וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילארדו: ”דייגו צריך להיות מרוצה”

בארגנטינה הביעו שביעות רצון מהבית הנוח. דונגה, שיפגוש את פורטוגל בבית המוות: ”זה הולך להיות ברזיל א' נגד ברזיל ב'"

רויטרס

צפו בהגרלה באדיבות הערוץ הראשון
עריכת וידאו: דורון שטיין
http://www.iba.org.il

ההגרלה החגיגית של שלב הבתים במונדיאל 2010 נערכה הערב (שישי) בטקס מרשים בקייפטאון, שבסיומו פתח לנו השיבוץ המעניין את התיאבון לקראת הקיץ הגדול שמצפה לנו בדרום אפריקה, שייצא לדרך במשחק הפתיחה בין הנבחרת המארחת למקסיקו ב-11 ביוני.

הבית המרתק מכולם שזימנה לנו ההגרלה היה בית 7, בו ישחקו יחדיו ברזיל, פורטוגל, חוף השנהב וצפון קוריאה המסכנה. בניגוד לטורנירים קודמים שהתקשו להעמיד בית מוות אמיתי, החיבור בין נבחרת שזכתה בגביע חמש פעמים, נבחרת שמתהדרת בשחקן היקר בעולם ונבחרת שנושאת על גבה את תקוותיה של יבשת אפריקה כולה יוליד סדרת משחקים מרתקים כבר בשלבי הפתיחה של המונדיאל, ואם זה לא מספיק, למי שתסיים שנייה בבית מצפה ככל הנראה מפגש בשמינית הגמר עם אלופת אירופה ספרד, שצפויה לטייל בבית 8 המקביל.

דונגה, מאמן ברזיל, נשמע דווקא מרוצה מההגרלה הרצחנית ואמר: "הבית שלנו שוויוני, וזה דבר חיובי כי להיות בבית קשה יצנן את אווירת האופוריה במדינה וייאלץ את כולנו להיות יותר עירניים, כי אף ניצחון לא יבוא לנו בקלות, גם לא בבית המוקדם. המשחק הקשה ביותר שלנו בטורניר יהיה המשחק הראשון, ואחר כך השני, ואחר כך השלישי. אנחנו יודעים עד כמה פורטוגל טובה, ויהיה נחמד לראות את היריבות על הדשא בין קאקה לכריסטיאנו רונאלדו, שמשחקים באותה קבוצה ומתחרים על שורה של תארים אישיים. זה יהיה מפגש בין ברזיל א' לברזיל ב'". המשפט האחרון שלו רמז לכך שהסלסאו ישחקו נגד דקו, פפה ולידסון, שישחקו בפורטוגל למרות שנולדו בברזיל.

גם קרלוס קיירוש הפורטוגלי ניסה להישאר רגוע: "כמובן שצריך לסמן את ברזיל כפייבוריטית בבית הזה לאור ההיסטוריה שלהם במונדיאלים, אבל אנחנו מדברים על 2010, וזה יהיה סיפור חדש לגמרי שאי אפשר לנחש את תוצאותיו עד פתיחת הטורניר. עבורנו המשחק הראשון מול חוף השנהב יהיה מכריע במיוחד".

קאפלו: "קיבלנו את אחד הבתים המאוזנים"

אחת המרוויחות הגדולות של ההגרלה היא ללא ספק אנגליה, ששובצה לבית אחת עם ארצות הברית, סלובניה ואלג'יריה. 44 שנים אחרי זכייתם היחידה במונדיאל אותו אירחו ב-1966, הולכים האנגלים בכל הכוח על התואר תחת הדרכתו של פאביו קאפלו שהוביל את נבחרת שלושת האריות לקמפיין מוקדמות מעולה, והציפיות בשמיים.

לעומת תגובות השמחה הספונטניות בממלכה והצהרות כגון אלו של מאמן הנבחרת לשעבר טרי ונבלס שאמר: "לא היינו יכולים לקוות לבית קל יותר גם אם היינו משבצים את הנבחרות בעצמנו", הקפיד קאפלו להרגיע את האווירה ואמר: "אני חושב שזה אחד הבתים המאוזנים בהגרלה. גם אלג'יריה ניצחה את מצרים והראתה שהיא מסוכנת, ואני זוכר בתים שנראו קלים על הנייר והפכו למסובכים במציאות".

אחת האטרקציות בבית 3 עשויה להיות המפגש בין דייויד בקהאם לחבריו מה-MLS המשחקים בנבחרת האמריקאית, והקשר הוותיק, שהנחה את טקס ההגרלה, הסכים להתייחס לכך רק בקצרה ואמר: "זה בית מאוד מעניין, כל המשחקים בו קשים ויהיה מרגש מאוד להיות חלק מהם". לנדון דונובן, חברו הלא כל כך קרוב בלוס אנג'לס גלאקסי, נשמע מרוצה אף הוא: "היה יכול להיות יותר גרוע, ובסך הכל יהיה כיף לשחק נגד שחקנים כמו למפארד וג'רארד".

ליפי: "כל היריבות שלנו בכושר טוב"

כצפוי, גם איטליה קיבלה בקורת רוח את תוצאות ההגרלה, שזימנה לאלופת העולם את פרגוואי, סלובקיה וניו זילנד. "איטליה, הסיבוב הראשון בסדר", הייתה כותרת אתר "קוריירה דלו ספורט", ו"טוטוספורט" סיכם בכותרת "הלך בסדר".

המאמן מרצ'לו ליפי לא הפחית מיכולת היריבות, ואמר לאחר ההגרלה: "שמח? לא, הן יריבות לא קלות. אנחנו חייבים ללמוד אותן. במשך שנתיים פרגוואי הובילה את בית המוקדמות בדרום אמריקה, סלובקיה הרשימה במוקדמות באירופה והקדימה נבחרות חזקות. כל היריבות שלנו הן נבחרות בכושר טוב, וכך גם אלה שיתכן ונפגוש בשמינית ורבע הגמר".

ההיסטוריה מלמדת שאיטליה מעולם לא הפסידה ליריבות נגדן הוגרלה בדרום אפריקה. האיטלקים ניצחו את פרגוואי במונדיאל 1950 (0:2) ומשחק ידידות ב-1998 (1:3), ניצחו את ניו זילנד במשחק ידידות ב-2009 (3:4) וב-1998 ניצחו 0:3 את סלובקיה במשחק ידידות.

מראדונה: "אנחנו במצב שאפשר לעלות"

בדרום קוריאה משוכנעים ביכולת שלהם להמשיך לשלב הנוק אאוט, למרות שהם שובצו לבית אחד, בית ב', עם ארגנטינה, יוון וניגריה. "אני מאמין שיש לנו הזדמנות", אמר המאמן הו יאנג-מו. "כל הבתים נראים קשים ואני כבר מוכן להתמודד בבית קשה. אני אכין היטב את השחקנים כדי להשיג את המטרה להתקדם ל-16 האחרונות בדרום אפריקה".

בארגנטינה כבר למדו לקחת באיפוק את נושא ההגרלות ואפילו מראדונה לא יצא בהצהרות בומבסטיות. "הנבחרות החזקות נמצאות בגביע העולמי. אין יריבות קלות", הוא אמר. מי שדווקא התלהב ממה שזימנה ההגרלה היה המנג'ר, קרלוס בילארדו, שאמר: "ההגרלה טובה, דייגו צריך להיות מרוצה". מראדונה מצידו הוסיף: "יש לנו ביטחון מלא בשחקנים שלנו. אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים במצב לעלות ולכבד את ההיסטוריה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully