וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לוז פורש מכדורגל

24.11.2009 / 15:50

בגיל 31, קשר הפועל רמת גן נכנע החליט לסיים קריירה עמוסת פציעות: "עובר לפרק ב' של החיים". קוריס: "זו אבידה גדולה"

קשר הפועל רמת גן, בן לוז, הודיע היום (שלישי) על פרישה מכדורגל בגיל 31. לוז שהצטרף לקבוצה של ירון קוריס בקיץ, עבר מספר פציעות העונה בגללן מיעט לשחק. במהלך משחק הניצחון של קבוצתו 0:1 על בני סכנין, נפצע לוז בצורה קשה בקרסולו ונאלץ לצאת מהמגרש. תוצאות הבדיקות לא היו מעודדות והקשר נאלץ להודיע על פרישה מכדורגל ולסכם קריירה חסרת מזל ועמוסה בפציעות.

לוז עבר בדיקת MRI שממצאיה לא הותירו לו ברירה אחרת, והשאירו את הפועל רמת גן ללא אחד משחקניה החשובים. "זה רגע מאוד לא פשוט בשבילי", אמר הקשר הפורש לאתר הרשמי של הפועל רמת גן. "התשובה של ה-MRI מאכזבת מאוד. עכשיו אני עובר לפרק ב' של החיים. החיים שאחרי הכדורגל".

בהודעה הרשמית שפרסם לוז, נכתב: "רוב שנותיי היה הכדורגל מרכז חיי ואהבת חיי. למדתי הרבה, קיבלתי הרבה והשתדלתי לתת כמיטב יכולתי. אני נאלץ לרדת מהבמה ולפרוש מאהבת חיי, וזאת עקב פציעה שאינה מאפשרת לי להיות במיטבי. אינני מוכן לבגוד במצפוני המקצועי ולשחק כשאני מוגבל, כפי שניסו לשדל אותי. שאפתי תמיד לשלמות, לתת את הכל ולהיות הכי טוב שאפשר והחלטתי להיות אמיתי עד הסוף, להיות מקצוען ולהגיד שלום ותודה. גם אם זה קצת מוקדם מהמתוכנן".

אני אסיר תודה לאהבת הקהל העצומה שידעתי בכל אותה תקופה, החל מתחילת הדרך כילד במכבי תל אביב, דרך ימי הזוהר במסע האירופי עם הפועל תל אביב, התקופה הנפלאה בבני יהודה ועד לימים אלה בהם אני מסיים פעילותי במועדון המשפחתי החם של הפועל רמת גן. אני אסיר תודה לכל אלה שליוו אותי ותמכו בי לאורך השנים. מעתה אני פונה לדרך אחרת, תוך שאיפה להמשיך ולתרום גם בעתיד למשפחת הכדורגל הישראלי".

יו"ר הפועל רמת גן, ירון קוריס, אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "זו אבידה גדולה. בן הוא בנאדם למופת ונקשרנו אליו ברמה האישית. אנחנו מאחלים לו בריאות וכל טוב. עצוב לי מאוד, אבל אין מה לעשות. נערוך לו פרידה יפה לפני המשחק מול הפועל תל אביב".

"זה רגע עצוב מאוד למועדון, בן הוא שחקן שנקשרתי אליו במיוחד, מדובר באדם נפלא ושחקן מקצוען", הוסיף המאמן יובל נעים, "היו הרבה אנשים שטענו שבן לוז מגיע להפועל רמת גן בשביל להעביר את הזמן ולגמור את הקריירה באיזי אבל אני גיליתי שחקן שעובד קשה ומתאמן בשיא הרצינות כל הזמן. לצערי בגלל פציעות רבות שאליהן הוא נקלע לא הצלחנו להנות ממנו".

שער בכורה בגיל 16.5

לוז עלה לבוגרים של מכבי תל אביב בגיל 16.5 בדצמבר 1994, ובמשחק הבכורה שלו בקבוצה הבקיע את שער הניצחון באשדוד לרשת מכבי פתח תקוה. שבוע מאוחר יותר כבש גם בניצחון 0:1 על הפועל באר שבע, והיה שותף לאליפות של הקבוצה.

בקיץ 2000 עזב לוז לראשונה בקריירה את מכבי תל אביב ועבר להפועל חיפה. הימים היו ימים קשים מבחינה כלכלית במועדון ולוז עזב לאחר משחקים בודדים לבני יהודה, איתה חווה ירידת ליגה ראשונה בקריירה. עונה לאחר מכן, החל הרומן של הקשר עם הפועל תל אביב. לוז היה שתוף בכיר לקמפיין המדהים של האדומים, תחת דרור קשטן, שהגיעו לרבע גמר גביע אופ"א.

את עונת 2002/3 סיים לוז עם 10 שערים כשהאדומים נאבקו על האליפות, אך הפסידו אותה במחזורי הסיום ליריבה העירונית הצהובה. בקיץ, עבר הקשר לבני יהודה שם רשם שנתיים וחצי נפלאות ברמה האישית. בינואר 2006, בצעד מפתיע עבר לוז להפועל כפר סבא של אלי אוחנה והיה שותף למסע ההתאוששות המדהים של הקבוצה שהצליחה לשרוד בליגה כנגד כל הסיכויים.

לוז נשאר בכפר סבא שנתיים נוספות ובסיום עונת 2007/8, ירד עם הקבוצה לליגה הלאומית. בעונה שעברה, יחד עם חבריו דגלאס דה סילבה, סמואל יבואה ואביחי ידין, עבר לוז מכפר סבא להפועל תל אביב, אך התקשה לשחזר את ימיו היפים ובילה בעיקר על הספסל. בקיץ, כאמור חתם בהפועל רמת גן בה הספיק לרשום שש הופעות ליגה. במהלך הקריירה שלו רשם גם שתי הופעות בנבחרת הבוגרת.

במהלך הקריירה סבל לוז לא אחת מפציעות קשות. כבר בעונתו השניה בבוגרים נפצע בברכו ונעדר כחצי שנה מהמגרשים. פציעה דומה עבר גם כשחקן בני יהודה. גם בעונה שעברה, נאבק לוז בפציעות חוזרות ונשנות בגללן לא קיבל הארכת חוזה בקבוצתו של אלי גוטמן. מצבו הבריאותי הקשה עליו גם ברמת גן עד שהפציעה האחרונה בקרסול הכניעה אותו ואילצה אותו לתלות את הנעליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully