וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאנג'יאני: "רוצה להיכנס עם סיינה לדפי ההיסטוריה"

איתן נוח

27.1.2010 / 13:38

סימונה פיאניג'יאני זוכה עם סיינה בכל תואר אפשרי, דורס את הליגה ומתכונן למכבי ת"א: "יש לה סיכוי ללכת עד הסוף". ראיון

ארבע שנים מאמן סימונה פיאניג'יאני את סיינה, אבל את מכבי תל אביב הוא מכיר היטב. לפני כן המאמן בן ה-40 לא בילה רחוק ממקומו הנוכחי, כיסא אחד ימינה ליתר דיוק, בעמדת עוזר המאמן של אותה סיינה. לפני המינוי למאמן ראשי, בילה פיאניג'יאני שלוש עונות כעוזרו של קרלו רקלקטי, ובעונת 2006/07 קיבל לראשונה את ההזדמנות להיות מאמן ראשי בקבוצה מחבל טוסקנה. מחר (חמישי), מול מכבי תל אביב בפתיחת משחקי הטופ-16, פיאנג'יאני יקווה לעשות את הצעד הראשון לקראת היעד הבא שלו: זכייה ביורוליג.

מאז הקידום, המאמן האיטלקי לא מפסיק להוסיף תארים לארון. לא פחות משלוש אליפויות, גביע איטלקי וגם ביקור בפיינל פור, זה הרזומה של פיאניג'יאני. זכורה בעיקר העונה האחרונה בה זכה בטריפל האיטלקי עם אליפות, גביע וסופר קאפ איטלקי. בזכות התארים קיבל פיאניג'יאני את המפתחות לנבחרת האיטלקית והוא אמור לפגוש את ישראל במוקדמות אליפות אירופה. כשנשאל האם מדובר בפסגת החלומות שלו או האם יש עוד איזה חלום או שניים שהוא מתכנן להשיג, המאמן המעוטר מפתיע בתשובתו: "אחרי 20 שנים בכדורסל אני לא מחשיב את עצמי כמאמן צעיר. האמת היא שיש סיכוי שעוד כמה שנים אני אפרוש או אעבור לעשות משהו אחר".

מחר בערב, כאמור, תפגוש סיינה את מכבי תל אביב במשחק הראשון בשלב הטופ 16. המפגש האחרון בין השתיים היה לפני שנתיים, במעמד מחייב למדי, בפיינל פור. מכבי של צביקה שרף טרום הפסד האליפות ניצחה 85:92 עם משחק שיא של אלכס גארסיה ודרק שארפ, משחק שייזכר בעיקר בגלל 45 הזריקות מהשלוש שלקחו שחקני סיינה. מעבר להפסד ההוא, נפגשו הקבוצות שמונה פעמים נוספות, ובכולן ניצחה מכבי. "אני מודע לנתון הזה", אומר השבוע פיאניג'יאני בראיון לוואלה! ספורט. "מבחינה סטטיסטית, אם זה לא קרה מעולם, זה צריך להשתנות במוקדם או במאוחר".

"אין פייבוריטים"

- אתה חושב שזה יקרה הפעם, כי בכל זאת אתם מגיעים למשחק הזה כפייבוריטים?

"אני לא חושב שמישהו מגיע פייבוריט לאיזשהו משחק בבית הזה, כי כל הקבוצות שוות לטעמי. מדובר בבית החזק והמאוזן ביותר, כי חוץ מאיך שהקבוצות שיחקו בשלב הראשון, מדובר בארבעה מועדונים חזקים עם שחקנים מנוסים וטובים מאוד. לדעתי, לכל קבוצה יש אחוז שווה להעפיל לשלב הבא בבית הזה".

- ודאי שמת לב להתחזקות האחרונה של אפס פילזן, עד כמה השינויים שהם עשו משנים את יחסי הכוחות בבית שלכם?

"לאפס פילזן היה ויש עדיין סגל ברמה גבוהה מאוד. קבוצה כמו אפס יכול למצות את הפוטנציאל שלה ולשחק ברמה גבוהה, גם ללא שחקן כזה או אחר וזה מה שהופך אותם למסוכנים עוד יותר".

- השנה בליגה אתם בלתי מנוצחים, ובכלל נראה כאילו הליגה האיטלקית עוברת סוג של שינוי. האם הליגה נחלשה או שאתם פשוט גדולים על הליגה כמו שמכבי גדולה הליגה בישראל?

"אני לא יודע מה באמת נכון. אני יודע שכדי לשמר את ההמשכיות הזו, אנחנו עובדים מאוד קשה. מעבר לזה, אני חושב שמלבד הקבוצות הגדולות, הליגה האיטלקית משתווה לליגה הספרדית, שהיא הליגה הטובה באירופה".

- העונה האחרונה האירה לכם פנים עם שלושה תארים מקומיים, אך מצד שני לא הצלחתם להגיע לפיינל פור ביורוליג, מה המטרה שלכם העונה?

"המטרה שלנו העונה היא להירשם בדפי ההיסטוריה כי אף קבוצה מעולם לא זכתה בארבע אליפויות רצופות ואף קבוצה מעולם לא זכתה בגראנד סלאם (אליפות, גביע איטלקי וסופר קאפ – א.נ) פעמיים ברציפות. באירופה אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק. קשה מאוד להציב מטרות רחוקות מדי, אז אנחנו מנסים להתמודד משחק אחר משחק, וכרגע המטרה העיקרית שלנו היא להעפיל לשלב הבא. אם נעפיל לטופ 8, אני מאמין שנבוא עם מספיק ביטחון לשלב הבא בשביל להעפיל גם לפיינל פור".

- אתם כבר שנים נמצאים בטופ האירופאי, אבל מצד שני אתם רחוקים מלהיות בין הקבוצות העשירות ביבשת. למרות זאת יש לכם סיכוי אמיתי לקחת תואר אירופאי?

"ודאי שאנחנו לא יכולים להתחרות בתקציב ובעומק הסגל שיש לקבוצות הגדולות של אירופה, אבל היופי בספורט שאתה יכול לעלות בכל משחק נתון, להתגבר על המגבלות שלך ולנצח את היריבה שלך. מבחינתנו, אנחנו מתכוונים לנסות לנצח כל יריבה וכל סגל של יריבה".

- לקראת המשחק, אתה רואה איום מרכזי במכבי שתצטרכו לעצור אותו?

"קשה לי להתמקד בשחקן אחד במכבי. קבוצה מנצחת משחקים ולא שחקנים בודדים, במיוחד בקבוצה כמו מכבי".

- אגב מכבי, שנים לא קלות עוברות על המועדון הזה, אתה חושב שיש להם סיכוי אמיתי להתברג במקומות 1-2 בבית ולעלות לשלב הבא?

"לדעתי, למכבי תמיד יש סיכוי ללכת עד הסוף ביורוליג. אני גם לא באמת יכול לחשוב משהו אחר עם מאמן כמו פיני גרשון ואולם ביתי כמו שיש להם בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully