וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "אני במקום עוזי הייתי הולך הביתה"

מאמן מכבי תל אביב התייחס למצבו של הקולגה מחולון, שספג ממנו הפסד שביעי רצוף. עוזי: "אם הם רוצים שינוי, שיעשו שינוי"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

שלושה משחקים נערכו הערב (ראשון) במחזור השביעי של ליגת העל, ורק באחד מהם קיבלנו משחק צמוד כשמכבי חיפה הזיעה לא מעט לפני שניצחה 83:75 את עירוני נהריה אחרי הארכה. מכבי תל אביב טיילה כצפוי באולם הפחים עם 63:88 על הפועל חולון, שהותיר את האלופה עם מאזן נקי מהפסדים ואת מחזיקת הגביע עם אפס בטור הניצחונות. במשחק נוסף ניצחה הפועל עפולה בקלות 92:106 את אליצור אשקלון.

מיטשל רוצה לעזוב את חולון

במכבי תל אביב התעלמו מהאווירה החמה באולם הפחים, פתחו מבערים ברבע השני ולא הביטו לאחור בדרך לניצחון קליל. אנדרו ויז'נייבסקי, שקלע 20 נקודות (18 מהן במחצית הראשונה), אמר לאחר המשחק: "היה לנו קצב טוב, בנינו יתרון גדול ושיחקנו ממש טוב הערב. לדעתי אני קולע יותר טוב ביורוליג, אבל אני אוהב לשחק גם בליגה".

פיני גרשון התייחס בסיום לפציעה של סטפון לאזמה ולהיעדרות של צ'אק איידסון במחצית השנייה: "לאזמה יהיה בסדר, איידסון לא שיחק במחצית השנייה כי הילד שלו חולה, אני מבין לליבו, והיה חשוב שהוא יהיה עם אשתו. מה שהכי חשוב זה שכולם יצאו מפה בריאים".

גרשון נשאל לגבי המאזן המושלם של מכבי בליגה, והשיב: "אתם מחכים שנפסיד? אני רוצה לדעת מה תהיה השאלה כשנפסיד. אני כבר הפסדתי לקרית אתא. זה משחק כדורסל שיש בו זרים כאלה ואחרים, שתמיד שאתה מתכונן למשחק זה נראה קשה. תמיד יש בחדר הלבשה של מכבי חששות, אולי זה מה שעושה אותנו אלופים".

על יכולתו של פרקינס אמר גרשון: "אתם ראיתם אותו יותר ממני, הוא היה ה-MVP של הליגה, אני חושב ששחקן ברמה הזאת, ראוי שהוא יהיה במכבי. ופשוט ממשיך את הציפיות ולא צריך יותר מזה. ישנה היום איזו היררכיה שעשויה להשתנות. הוא בא מהספסל ועושה את זה טוב. לא בטוח שאם שחקן יעלה מהספסל הוא יעשה את זה פחות טוב".

על דיוויד בלותנטאל אמר גרשון: "מה שיש לו אי אפשר לקחת, ומה שאין לו מאוחר ללמד. היום לא הייתה חגיגה גדולה, אבל דיוויד יודע את העבודה. כשהוא פנוי קשה מאוד לעצור את הקליעה שלו. הוא עושה הרבה מאוד דברים ששחקנים חדשים ממכבי יכולים ללמוד". ה

גרשון גם התייחס לעבירה הבלתי ספורטיבית של מיטשל ואמר: "העבירה של מיטשל הייתה מתוך תסכול, הוא מוביל את הליגה ודי ביטלנו אותו היום. אני לא יודע אם הוא היה צריך להיות מורחק, מקווה שדברים כאלה לא יגמרו לא יפה".בשלב הזה גרשון התייחס למצבה של הפועל חולון, שספגה הפסד שביעי משבעה משחקים. "אני הפכתי פה בחולון את הפרקט כשאימנתי פה לפני 31 שנה. אני מאוד אוהב את המקום הזה, ויש לי סימפטיה מיוחדת למקום, למרות שבקהל לא יודעים שהעליתי את חולון לליגת העל. הסיטואציה לא נעימה, אבל חכמים ממני אמרו שמי מכין את האוכל לשבת, אוכל אוכל טוב בשבת. ההכנה פה לא הייתה טובה. קשה מאוד לתפקד בתנאים שהמאמן מתפקד פה. לשמוע מההתחלה את הקריאות האלה. אני אומר שמי שלא עובר את הגיהנום הזה לא יכול להיות מאמן. אני הייתי הולך הביתה. אני לא יודע אם זה הפיתרון, כי אני לא יודע אם הוא אשם, ואני לא יודע מי בחר את הזרים, מה עושים באימונים וכמה כסף היה. אני מעריך שיש לו משפחה, ואנשים שרואים את זה, אני לא רוצה להגיד שזה השפלה, אבל זה לא דבר נעים. אני רוצה להזכיר לכם את גוטמן יוצא מבית"ר ירושלים עם שקיות גרעינים ואשכוליות, והיום הוא אחד המאמנים הטובים בליגה.אני לא בטוח שזה רק עוזי. אם אתה בונה קבוצה בסכום כסף מסוים, ואתה לא יכול לעשות חיזוק. אני מבין שאי אפשר להחליף מאמן. אני לא יודע אם לא קושרים לו את הרגל לשולחן, קשה לדעת".

מהעבר השני העניינים היו רחוקים מלהיות רגועים, כשמאות אוהדי חולון שוב קראו לעמיר עוזי להתפטר, בעוד שדווין מיטשל, שהיה חלש עם נקודה אחת בלבד, הביע את רצונו לעזוב. "אני רוצה ללכת הביתה, אני לא רוצה להשאר פה עוד", אמר מיטשל לסובבים אותו בחדר ההלבשה. "המצב לא טוב", אמר עוזי. "אבל אתם יודעים, אנחנו מתמודדים, זו העבודה, וזהו. זה לא קל, ראיתם היום שהתסכול קצת שבר אותנו מוקדם, ואני חלק מהקבוצה. אני עם השחקנים, ואני אופטימי מטבעי. עכשיו נשב עם ההנהלה, מה שהם ירצו אני אעשה. אם הם רוצים שינוי, שיעשו שינוי. אני פה בשביל חולון, אם הם לא רוצים אותי פה שיגידו".

"התסכול שנבנה עד עכשיו, גרם לנו להישבר מוקדם", הוסיף עוזי. "סף השבירה שלנו נמוך ונשברנו מוקדם מדי. משחק מול מכבי הוא קשה. קשה לבוא במצב מנטלי אופטימלי למשחק מול מכבי עם מה שאנחנו סוחבים על הגב, זה מביא לסף שבירה נמוך וזה בדיוק מה שקרה ברבע השני".

"הקריאות של הקהל משפיעות, אני כואב את מצב הקבוצה, גם ההנהלה וגם האוהדים", אמר עוזי. "כבר התבטאתי בעבר בנושא הזה. ברגע שנשברנו, עלינו לחצי השני לא טוב, ודברים שרצינו לא הלכו, ולא יכולנו לחזור למשחק כמו שרצינו, ואז זה נראה כמו שזה נראה על המגרש. מה שניסיתי לעשות בשבועיים-שלושה האחרונים, זה מאוד קשה, ההנהלה ואני יודעים מה חסר, כרגע המצב הכלכלי מאוד קשה, וגם אם רוצים לעשות שינויים פרסונליים אצל השחקנים אי אפשר. אני מקווה שליאור ועדי יחזרו כבר לשבוע הבא. אני מאוד מקווה שהם יהיו איתנו למשחק החשוב הבא. המשחק הבא הוא מפתח לגבי איך שנראה עד לסוף הסיבוב. לגבי ברנדון זה בעיקר היה עניין כלכלי, לגבי מישהו במקומו, כרגע אין כסף".

אשכנזי: "צריך לדעת לקחת גם משחקים כאלה"

מכבי חיפה הגיעה לנהריה עם שלושה ניצחונות רצופים ומומנטום מצוין, אבל המקומיים הקשו עליהם לאורך 45 דקות לפני שהירוקים נתנו גז בהארכה וחילצו עוד ניצחון. "שיחקנו רע מאוד היום התקפית", אמר אבי אשכנזי בסיום. "היינו מאוד לא מרוכזים והיו לנו הרבה איבודי כדור, אבל צריך לדעת לקחת גם משחקים כאלה. אנחנו לא ברמה כזו שאנחנו יכולים לנצח באופן עקבי לאורך כל העונה. אנחנו צריכים לדעת איך לשחק טוב יותר בצורה עקבית, אבל גם לנצח משחקים בציפורניים במיוחד כמו הערב מול קבוצה עיקשת כמו נהריה".

יעקב ג'ינו התנחם ביכולת הטובה של שחקניו: "הפסדנו בגלל קבלת ההחלטות בסיום, כשאמרנו משהו אחד בפסק הזמן ושחקנים עשו משהו אחר, אבל זה המחיר שצריך לשלם על זרים שהם בוגרי קולג'. אני יכול מאוד להעריך את השחקנים שלי שנתנו פה מאמץ אדיר, דימרקו היה יוצא מן הכלל וכיף לקבל אותו בחזרה, אני יוצא מעודד למרות שההפסד קצת מתסכל. אין מה להשוות את ההפסד לירושלים, כי שם בכלל לא היינו והיום היינו מספיק טובים כדי לנצח את המשחק".

רבי: "ערב הירואי של השחקנים שלנו"

במשחק השלישי של הערב ניצחה עפולה את אשקלון והתעשתה אחרי התבוסה הכואבת למכבי תל אביב במחזור הקודם. "כל מה שרצינו זה לנצח", אמר אלי רבי. "זה היה ערב הירואי של השחקנים שלנו. ידענו שאם אנחנו רוצים להתערבב ב 1-8, למשחק הזה יש ערך משמעותי. ההכנה שלנו למשחק מול אשקלון החלה שתי שניות אחרי המשחק מול מכבי, מיד אחרי המשחק ההוא העברנו קו על המשחק הזה. ידענו שיש לנו שבוע להתכונן משחק הזה".

ג'סטין דנטמון, שכיכב בעפולה עם 30 נקודות, אמר: "הכול יכול לקרות בכל משחק. השבוע התאמנו חזק ונתנו את המכה הראשונה במשחק. התאמנו על הזריקות שלנו במהלך השבוע באופן מוגבר, צברנו ביטחון עם פתיחת המשחק בזריקות שלנו וכל הקבוצה נכנסה לקצב".

אריאל בית הלחמי המאוכזב אמר בסיום: "לא נכנסו טוב למשחק. עפולה שלטו בחצי הראשון בלי שום התנגדות מצידנו. לא מתאים לנו לקבל כאלה סלים, למרות האחוזים המאוד גבוהים של עפולה בחצי הראשון. עדיין הקצב היה קצב שלא רצינו להיכנס אליו. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה, בלי לקחת כלום מעפולה, אני חושב שהשיפוט היה אחד הנוראים שראיתי. איבוד שליטה מוחלט של השופטים. כולל הרחקה מטופשת של שני שחקנים, ששניהם מודים שלא היה שום דבר. אני חושב שהמשחק עבר למשחק מאוד מאוד פרוע בלי שום שליטה שלהם, וחבל שכך.

עומאר סניד, שהורחק יחד עם ניר כהן, אמר בסיום: "אני לא יודע למה הורחקנו, הייתה היתקלות, אבל אני לא חושב שהיה מספיק בשביל הרחקה, אולי פאול טכני, אבל לא יותר מזה. יש לי הרבה הערכה לשופטים ולגילי עובד. בכל משחק נתון הכול יכול לקרות, אין הבטחה לנצח בכל משחק, הם באו טוב למשחק, הם קלעו מצויין, והגיע להם לנצח. זה שיש לנו משחקים מול מכבי תל אביב והפועל ירושלים זה לא אומר כלום, אנחנו יכולים לנצח כל משחק וככה זה בכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully