וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את ראשל"צ, אפי הורחק

ויז’נייבסקי ופרקינס הובילו את מכבי ת”א ל-62:89 על ראשל”צ. בירנבוים הורחק. נתניה-עפולה 79:84, בניה”ש-אשקלון 63:65

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: רן צימט

המחזור השלישי בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים נוספים כשבמוקד עמד המפגש המסקרן בין אפי בירנבוים ומכבי ראשון לציון למכבי תל אביב, אותה אימן בתחילת העונה שעברה. בפועל, קיבלנו הרחקה של אפי ברבע הרביעי, ואת מכבי תל אביב ששייטה בהילוך שני לניצחון קליל ומלא בגארבג' טיים, 62:89. בקרב צמרת מפתיע ניצחה אלופת הליגה הלאומית בעונה שעברה, אליצור מכבי נתניה, את הפועל עפולה, סגניתה, 79:84, ונשארה בלתי מנוצחת. בני השרון, המאכזבת של המחזור הקודם, אירחה את הקבוצה המבטיחה מאשקלון והצליחה לצאת עם 63:65 דרמטי. עירוני נהריה השיגה סוף סוף ניצחון ראשון העונה, כשגברה בביתה 76:80 על עירוני רמת גן.

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב 62:89

הצהובים פתחו בטירוף, ממש כאילו היריבה שמנגד היא לא ראשל"צ, כי אם עדיין צסק"א. ויז'נייבסקי ולאזמה סחפו את מכבי ליתרון 0:11, אחרי 4 דקות בלבד. הצהובים המשיכו לרוץ וכבר עלו ל-2:16, והכתומים הצליחו לצמק עם אורלנד וגריזארד, שנקודות שלו קבע 13:21 לאלופה בסיום הרבע. שלשה נוספת של אורלנד ונקודות של איתי לב עזרו למארחת לצמק את הפער עד 6 נקודות, לקראת אמצע הרבע, אלא שאיידסון ופרקינס, שקם מצוין מהספסל, דאגו לשמור על היתרון של האלופה ואף להגדילו חזרה לפער דו-ספרתי. טפירו, עם חמש נקודות רצופות, צימק בחזרה, אלא שנקודות של רביב לימונד לקראת השריקה האחרונה הורידו את הצהובים עם יתרון 35:44 במחצית.

פניני פתח את המחצית השניה היטב, אלא שמנגד טפירו, אורלנד ו-וולס ניסו לדאוג שמכבי לא תפתח יתרון גדול מדי, אלא שלויז'נייבסקי היו תכניות אחרות לגמרי, והציוות שלו עם פרקינס הניב מספר מהלכים צהובים נאים, ונקודות של גרין העלו את הצהובים ליתרון בן 20 נקודות, כשויז'נייבסקי המשיך ללחוץ על הדוושה, ודאג להעלות את הצהובים לרבע אחרון של גאברג' טיים, עם 45:68.

האורחת פתחה את הרבע האחרון בדיוק כפי שסיימה את השלישי, ודקה בתוך הרבע בא בירנבוים בטענות למזכירות, והשופט ספי שמש שרק לו עבירה טכנית שנייה והרחיק אותו. כתגובה רץ בירנבוים על הפרקט ובא בטענות לשמש עד שהוצא מהמגרש. בירנבוים ביקש לעזוב את האולם אך אנשי ראשון לציון מנעו ממנו. הגאברג' טיים היה בעיצומו, ו-4 דקות לסיום הובילו הצהובים 54:74. משם והלאה האלופה רק הגדילה את ההפרש, שנעצר בסופו של דבר על 62:89 לזכות מכבי תל אביב, שכעת עוברת להתרכז במשימה הגדולה באמת של השבוע: רומא, ביום חמישי.

קלעו לראשל"צ: לארי אובאנון 23, מאיר טפירו 14, 6 איבודים ו-5 אסיסטים, ג'ייסון וולס 9, יהוא אורלנד 8, רוד גריזארד 7, ארז מרקוביץ' 1.

למכבי ת"א: אנדרו ויז'נייבסקי 19 ו-5 אסיסטים, גיא פניני 15, דורון פרקינס 14, סטפון לאזמה 10 ו-10 ריבאונדים, אלן אנדרסון 8, דייויד בלות'נטאל 6, יניב גרין 5, גל מקל, רביב לימונד וצ'אק איידסון 4 כ"א.

אליצור מכבי נתניה – הפועל עפולה 79:84

האולם הלח בנתניה אירח פתיחת משחק צמודה, כששתי הקבוצות דואגות לשחק כדורסל מבולבל. שלשה של פינוק, 3 וחצי דקות בתוך הרבע, העלתה את נתניה ליתרון 7:11. מקי וג'ונסון היו אחראים להתעררות מסויימת של עפולה, שהחזירה את עפולה למשחק וליתרון 14:15, 4 דקות לסיום הרבע הראשון. דנטמון גם כן נכנס למשחק ושתיים שלו קבעו 16:22, 8 דקות בתוך המשחק. ווישהאם ורות'בארט עוד ניסו להחזיר את נתניה למשחק עד לסיום הרבע אך ללא הואיל. נתניה פתחה טוב את הרבע השני, ונקודות של רות'בארט, קיליגסוורת' ופינוק עם פתיחת הרבע העלו אותה ליתרון 24:27, דקה וחצי בתצוך הרבע. בהמשך, המון בחסות הלחות, חזרו הקבוצות למשחק האיבודים וההחלקות, כשהיתרון שייך לנתניה. רות'בארט העלה את נתניה ליתרון 32:38, שירדה לחדרי ההלבשה כשהיא מובילה 34:42.

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לעפולה ולדנטמון, שניסה להחזיר את קבוצתו למשחק וצימק ל 45:40, 2 דקות בתוך הרבע, וחטיפה וסל של ניב ברקוביץ' צימקו לכדי 47:44. נתניה המשיכה עם היכולת הרעה ואינספור איבודים, כשרק החטאות של עפולה מנעו ממנה לעלות ליתרון. דאנק של דנטמון החזיר את היתרון לעפולה, ולולא מספר החטאות מבישות מתחת לסל, היתרון של החבורה מהעמק היה דו ספרתי. במקום זה, ירדה עפולה לסיום הרבע כשהיא מובילה 58:60 בלבד. סל במתפרצת של דנילו פינוק החזיר את המארחים ליתרון 60:61 עם פתיחת הרבע הרביעי. משם המשיכו שתי הקבוצות לנדנדת סלים כשהיתרון מחליף ידיים כל התקפה. נקודות של פינוק ודאנק במתפרצת של וושהאם הפכו את המשחק וקבעו 66:69, 3 וחצי דקות בתוך הרבע. שלשה של שמוליק ברנר, 3 דקות לסיום, העלתה את נתניה ליתרון 70:76 וגרמה לאלי רבי להזעיק פסק זמן. מקי ופורת עוד ניסו לצמק, אבל נתניה הצליחה לשמור על הפער, וירדה עם ניצחון נוסף 79:84, כדי להישאר מושלמת שבוע נוסף.

קלעו לנתניה: דנילו פינוק 21 ו-9 ריבאונדים, מרקו קילינגסוורת' 20 ו-10 ריבאונדים, טוני וושהאם 18 ו-9 ריבאונדים, רוברט רותבארט 11, ליאור חכמון 6, שמוליק ברנר (7 אסיסטים) וערן אסנטי 3 כ"א, אוריה גור 2.

לעפולה: ג'סטין דנטמון 21, בי ג'יי מקי 16, אשנטה ג'ונסון 12, ג'רמיין הול 10, ניצן חנוכי, גור פורת וניב ברקוביץ' 6 כ"א, אורי כהן מינץ 2.

בני השרון – עירוני אשקלון 63:65

בני השרון פתחה היטב, כששון ג'יימס המצוין מציג יכולת שיא בצבע של אשקלון, ולקבוצתו של אריאל בית הלחמי לא היתה תשובה לסנטר האימתני. מנגד, קורי קאר נתן דקות טובות, ובצירוף יכולת מוצלחת גם של עומאר סניד וג'ימי בקסטר, הצליחו לרדת האשקלונים לסיום הרבע כשהם קרובים קרובים, ובפיגור 18:16. השרונים רצו במהלך הרבע השני הודות ליכולת טובה של אורי יצחקי ואוגונה אוניקווה וכבר פתחו יתרון בן 8 נקודות, שהפך ליתרון דו ספרתי בחסות קוקי בלצ'ר וג'יימס, ואל המחצית ירדה קבוצתו של דן שמיר ביתרון 30:40, כששלשה של טולברט חתמה את התוצאה וצימקה במעט את ההפרש של המארחת.

בלצ'ר פתח טוב את הרבע השלישי עבור בני השרון, כשמנגד ניסה כריס ווטסון להשאיר את הדרומיים בעניינים, כשטולברט וסיילס הצטרפו אליו על מנת לסיים ריצה נהדרת, לצמק את ההפרש לשלוש נקודות בלבד למארחים מהשרון, ולאחר מכן להשוות ל-44:44. נקודות של בלצ'ר עם סיום הרבע הורידו את דן שמיר ביתרון מינימאלי, 48:50, לקראת העליה לעשר הדקות המכריעות. שלשה של סוכר פתחה טוב עבור אשקלון את הרבע האחרון, אלא שסטיל וג'יימס השיבו את היתרון של המארחת, וטולברט דאג לבטלו במהירות.

טולברט קבע 58:61 מהקו, שלוש דקות לסיום. בני השרון חזרה עם שלשה של כץ ונקודות של ג'יימס, והפכה את היתרון כשהשעון הראה שתי דקות לסיום. במצב של 61:63 לבני השרון החטיא אורי יצחקי זריקה מחוץ לקשת, ואשקלון הלכה לג'ימי בקסטר, שקבע 63:63 גדול, 15 שניות לסיום. אשקלון ביצעה עבירה על יצחקי, שדייק פעמיים מהקו, ולאשקלון ניתנה הזדמנות לנצח את המשחק, אלא שטולברט החטיא ראשון, ומורן רוט החטיא לאחר ריבאונד התקפה וסתם את הגולל על ניצחון של בית הלחמי ושחקניו. זה נגמר ב-63:65 דרמטי במיוחד לשרונים המתאוששים.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 20 ו-12 ריבאונדים, אורי יצחקי 11, קוקי בלצ'ר ואוגונה אוניקווה 9 כ"א, רון סטיל וארז כץ 6 כ"א, מאט הריאז 4.

לאשקלון: בריאן טולברט 18, כריס ווטסון וג'ימי באקסטר 10 כ"א, ברוקס סיילס 7 ו-11 ריבאונדים, עומאר סניד, מורן רוט וקורי קאר 5 כ"א, אבי סוכר 3.

עירוני נהריה – עירוני רמת גן 76:80

המשחק נפתח מאוזן, כשפול דילייני ודימרקו ג'ונסון הריצו את נהריה מצד אחד, אך טאג' מקאלו וג'וליאן קאזו דאגו לשמור את הרמת גנים במשחק מנגד, ובסיום הרבע הראה לוח התוצאות 17:17. גם עשר הדקות הבאות המשיכו ללכת הכי צמוד שאפשר, כששעשוע ואיתן בלטו בשורות הצפוניים, ומנגד עלה חן זיגדון הצעיר מהספסל כדי לתפור שתי שלשות, אלא שאיתן דאג להוריד את נהריה למחצית כשהיא מובילה 31:38.

דילייני המשיך את היכולת הטובה שלו מהרבע הראשון, אלא שמנגד הגיב קאזו עם דקות טובות משלו, ונקודות של איציק אוחנון צימקו את ההפרש לשתים בלבד. בשלב הזה רמת גן נרדמה, וטאגארט, טאשיד קאר ושעשוע החזירו את היתרון הדו-ספרתי למארחים מהצפון אלא ששוב רמת גן חזרה, הפעם עם שון דניאל ומקאלו, ואל הרבע האחרון ירדה בפיגור מינימאלי מבחינתה, 56:51. קאר פתח כמו שצריך את הרבע המכריע, אלא שהמשחק המשיך ללכת צמוד, סל רדף סל, ו-5 דקות לסיום הראתה התוצאה 61:61. אלא שאז לחצו שחקניו של יעקב ג'ינו על הדוושה, הדפו את נסיונות הקאמבק של שון דניאל המצוין, ושמרו על קור רוח עד השריקה לסיום, שהעניקה לנהריינים ניצחון ראשון העונה, 76:80. גם זה משהו.

קלעו לנהריה: פול דלייני 17, טאשיד קאר 13, דימרקו ג'ונסון 13, עודד שעשוע 12 (4 חטיפות, 10 אסיסטים), אור איתן 9, מארק אגרסון 7, ברק פלג 6, שון טאגארט 3.

קלעו לרמת גן: שון דניאל 18, טאג' מקאלו 18, ג'וליאן קאזו 12 (10 ריבאונדים), אור ברנר 10, ברנדון יואינג 6, חן זיגדון 6, במבאלה אוסבי 4, איציק אוחנון 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully