וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי הכפול של שרף נפל

10.11.2009 / 14:53

חברי הנהלה באיגוד הכדורסל התנגדו למינוי הכפול של צביקה שרף, ההצבעה בנושא לא התקיימה. יו"ר האיגוד שי שני: "ביום שישי לחצתי ידיים עם שמעון מזרחי. מה קרה מאז? אלוהים יודע". מזרחי: "תמכתי במינוי שרף למנהל מקצועי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

הפוליטיקה הכריעה

לא ככה חלם צביקה שרף לפתוח את מה שהיה אמור להיות הצעד החדש בקריירה שלו. הנהלת איגוד הכדורסל התכנסה היום (שלישי) על מנת לאשר את מינויו של המאמן הוותיק לתפקיד יושב ראש הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל ולמאמן העל של הנבחרות הצעירות, אלא שעם פתיחת הישיבה התברר כי אנשים רבים - ביניהם שמעון מזרחי, שאול אייזנברג ומוטי אמסלם - מתנגדים למהלך, וחברי הנהלת האיגוד טענו כי קיים ניגוד אינטרסים בין התפקידים, שכן יו"ר הוועדה המקצועית אמור לפקח על מאמן העל. לאור ההתנגדות כלל לא נערכה הצבעה בנושא, ומאחר שלא היו תומכים למינוי - שרף לא אושר.

המהלך שתיכנן האיגוד כלל מספר שלבים, כאשר הראשון היה אמור להיות מינויו של שרף, כאמור, לצמד התפקידים, כשבתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית אמור היה שרף להחליף את איתן רוב. רוב, כצפוי, התפטר היום מתפקידו. שרף קיבל עדכון בטלפון, ונאמר לו לא להגיע לישיבה ולמסיבת העיתונאים שבוטלה.

יושב ראש האיגוד שני שני, שהעביר את המהלך שיזם להקמת רשות לאתיקה מקצועית, האשים את הפוליטיקה הפנימית באיגוד, וטען כי חברי הנהלה הונעו משיקולים פרסונליים וניסו לסגור חשבונות אישיים. כמו כן טען שני כי ביום שישי כבר סיכם עם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי על תמיכה במינוי, אך מזרחי, בניגוד לסיכומים המוקדמים, לא תמך היום במינוי.

אלא שבניגוד לטענותיו של שני, לא רק שמעון מזרחי ושאול אייזנברג התנגדו למהלך. פרט לחיים אוחיון, שטען שיש לרענן את הצוות המקצועי של הנבחרות, איש לא התנגד למינויו של שרף לתפקיד המנהל המקצועי. עם זאת, חברי ההנהלה לא הסכימו לרעיון ששרף יישב גם בראש הוועדה המקצועית, ללא פיקוח. "מה זה פה, אביגדור ליברמן?", אמר אחד מהם בבדיחות הדעת כשהוא מתייחס לסמכויות הבלתי מוגבלות בהן היה שרף אמור לזכות. "הייתה תחושה ששי שני, איתן רוב ומוטי אמסלם רקמו בינם לבין עצמם מהלך שבו 'הפועל' משתלטת על כל עמדות המפתח, כולל ועדת הכספים, בלי לשתף אף אחד", אמר אחד מחברי הוועדה המקצועית, שנכח בישיבה.

"עכשיו הם מציגים מיצג שווא, כאילו ההתנגדות לשרף היא קטנוניות של כמה עסקנים. זה בדיוק להפך, כי חברי הנהלת האיגוד רוצים בסך הכל מנהל תקין. מעבר לזה, לא רק מזרחי ואייזנברג התנגדו – לא היה אחד שתמך במהלך". חברי הנהלת איגוד הכדורסל הביעו פליאה על כך ששני ורוב לא העמידו להצבעה את האפשרות ששרף יהיה המנהל המקצועי בלבד, אופציה שהייתה עוברת בנקל. "משהו פה מריח לא טוב", אמר חבר הוועדה המקצועית. "לא ברור למה הם מתעקשים על ראשות הוועדה המקצועית, כשכולם מוכנים להעניק לשרף סמכויות נרחבות כמנהל מקצועי. גם לא ברור למה צביקה מתעקש על התפקיד של ראשות הוועדה המקצועית, שהוא תפקיד עסקני".

איזנברג: "צביקה צריך להיות מאמן על, לא יו"ר הוועדה"

"היום ניסינו לעשות מהלך נוסף כחלק ממכלול גדול של מהלכים שתוכננו", אמר יו"ר האיגוד שי שני, "ניסינו להפריד את הנושא המקצועי מהנושא העסקני. אני סברתי שצביקה שרף יכול לעשות את התפקיד, למרות שזה נראה הזוי שאנשים יוותרו על סמכויות. אני יכול להגיד שהמהלך היה לא פרסונלי, אלא מהותי. לצערי, אנשים השתמשו בשמו של המעורב, צביקה שרף, וניסו לסגור חשבונות פרסונליים.

"אנשים לא ידעו להתנתק מהבעיות הפרסונליות", המשיך שני, "היו סיכומים ברורים בין האנשים, הייתה לחיצת יד עם שמעון מזרחי ועם מכבי, כולל שמו של צביקה שרף שעלה לדיון - אז מה קרה בין יום שישי בצהריים להיום, כשהנושא עלה לדיון? לאלוהים פתרונים. חבר סיעת הפועל עשה משהו שכבר עשה בעבר ב-2002 וששינה את יחסי הכוחות. כנראה שזה ב-DNA שלו.

"אני רק מצר על זה שהפוליטיקה ניצחה. שמעתי את כל החברים מדברים, הבנתי שיש יד מכוונת, והחלטתי לרדת מהרעיון הזה ולבטל את ההצבעה".

כמו כן התייחס רוב להדלפות לתקשורת: "הביטחון שדה שלנו כשל, דברים הגיעו לתקשורת לפני שהגיעו אלינו. חוץ מזה, אנשים הביעו דעה בניגוד לסיכום שהיה בינינו".

שמעון מזרחי אמר בתגובה: "תמכתי במינויו של צביקה לתפקיד. חבל שלא הסכימו לקבל את הצעתי היום למינויו של צביקה כמנהל מקצועי, ולאחר מכן לקבל חוות דעת משפטית האם בן אדם יכול לשמש גם כמנהל מקצועי וגם כיו"ר ועדה מקצועית באיגוד הכדורסל".

שאול אייזנברג אמר בסיום הישיבה: "אנחנו עדיין חושבים שאנשי מקצוע ינהלו את העניינים בנבחרות, אני מאמין שצביקה שרף צריך להיות מאמן על, אבל לא יו"ר הוועדה המקצועית. חוץ מיו"ר האיגוד שי שני ומאיתן רוב, לא ראיתי אנשים שמתלהבים מהרעיון".

חבר הנהלת האיגוד מוטי אמסלם אמר בסיום: "הכל היה מסוכם מראש, אבל מישהו חזר בו מהסיכומים. הפוליטיקה ניצחה את הספורט".

כפי הנראה, על פי דברים שנאמרו בישיבה, גם יורם חרוש לא ימשיך בתפקידו. באותו הנושא אמר אחד הנוכחים בחדר: "לא הגיע הזמן שנביא אנשים חדשים? כל פעם אותם האנשים? צביקה, חרוש, צביקה, חרוש?". במהלך הישיבה אף נעשה ניסיון ששרף ייקח רק תפקיד אחד מהשניים, אך גם זה לא צלח.

עדכון ראשון: 13:05
עדכון אחרון: 14:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully