וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על טעויות משלמים. באליפות?

25.1.2010 / 14:00

היגואין פצוע, בנזמה לא פוגע ורונאלדו לא יציב, אז למה ריאל מדריד שחררה את ואן ניסטלרוי? תומר יצחק מסכם מחזור בספרד, ומשבח את ואלדס המושמץ

מדד הגלקטיקוס

כשגונזאלו היגואין פצוע, קארים בנזמה לא פוגע וראול לא באמת נספר על ידי מנואל פלגריני, הוויתור של ריאל מדריד על רוד ואן ניסטלרוי נראה מאוד תמוה. הסקורר ההולנדי עמד על ממוצע פנטסטי של 0.67 שערים למשחק במדי הבלאנקוס, אך משום מה לא קיבל את ההזדמנות הראויה מאז שהתאושש מפציעתו האחרונה. דווקא בתקופה בה ריאל מתקשה מעט בחלק הקדמי וזקוקה למישהו שיפנה שטח ויתפקד כרגל המסיימת, ואן ניסטלרוי נשלח להמבורג. מועדון גדול כמו ריאל מדריד, שנמצא בפני החודשים החשובים בעונה שלו, מעט לפני חזרתה לפעילות של ליגת האלופות, נותר עכשיו ללא גיבוי לעמדת החלוץ המרכזי.

נכון, המבקיע העיקרי של ריאל מדריד הוא בכלל כריסטיאנו רונאלדו, שכבש גם את צמד השערים ב-0:2 הביתי על מלאגה, אך אי אפשר להסתמך באופן אבסולוטי על הפורטוגלי. גם לו יש לפעמים תקופות בנות מספר שבועות של בצורת, כפי שקרה רק לאחרונה, וזאת מבלי להזכיר הרחקות ופציעות. זה עלול לקרות לרונאלדו גם בשבועות קריטיים יותר, ואז ריאל תהיה בבעיה. ומה על פציעות נוספות של החלוצים? עדיף היה לו במדריד היו ממתינים עם שחרורו של ואן ניסטלרוי לחודשי הקיץ, מנצלים את שירותיו עד התום וכך גם נפרדים ממנו בצורה הולמת. מבחינת ואן ניסטלרוי, כמובן, מדובר בצעד נכון לעבור לליגה מזמינה עבור חלוצים מסוגו. עבור ריאל מדריד, ההחלטה הנחפזת עלולה להתגלות כטעות פטאלית.

מדד הפנטסטיקוס

בזמן שאור הזרקורים מופנה באופן טבעי לסטארים כמו ליאונל מסי, זלאטן איברהימוביץ' וצ'אבי, יש בברצלונה גם שחקנים אפורים יותר, שתרומתם לא תסולא בפז. העיקרי שבהם הוא השוער ויקטור ואלדס, אולי הדמות הכי פחות מוערכת במכונה המשומנת של פפ גווארדיולה. הוא זכה פעמיים בקריירה בפרס ה'זאמורה', המוענק לשוער שספג הכי מעט שערים בליגה הספרדית, וגם העונה הוא בדרך הנכונה לתואר שלישי ולהגדלת הפער מאיקר קסיאס בקטגוריה זו. ואלדס ספג רק 10 שערי ליגה בסיבוב הראשון אותו ברצלונה סיימה לראשונה בהיסטוריה ללא הפסד, כאשר ב-11 משחקים שמר על רשת נקייה.

בעבר דאג ואלדס לאכזב את אוהדי בארסה לפחות פעם אחת בעונה בצורה משמעותית. נדמה כי השנה המופלאה של הבלאוגרנה ב-2009 נתנה לו דחיפה מוראלית עצומה והוא "שוער הרבה יותר שלם", כפי שטוענים כלי התקשורת בקטלוניה. במשחק החוץ בטנריפה, אותו סיימה ברצלונה עם 0:5 קל בסופו של דבר, נדרש ואלדס ליכולת שיא ברבע השעה הראשונה בה מנע לפחות שלושה שערים בטוחים. הסיפור חזר על עצמו גם בניצחון 0:3 על ויאדוליד, כשאלמלא יכולת מצוינת של ואלדס המשחק יכול היה להתפתח בצורה אחרת לגמרי. בקבוצה כמו ברצלונה, שתוקפת ללא הרף ומחזיקה רוב הזמן בכדור, לא קל להתבלט כשוער. ואלדס העירני עושה זאת כעת, במה שעשויה להתברר כעונת האישית הטובה ביותר שלו.

קו העוני

כשאתלטיקו מדריד הגיעה לקוליסאום אלפונסו פרז לדרבי הקטן מול חטאפה, דיברו כולם על הרצון המוגבר של שחקני ריאל מדריד לשעבר לנצח את הקולצ'ונרוס. ארבעה שחקני הרכב של חטאפה וגם המאמן מיצ'ל הם יוצאי ריאל, אבל מי שהביא בסופו של דבר את ה-0:1 הקטן שהבהיר כי העונה חטאפה היא הקבוצה השנייה של מדריד, היה דווקא מאנו דל מוראל, החלוץ בוגר מחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד. מאנו אף פעם לא קיבל הזדמנות ממשית באתלטיקו, שהעדיפה להשאיל אותו לרקראטיבו ולצרף לעמדות ההתקפה זרים יקרים, ולכן הוא בחר לעזוב סופית ב-2006 לטובת חטאפה. מאנו הפך העונה לכובש הבכיר של חטאפה בכל הזמנים ואף הוזכר בחודשים האחרונים כמי שעשוי לחזור לאתלטיקו כדי לסגור מעגל. בהנהלת הקולצ'ונרוס הגיבו בביטול לידיעות ודי העליבו את מאנו. והוא? הוא נקם על המגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully