וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורסמן: "צריך להיות איינשטיין כדי לבצע חילוף"

25.1.2010 / 23:22

מאמן הפועל חולון הביע את דעתו על החוק הרוסי אחרי ההפסד לרמת גן, אך הבהיר: "האשמה עלי". גוט: "זה היה כמו לידה"

יותם רונן

צילום וידאו: אבי כהן
עריכת וידאו: דורון שטיין

אז זהו זה. הסיבוב הראשון בליגת העל ננעל הערב (שני) במשחק בין עירוני רמת גן והפועל חולון, ואם ניתן ללמוד ממנו משהו לקראת ההמשך, נראה כאילו הליגה בכלל והתחתית בפרט הולכת להיות מעניינת למדי. נועלת הטבלה של דני גוט ניצחה 78:85 את מחזיקת הגביע מחולון בזיסמן במה שהיה נצחונה הראשון העונה, ולפתע הפער בין החבורה של מיקי דורסמן והמקום האחרון בטבלה עומד על ניצחון (או הפסד) אחד בלבד. לראשונה העונה רמת גן גם נראתה כמו קבוצה ראויה בליגת העל, ואין ספק כי שתי הקבוצות סוגרות סיבוב ראשון עגום למדי. עם זאת, שתיהן גם יכולות להסתכל קדימה ולקוות לעתיד טוב יותר - חולון בזכות הסגל והרוח החדשה, רמת גן עם הציפיה ליצור מומנטום מסוים מהניצחון הראשון העונה.

גוט: "נמשיך בדרך שלנו, בעבודה קשה"

"כשהייתי שחקן לא הזעתי כמו שהזעתי היום. זה היה כמו לידה", התלוצץ בסיום מאמן רמת גן, דני גוט, שיכול היה לנשום לרווחה. "התחלנו במאי, ועברו 9 חודשים עד הניצחון הראשון. החבר'ה שיחקו כמו גברים. כשאמרתי במשך כל השנה שאנחנו קרובים ולא מצליחים אז התכוונתי לזה. אם מסתכלים על הסטטיסטיקה אז רואים חמישה שחקנים עם 10 נקודות ומעלה. לא עשינו שינויים טקטיים, אבל הוספנו את כריס ווטסון, שהוא מדהים, גם באישיות, גם כבן אדם וגם כשחקן. נמשיך בדרך שלנו, בעבודה קשה, ואני מקווה שהניצחון הזה יתן לנו הרבה יותר שחרור לשחקנים".

על הסיבות שהביאו לניצחון, אמר גוט: "ניסינו כמה שיותר לשבש את המשחק של חולון, ותמיד קשה לשחק מול אזורית, אז ניסינו לבלבל אותם ולעבור מאישית לאזורית. אני שמח שזה עבד. זה לא משנה מה שאמרנו לפני המשחק, העיקר שנלחמנו על כל כדור וזה הביא לנו את הניצחון". כשנשאל על המשך העונה, חייך גוט ואמר: "קודם כל, אני הולך לחגוג הלילה. עבדנו נורא קשה וזה לקח לנו הרבה זמן. מחר נתחיל לעבוד על המשחק הבא, מול בני השרון".

ברנדון יואינג, שהיה מצוין לפרקים, הוסיף: "אנחנו לא ידענו איך לנצח העונה, אבל המאמן עשה עבודה נהדרת איתנו, לקחנו כל משחק בצורה נפרדת וזה עבד הערב". על צירופו של כריס ווטסון, מהבולטים בשורות נועלת הטבלה הערב, אמר יואינג: "היינו צריכים נוכחות בפנים, וכריס הוא אגדה פה. הוא יודע איך לקלוע, והוא יודע איך לשחק פה".

ג'ון שארפר, הרכש החדש של גוט, הציג משחק מצוין של 18 נקודות, ובסופו מצא זמן להסביר מה הביא לרמת גן את נצחונה הראשון העונה: "הרבה מלחמה, ושיחקנו הגנה, זה מה שהביא את הניצחון. יש לנו מוטיבציה, ואנחנו מנסים לעשות את עצמנו טובים יותר. אני יודע שלא נגיע לפלייאוף, אבל אנחנו רק מתרכזים להפוך את עצמנו לטובים יותר".

מיקי דורסמן מדען

מנגד, נראה היה שמאמנה החדש-ישן של הפועל חולון, מיקי דורסמן, מתוסכל למדי. כשנשאל בסיום האם האופוריה מהניצחון הראשון שלו כמאמן, בשבוע שעבר על נהריה, השפיעה, אמר: "לא היינו באופוריה אף פעם. ידענו מה קורה, צריך לשחק כדורסל ולנצח. לא שיחקנו וזה הכל. לא באנו לשחק, נקודה. לא הקשבנו להוראות, לא הגבנו למשחק. כל האשמה עליי".

דורסמן המשיך ומנה את הבעיות של קבוצתו: "אנחנו קבוצה חסרה בעמדות הישראלים. קשה עם החוק הרוסי, כל חילוף צריך להיות איינשטיין כדי לעשות אותו. אני מקווה שנמלא את עמדה 5 בקרוב".

לאחר מכן עבר דורסמן לפרגן לדני גוט. "המאמן שלהם עשה עבודה טובה, והם רצו יותר, הקבוצה שלהם מילאה הוראות, ולא הגענו מוכנים". עם זאת, מספר דקות לאחר מכן החלו חילופי דברים בין צמד המאמנים, בנוגע לעונת האליפות של הפועל חולון, לה, לכאורה, היה שותף גוט – בעיקר בשלב הבניה. דורסמן, עם זאת, לא ממש מסכים: "מי שבנה את הקבוצה בעונת האליפות זה אני ועופר חירותי, אני חולה על דני גוט אבל הוא לא בנה את הקבוצה. מגיע למי שמגיע את הקרדיט". דני גוט אמר בתגובה: "הייתי שותף לבניית הקבוצה".

ליאור ליפשיץ, שלא היה בשיאו הערב, הוסיף: "מגיע כל הכבוד לרמת גן שעשו משחק גדול, קלעו באחוזים מדהימים, רצו, הראו שהם קבוצה שיכולה לנצח כל קבוצה בליגה הזאת. לא עשינו מה שהמאמנים ביקשו מאיתנו, וחבל. אין לי ספק שאנחנו יכולים עוד להיכנס לפלייאוף העליון, אנחנו אנשים חיוביים ואופטימיים. אם נשחק כמו שמצפים מאיתנו, אם נתחבר ונראה את מה שאנחנו יודעים, אז נוכל עוד לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully