וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי: "הפעם הכל הולך להיות אחרת"

הסקוטי מוכן לגמר באוסטרליה נגד פדרר (א', 10:30, יורוספורט) ומבטיח שהתבוסה מהגמר בארה"ב לפני שנתיים לא תחזור

לא כל טניסאי יכול להתגאות בסטטיסטיקה עדיפה בקרבות ה"ראש בראש" עם רוג'ר פדרר. מי שבהחלט יכול לעשות זאת הוא אנדי מארי, שיפגוש מחר בבוקר (ראשון, 10:30, שעון ישראל, שידור ישיר ביורוספורט) את השוויצרי, המדורג 1 בעולם, בכדי לקטוף אולי תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. בלי או עם קשר לסטטיסטיקה הזו, השניים החלו בשליפות ציפורניים לקראת ההתמודדות ביניהם, מה שמרמז שאולי מבחינת ההצהרות אפשר אולי לבנות על משחק טוב בין השניים.

פדרר הוא זה שהחל בפסיכולוגיה ההפוכה, כשאמר לאחר הניצחון הקליל על ג'ו-ווילפריד צונגה בחצי הגמר, כי "אני יודע שמארי רוצה לזכות בתואר גרנד סלאם ראשון לבריטניה אחרי, כמה? 150 אלף שנים? אני חושב שהוא באמת צריך את זה יותר ממני, כך שאני חושב שהלחץ הגדול נמצא עליו. בכל מקרה, אנחנו נראה איך הוא מתמודד עם זה. זה לא הולך להיות פשוט עבורו, זה מה שבטוח".

אז על מה בדיוק מארי בונה? הסקוטי, שהפסיד בשני המפגשים האחרונים (מתוך העשרה בסך הכל נגד פדרר), ניצח פעמיים, אך לעולם לא עשה זאת בטורניר גרנד סלאם. פדרר שיחק כבר ב-21 גמרי גרנד סלאם, וניצח ב-15 מהם. הוא זכה באליפות אוסטרליה שלוש פעמים (2004, 2006, 2007) וסיים פעם אחת כסגן (בשנה שעברה) אחרי שהפסיד בחמש מערכות לרפאל נדאל. מארי, לעומתו, שיחק רק פעם אחת בגמר גרנד סלאם. זה היה ב-2008 באליפות ארצות הברית הפתוחה, אבל במעמד הזה הוא התקשה לעשות משהו נגד פדרר, שהוסיף לעצמו עוד תואר.

בכל מקרה, פדרר המשיך להשתחצן באותה מסיבת עיתונאים, ואמר: "עכשיו כשאנחנו נפגשים וכשהוא לא ניצח אותי בגמר הקודם שלנו, אני חושב שזה לא יעזור לו בגמר השני. בנוסף, הוא משחק מולי, שחקן שזכה בהרבה תארי גרנד סלאם מה שמהווה עבורי יתרון".

מארי החל לערוך השוואות

מארי סיפר כי הוא התרגש מאוד מגמר הגרנד סלאם הראשון שלו, אבל כעת הוא מרגיש מנוסה יותר. "אז הייתי לגמרי עצבני, כמו שכל אחד צריך להיות. הייתה לי ריצה מצוינת עד הגמר. הכל הלך שם כל כך מהר ולא היה לי זמן להכין את עצמי לזה, בעוד הפעם ברור שהכל הולך אחרת. אני מקווה שאני אשחק טוב יותר, אני בטוח שאני אשחק טוב יותר. בכל מקרה, הנתונים של רוג'ר מדברים בעד עצמם".

כדי להגיע לגמר, פדרר לא נזקק ליותר מדי עבודה, אבל שמט כבר שתי מערכות. בסיבוב הראשון הוא הפסיד במפתיע את המערכה הראשונה לאיגור אנדרייב וברבע הגמר הוא הפסיד בפתיחה מול ניקולאי דוידנקו, אבל בפעמיים הללו הוא ידע לצאת מזה כמו שצריך. בשאר המשחקים שלו זה הלך די חלק עבורו. גם למארי היה טורניר מצוין, שכן הסקוטי, שמדורג 4 בעולם, לא שמט אף מערכה עד המפגש עם מארין סיליץ', משחק שהוא ניצח בארבע מערכות. עד אז הוא התגבר בצורה חלקה על נדאלברבע הגמר וגם את ג'ון איסנר ופלורן סרה הוא לא ספר בשלבים המוקדמים יותר.

אז עכשיו, כשהכל בעצם מונח על הכף, נותר רק לקוות שלא יהיה לנו שחזור של הגמר הקודם בפלאשינג מדו, שנגמר מהר מדי, ואולי נקבל הצגה שלא תגרום לנו להצטער שנדאל לא הגיע לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully