וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "מעט קבוצות חזרו מהאולם בסיינה עם ניצחון"

מאמן מכבי ת"א שמתכוננת לסיינה (ה', 21:30, 5+): "הסגל שלהם רץ שנים". המועדון על דברי אנדרסון: "הוא לא הובן כראוי"

מכבי תל אביב תחל מחר (חמישי, 21:30, ספורט 5+) את משחקיה בשלב הטופ 16. למרות שהאופציה החלופית הייתה גרועה בהרבה, בית לא קל מצפה לצהובים, כשגם משחק הפתיחה של הבית יהיה לא קל בלשון המעטה. יריבה של מכבי, סיינה, מדורגת ראשונה בליגה האיטלקית עם מאזן מושלם של 15 ניצחונות ואפס הפסדים, כשבעצם שני ההפסדים היחידים של האיטלקים העונה היו לברצלונה החזקה בשלב הבתים ביורוליג.

הנתון הסטטיסטי המעודד עבור הצהובים של פיני גרשון הוא שסיינה מעולם לא הצליחה לנצח את מכבי תל אביב. לא פחות מתשעה מפגשים נערכו בין שתי הקבוצות במשחקים אירופאים, ובכולם ידה של מכבי הייתה על העליונה. המפגש האחרון היה לפני שנתיים בחצי גמר הפיינל פור, שגם בו מכבי ניצחה ועלתה לגמר. אז, כזכור, היו אלה דרק שארפ ואלכס גארסיה שנתנו משחק שיא עונתי עבור מכבי.

בין השחקנים הבולטים של האיטלקים אפשר למצוא את קסיסטוף לברינוביץ', אחיו התאום של דריוס, שחקנה של ריאל מדריד. זו עונתו השלישית של קסיסטוף במועדון האיטלקי ועד כה ביורוליג הוא מעמיד ממוצעים של 15.3 נקודות למשחק. כמו כן ניתן למצוא את הגארד רומיין סאטו, שזו עונתו הרביעית בקבוצה, והעונה הוא קולע 13 נקודות בממוצע ביורוליג, ואת טרל מקנטייר, שצולף 12.2 נקודות למשחק ב-50 אחוז מהשלוש, וממשיך גם כן לעונה רביעית בקבוצה.

"מכבי היא קבוצה טובה עם הרבה שחקנים מצוינים ויש שם הרבה כישרון, כך שזה הולך להיות מבחן אמיתי להגנה שלנו", סיפר מקנטייר לוואלה! ספורט לקראת המשחק. "הבית שלנו הולך להיות קשה, והאמת היא שלא ציפינו שזה הולך להיות קל. כל קבוצה בבית הזה תעלה לכל משחק כאילו הוא משחק גמר, אז קל זה בטוח לא יהיה. אנחנו מאמינים שזה אפשרי מבחינתנו להגיע לפיינל פור, אבל ברור לנו שיש כמה קבוצות שיתמודדו על העלייה".

מאמן סיינה, סימונה פיאנג'יאני, סיפר: "אנחנו נלהבים לפתוח את שלב הטופ 16 במשחק בית וברור לנו שאנחנו צריכים לפתוח את השלב הזה ברגל ימין. בשלב קצר כמו בשלב הטופ 16 זה מאוד חשוב לשמור על הבית, אבל ידוע לנו שמכבי זו קבוצה עם המון מסורת שרגילה למשחקים מסוג זה. אנחנו מתכוננים להגיע מנטלית בשיא שלנו למשחק בשביל לנצח ולשמור על החלום שלנו בחיים, בשבילנו ובשביל האוהדים שלנו".

"אני רוצה לעשות את ההיסטוריה עם סיינה ולנצח סופסוף את מכבי תל אביב", הוסיף לברינוביץ' לקראת המשחק. "אנחנו יודעים שזה הולך להיות משחק קשה מאוד מול קבוצה שמשחקת כדורסל מהיר ומלאה בשחקנים גדולים כמו אנדרסון, וויז'נייבסקי ואיידסון. אנחנו עובדים קשה מאוד בשביל להשיג את הניצחון הזה, כי זה חשוב מאוד לנצח כל משחק ביתי מצד אחד בייחוד לאור הפתיחה הרעה שלנו בעונה שעברה בשלב הזה עם ההפסד לציבונה".

גרשון: "הם יודעים שאם הם יפסידו לנו, הם יהיו בצרות"

בצד הצהוב, גם מאמנה של מכבי תל אביב, פיני גרשון, מכיר את סטטיסטיקת הניצחונות של מכבי על סיינה: "מכבי מעולם לא הפסידה לסיינה, ואנחנו לא רוצים לפתוח במסורת חדשה, למרות שברור לנו שקל זה לא הולך להיות. הסגל שלהם רץ ביחד כבר כמה שנים, שזה דבר נדיר ביורוליג. מעטות הן הקבוצות שחזרו מהאולם בסיינה עם ניצחון. הם יודעים שאם הם יפסידו לנו, הם יהיו בצרות בגלל לוח המשחקים שלהם. אני מקווה שההפסד שספגנו בליגה הישראלית בתחילת השבוע ישמש כקריאת השכמה עבורנו. בינתיים העונה ברגעים הקשים, כמו המשחקים ויטוריה ומוסקבה, נשארנו ביחד ונלחמנו. הראינו אז המון אופי, שנצטרך להראות גם במשחק הקרוב".

"אנחנו חייבים לשחק כאילו אין מחר בכל ששת המשחקים בטופ 16", הוסיף אנדרו ויז'נייבסקי, רכזה של מכבי תל אביב שפתח בכל משחק העונה ביורוליג. "המשחק הראשון מול סיינה הוא מאוד חשוב, אבל כל אחד מששת המשחקים הוא חשוב מאוד. יש לנו שישה משחקים לשחק את הכדורסל שלנו ולנסות להתקדם. אישית, אני אופטימי. עשינו כמה דברים טובים והראינו סימנים חיוביים. אנחנו רק נהיה חייבים להיות יותר עקביים".

ובינתיים במועדון הצהוב מבהיר כי דבריו של אלן אנדרסון מאתמול, שאמר על הניצחון של ברק נתניה על מכבי תל אביב כי "אפילו פח אשפה לפעמים מקבל סטייק", אינם היו כוונתו. "כוונתו היחידה הייתה כי ביום נתון כל קבוצה יכולה להפסיד לכל קבוצה. מדובר בפתגם ואין לפרש את הדברים באופן מילולי. אלן לא התכוון לפגוע לא בנתניה ולא באיש, ואם הובן לא נכון הוא מתנצל על כך בפני כל מי שנפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully