וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלייסטרס גברה על הנין בגמר טורניר בריסביין

טורניר הקאמבק של הנין למגרשים הסתיים בהפסד דרמטי לבת ארצה, שהצילה שתי נקודות משחק והניפה עוד גביע

שלוש וחצי שנים עברו מאז שז'סטין הנין וקים קלייסטרס נפגשו על מגרש טניס, והבוקר (שבת) שתי הבלגיות המופלאות גרמו לכולנו להצטער על כך. בסופו של קרב מתיש שארך שעתיים ורבע הייתה זו קלייסטרס שחגגה עם ניצחון 3:6, 6:4, 6:7 והניפה את הגביע בטורניר החימום לקראת אליפות אוסטרליה (סך פרסים של 220 אלף יורו), אך למרות ההפסד הייתה יכולה גם הנין להיות מרוצה מחזרתה לסבב אחרי 20 חודשי היעדרות.

לצערה של הנין, שנראתה חדה ומוכנה להסתערות מחודשת על הצמרת העולמית בטורניר הראשון שלה מאז הקאמבק המתוקשר, היא נתקלה בחברתה הטובה שיודעת דבר או שניים על קאמבקים. קלייסטרס, שחזרה כזכור בקיץ שעבר אחרי שנתיים מחוץ למגרשים וזכתה מיד באליפות ארצות הברית, מנעה מהנין את החזרה המושלמת אחרי דרמה ענקית.

בפתיחה היה נדמה שהנין לא תהיה מסוגלת לעמוד בפני העוצמות של קלייסטרס, שניצחה 3:6 במערכה הראשונה, אבל הבק הנד הקטלני של הנין החזיר אותה לתמונה במערכה השנייה בה ניצחה 4:6. המומנטום של הבלגית הקטנה נמשך עם 0:3 מהיר במערכה השלישית, אבל בת ארצה השיבה לה בעוד מיני קאמבק בדרך ל-3:3. הנין לא ויתרה ובמצב של 4:5 לזכותה היא עלתה ל-15:40, אבל קלייסטרס הצילה את שתי נקודות המשחק, איזנה ל-5:5 וכפתה שובר שוויון.

גם כאן לא ויתרו שתי הבלגיות על הדרמה, ולמרות שקלייסטרס ברחה ליתרון מהיר של 1:5 בשובר השוויון, ענתה לה הנין עם התעוררות נואשת אחרונה בדרך ל-6:6, לפני שקלייסטרס שמה סוף למותחן, זכתה בשתי הנקודות האחרונות והתפנתה לנחם את חברתה ולחגוג עם עוד גביע.

"איזה משחק זה היה!", אמרה קלייסטרס הנרגשת בסיום. "ז'סטין שיחקה ברמה מאוד גבוהה לאורך כל הטורניר, ואני חושבת שהצבנו את הרף די גבוה לעצמנו לקראת המשך השנה". הנין התרגשה לא פחות ואמרה: "אני פשוט מאושרת לחזור. היה גמר מדהים,ואני רוצה לברך את קים שהיא שחקנית גדולה".

אחרי ההפסד התבשרה הנין כי את השבוע הבא היא תפתח במשחק הכי קשה לו הייתה יכולה לצפות, לאחר שהגרלת טורניר סידני, טורניר ההכנה האחרון לפני פתיחת אליפות אוסטרליה, זימנה לה מפגש אפשרי מול סרינה וויליאמס כבר בסיבוב השני.

* בטורניר הגברים המקביל בבריסביין הזיע המדורג ראשון, אנדי רודיק, בדרך לגמר לפני שניצח את הצ'כי תומאס בדריך 6:1, 3:6, 4:6. בגמר יחכה לרודיק צ'כי אחר בדמותו של ראדק סטפאנק, שהביס את גאל מונפיס 2:6, 1:6.

ויקמאייר זכתה באוקלנד, מארי פישל בגביע הופמן

בנוסף לחגיגה הבלגית בבריסביין קיבלה מעצמת טניס הנשים מהשפלה סיבה נוספת לגאווה גם מצידה של ינינה ויקמאייר. הכוכבת המבטיחה של הטניס הבלגי זכתה בטורניר אוקלנד (סך פרסים 220 אלף דולר) אחרי שהפתיעה בגמר את פלאביה פנטה וניצחה בקלות 3:6, 2:6. ויקמאייר (16 בעולם) שמה מאחוריה את השעייתה המדוברת מהסבב בעקבות העובדה שהחמיצה בדיקת סמים אשתקד ודרסה את האיטלקיה (12 בעולם) בדרך לתואר השלישי בקריירה שלה.

נבחרת ספרד זכתה בגביע הופמן בפעם השלישית בתולדותיה, כשהשלימה ניצחון 1:2 על בריטניה במפעל המסורתי בפרת'. אחרי שלורה רובסון בת ה-15, ההבטחה הגדולה של הטניס האנגלי, הפתיעה במשחק הראשון את מריה חוזה מרטינז סאנצ'ז (26 בעולם) עם ניצחון 1:6, 6:7 (6:8), איכזב אנדי מארי עם הפסד 6:1, 4:6, 6:3 לטומי רוברדו, ובמשחק הזוגות המעורבים המכריע ניצחו הספרדים 6:7 (6:8), 5:7 אחרי שהצליחו שלוש נקודות מערכה במערכה הראשונה והניפו את הגביע.

* שחר פאר, שפתחה את העונה עם הופעה בחצי גמר טורניר אוקלנד, תמשיך בשבוע הבא לטורניר הובארט באוסטרליה (סך פרסים של 220 אלף דולר), שם היא תדורג שנייה אחרי אנבל מדינה גרירס הספרדייה. יריבתה של פאר בסיבוב הראשון תהיה אוליביה ראגובסקה, אוסטרלית בת 19 המדורגת 145 בעולם. בסיבוב השני עשויה לחכות לפאר אוסטרלית מפורסמת הרבה יותר בדמותה של ילנה דוקיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully