות נפגשו באנטליה בשנת 2003 במסגרת מוקדמות יורו 2004 ונפרדו בתיקו 2:2. היה זה משחק לפורטוקול בלבד, במפגש האחרון בין שתי הנבחרות. מלטה היא אחת הנבחרות החלשות באירופה, ומאז קמפיין מוקדמות מונדיאל 1994, אז סיימה חמישית מתוך שש נבחרות בבית המוקדם, היא סיימה את כל טורנירי המוקדמות במקום האחרון של הבתים אליהם הוגרלה. רובו המכריע של הסגל המלטזי משחק בליגה המקומית, והיא נטולת כוכבים בינלאומיים.

שתי הנבחרות נפגשו רק פעמיים באופן רשמי, במוקדמות יורו 2004. במשחק הראשון ניצחה ישראל 0:2 משערים של פיני בלילי וחיים רביבו. במשחק השני, כאמור, נפרדו הנבחרות ב- 2:2. בין שתי הנבחרות נערכו ארבעה משחקי ידידות, כשהראשון התקיים בספטמבר 1984 בישראל, אז ניצחה הנבחרת 1:2. ישראל אירחה את המלטזים גם בדצמבר 1987 והשתיים נפרדו בתיקו 1:1. ב-1988 אירחה אישראל שוב את מלטה והפעם ניצחה אותה 0:2. מפגש הידידות האחרון נערך בינואר 1989 במלטה, וישראל ניצחה בו 1:2.

בטורניר מוקדמות מונדיאל 2010 מלטה הוגרלה לבית 1 עם דנמרק, פורטוגל, שבדיה, הונגריה ואלבניה. המלטזים סיימו במקום האחרון בבית עם מאזן עגום מאוד שעמד על 0 ניצחונות, תוצאות תיקו אחת (0:0 ביתי עם אלבניה) ותשעה הפסדים. יחס השערים עמד על 0 שערי זכות לעומת 26 שערי חובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully