וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל אני, תמיד נשאר נקי

8.12.2009 / 12:13

בעוד עמיר עוזי סופג ביקורת חריפה מהקהל של חולון, אפי בירנבוים זוכה לגיבוי בראשל"צ על אף שנהנה מתנאים נוחים בהרבה. אור שקדי על ההבדל בין המאמנים

אין דרך לחולון

פיני גרשון שוחח עם העיתונאים בתום המשחק בין הפועל חולון למכבי תל אביב, כשלפתע נשמע רעש גדול מכיוון היציאה הקרובה. מאמן חולון, עמיר עוזי, יצא אל מחוץ האולם, וכ-100 אוהדי חולון המשיכו לחכות לו, למרות מזג האוויר הקר, בדיוק כפי שעשו במחזורים הקודמים. הקהל החולוני דרש את התפטרותו של עוזי ללא שום קשר לתוצאות, ועוזי עצמו ניהל שיחה ערה עם העיתונאים כשהוא דורש שינוי בקבוצה. כבר שלושה מחזורים כל מי שמסקר את הפועל חולון סבור ש"אחרי ההפסד הזה עוזי הולך הביתה", אבל בינתיים ממשיך להתבדות. כנראה שגם עוזי, כמו רבים אחרים, סבור שלא הוא הבעיה האמיתית של הפועל חולון.

הבעיה של הקבוצה שעשתה פלאים בכדורסל הישראלי בשנתיים האחרונות, היא שאין לה דרך. היו"ר טובי שוורץ מספר למקורביו שאחרי השנה הזאת הוא לא נשאר, האוהדים שמנהלים את הקבוצה עושים כמיטב הבנתם, אך זה רחוק מלהספיק. בשורה התחתונה, בסגל השחקנים הנוכחי אי אפשר להצליח. השמועות מדברות על כך ששני זרים בדרך החוצה מהקבוצה, אבל רק אולי כשיגיע מאמן אחר יחליטו להביא בקבוצה את הזרים החדשים.

בחולון מדברים על המצב הכלכלי הקשה, ושהם לא יכולים להכניס את היד לכיס, ושגם אם יכניסו את היד לכיס לא ימצאו שם סכום של כ-200 אלף שקל, שדרוש כדי לחזק את הקבוצה ואולי גם להחליף את המאמן. אחד מהמקורבים לקבוצה אמר שצריך להישאר בליגה דרך הפלייאוף, ושאפשר להתחזק רק סמוך לסיום הליגה וכך לחסוך כסף. אם בחולון יסתכלו על מרכז הליגה הלאומית, הם יראו שם את אליצור קרית אתא, שניסתה לעשות זאת בעונה שעברה. אם בחולון לא יקבלו החלטה להוציא כסף כבר עכשיו, הם יצטרכו להוציא הרבה כסף כדי לעלות ליגה בעונה הבאה, או שהקבוצה המפוארת הזאת תיעלם מהמפה.

ובינתיים, בראשל"צ

מעניין מה היה קורה אילו על הקווים של מכבי ראשון לציון היה עומד מתחילת העונה מאמן קצת פחות בכיר מאפי בירנבוים, כדוגמת עופר ברקוביץ'. מעניין אם אחרי ארבעה הפסדים בתחילת העונה הקהל הכתום לא היה דורש את פיטוריו של ברקוביץ', ההנהלה לא הייתה מכנסת ישיבת חירום בהולה, ומאמן אחר היה מגיע מיד במקומו. התהייה הזאת מגיעה כי זה בדיוק מה שקרה בראשון לציון בעונה שעברה, שארבעה הפסדים של זיו ארז, מול קבוצות תחתית אמנם, הובילו ללחץ גדול ולסיום תפקידו.

אמש אפי בירנבוים ספג את הפסדו השישי בשבעה משחקים בראשון לציון. הקבוצה שלו נראית רע מאוד, אולי הכי רע בליגה חוץ מהפועל חולון. הסגירה שלה לריבאונד היא ברמה של ליגה לאומית, יכולת קבלת ההחלטות רחוקה מלהיות סבירה, וחלק מהישראלים בקבוצה נראים חסרי חשק לחלוטין. ובסיום? הטענות רק לשחקנים, אפי נשאר נקי מהקהל, מהתקשורת ואולי גם מההנהלה, שידעה גם לסיים את דרכם של מאמנים גדולים. אפי ורועי חגאי יוכלו לראות את הקלטת של המשחק ולהחליט מה לא עבד, ואולי להחליף שחקן או שניים, כי למרות ההצהרות על קיצוץ בתקציב, בראשון תמיד מוצאים מאיפה להביא כסף.

אולי באמת אפי הוא לא הבעיה המרכזית של מכבי ראשון לציון, אבל הוא חלק ממנה. הוא עמד בראש הצוות המקצועי שקיבל את ההחלטות לבנות סגל לא מספיק טוב, סגל שסיים את רגעי השיא שלו איפשהו לפני שלוש שנים. הוא קיבל מההנהלה את הקרדיט להחליף לא פחות משלושה זרים בפחות מחודשיים, והוא לא מצליח להביא את הקבוצה הזאת לרמת משחק ראויה. מכבי ראשון לציון בינתיים היא האכזבה הגדולה ביותר של הליגה. בשבוע הבא מגיעה ל"בית מכבי" עירוני נהריה. הפסד בית חמישי, וגם אפי לא יוכל לעבור את זה בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully