וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בעירוני רמת גן מנצחת את הפועל חולון

החבורה של דני גוט רשמה ניצחון בכורה העונה, כשגברה על מחזיקת הגביע 78:85 במשחק שנעל את הסיבוב הראשון

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

אחרי הדרמה הענקית אמש (ראשון) בנתניה, שם הדהימה העולה החדשה של אריק אלפסי את מכבי תל אביב, ויומיים אחרי המשחק המצוין בין הפועל ירושלים ומכבי חיפה, ננעל הערב המחזור ה-11 בליגת העל, ולמעשה גם הסיבוב הראשון, כאשר עירוני רמת גן השיגה את נצחונה הראשון העונה, 78:85 על הפועל חולון בזיסמן. הרמת גנים אמנם חיכו סיבוב שלם כדי להשיג ניצחון בכורה בליגת העל, אבל ניצחון זה ניצחון, ואולי זה מה שהחבורה של דני גוט היתה צריכה כדי לצאת סוף סוף לדרך חדשה ומוצלחת יותר. אירוע מעניין התרחש הערב גם על הקווים, שם חזר ירון זריף לשפוט אחרי שבוע של השעיה.

עד הערב היתה המארחת הקבוצה היחידה שעדיין לא ניצחה העונה. עם עשרה הפסדים ואפס עגול ועגום בטור הנצחונות, קשה היה להאמין שנועלת הטבלה תוכל לנצח את החבורה המלהיבה והמתחדשת של מיקי דורסמן, אבל בליגת העל הכל יכול לקרות, והערב - הכל קרה. כריס ווטסון, שהצטרף למועדון לפני מספר שבועות, נראה כמו כריס ווטסון הישן והטוב; ג'ון שארפר, רכש חדש עוד יותר, הציג משחק מצוין; טאג' מקאלו חיבר את כל החלקים, דני גוט ניהל את המשחק כמו שצריך, ורבע שלישי אדיר של רמת גן למעשה הכריע את ההתמודדות. הניצחון הערב מכניס המון רוח חדשה במפרשים של האחרונה בטבלה עם פתיחת הסיבוב השני, וכמו שרמת גן שיחקה הערב - הישארות בליגה בהחלט נראית אפשרית.

ואולי בכלל הכל קשור במיסטיקה. גם בעונת האליפות, גם בעונת הגביע, ובכלל - בעשר השנים האחרונות לא ניצחה חולון אפילו פעם אחת בזיסמן. אלא שזה יהיה ההסבר הקל. המציאות, אפעס, נמצאת במקום קצת אחר. על אף שבשבוע שעבר מחזיקת הגביע נראתה טוב מאוד עם הרוח החדשה שהכניס מיקי דורסמן והכישרון הגדול שהגיע מצירופם של סאשה בראטיץ' ואנטוניו גרייבס, הערב הציגו החולונים יכולת חלשה, משחק התקפה חסר מעוף או תרגילים, והגנה חדירה. על הנייר למיקי דורסמן ושחקניו יש המון כישרון - הרבה יותר מלקבוצה שמאכלסת את המקום ה-11 בטבלה - אלא שבפועל, מעט מאוד מהכישרון הזה בא לידי ביטוי הערב. אחרי הניצחון על נהריה בשבוע שעבר מיקי דורסמן הודה כי הוא לא משיח. המאמן החדש-ישן צודק, אבל הפועל חולון לא באמת צריכה משיח; היא פשוט צריכה למקסם את הכישרון שלה. אולי בסיבוב הבא.

מהלך המשחק

הרמת גנים פתחו עם ברנדון יואינג, ג'ון שארפר, ג'ייסון תומאס, כריס ווטסון וג'וליאן קאזו, בעוד חולון עלתה עם ניב ברקוביץ', אנטוניו גרייבס, דווין מיטשל, יוני ניר וג'ון תומאס. הדקות הראשונות היו שייכות לאותו תומאס בדיוק, כאשר אלא שמנגד, שארפר, הרכש החדש והמוצלח של גוט, דאג להשאיר את הרמת גנים בעניינים. הקצב ההתקפי והמהיר נמשך גם בדקות הבאות, כשדווין מיטשל המצוין המשיך לתת את הטון עבור מחזיקת הגביע, ומנגד ג'ייסון תומאס הראה חלק מהכישרון הגלום בו, ובתום הרבע הראשון 22:25 לרמת גן.

הרבע השני נפתח מעט מבולבל יותר, כששתי הקבוצות הרבו לאבד ולהחטיא, וכריס ווטסון, שמצטיין בבלגאן, ניצל זאת על מנת לשפר הסטטיסטיקה ולהעלות את רמת גן ליתרון 6, אלא שחולון מיהרה לחזור, דרך ניב ברקוביץ', ג'ון תומאס ו-ווטסון. ווטסון המשיך לעשות ככל העולה על רוחו בצבע, ושלשה של אנטוניו גרייבס מהעבר השני צימקה את ההפרש, ולחדרי ההלבשה ירדה רמת גן ביתרון 35:37, אחרי רבע שני נוראי של כדורסל.

רמת גן פתחה את הרבע השלישי בסערה, כשברנדון יואינג הפציץ שמונה נקודות רצופות כולל שתי שלשות, והעלה את המארחת ליתרון השיא שלה עד אותו רגע, 38:47. עם הרבה התלהבות ואנרגיות המשיכה רמת גן ללחוץ על הדוושה, כשמנגד חולון הציגה התקפה חסרת מעוף, והמארחים עלו ל-46:60. טאג' מקאלו הציג יכולת נפלאה, ההפרש עלה עד 18, ושלשה אדירה של שארפר עם הבאזר קבעה 50:67 גדול לרמת גן עם העליה לרבע המכריע.

מיטשל פתח את הרבע האחרון עם שלשה, אלא שאוחנון הגיב עם סל בצד השני, ושבע דקות לסיום הובילה רמת גן 57:73. ברנדון יואינג דאג לשמור את היתרון הגדול בחיים, ועל אף הפצצות מבחוץ של יריב יצקן ונקודות של ניב ברקוביץ', שצימקו ל-79:70, אך לא יותר מזה. רמת גן מנצחת 78:85, בתקווה לעתיד ורוד יותר.

סטטיסטיקה

קלעו לרמת גן: ג'ון שארפר 18 (4 מ-6 ל-3), כריס ווטסון 16, ברנדון יואינג 16, טאג' מקאלו 16, ג'ייסון תומאס 10, איציק אוחנון 9.

קלעו לחולון: דווין מיטשל 20, אנטוניו גרייבס 18, ניב ברקוביץ' 11, יוני ניר 9, ג'ון תומאס 8 (12 ריבאונדים, 3 חסימות), סאשה בראטיץ' 4, טייטוס אייבורי 3, יריב יצקן 3, אבי אליהו 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully