וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יובה לא בנויה על כישרון כמו באיירן"

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, תידרך את השחקנים שלו לקראת יובנטוס (ד', 20:45, ערוץ 2): "אפשר לפעמים לדלג על הקישור"

מערכת וואלה!

צילום: איציק יצחקי. עריכת וידאו: לירז לבנת ועידן גוראל

אולי הפעם זה יקרה? מכבי חיפה מחפשת נקודות ראשונות בליגת האלופות ומחר (רביעי, 20:45, ערוץ 2 ו-5HD) יתייצבו הירוקים בטורינו אצל יובנטוס במה שנראה כאחד המשחקים הקשים ביותר שצפויים לקבוצה מכל ששת משחקיה. יובה אמנם לא נמצאת בשיאה, אך גם במצב הזה נראה ששחקניו של אלישע לוי יצטרכו להפעיל הרבה מאמץ ותעוזה כדי לחזור עם משהו הביתה, כשגם החיסרון של יניב קטן לא ממש יכול להוסיף נקודות עידוד לאוהדי הקבוצה.

אלישע לוי ערך אסיפה לשחקנים, בה הדגיש את הנקודות החשובות של יובנטוס. "יובנטוס לא בנויה על כישרון כמו בורדו ובאיירן", אמר לוי לשחקנים שלו, "אפשר לעקוץ אותה גם בחוץ. יש להם שטחים ריקים באמצע". המאמן הזהיר את שחקניו כשאמר להם: "צריך להיזהר ממצבים נייחים. אנחנו משחקים מחר עם שני חלוצים. אפשר לפעמים לדלג על הקישור".

דוידוביץ': "אני חושב שיהיה משחק מרתק"

למרות העובדה שהסיכויים נראים לא גבוהים נכון לעכשיו, בחיפה שידרו בימים האחרונים הרבה ביטחון ולפחות על פי המילים שנזרקו באוויר נראה שהקבוצה לא מרימה ידיים. הערב נערכה מסיבת העיתונאים של הקבוצה, בה אמר אלישע לוי כי הקבוצה שלו שואבת הרבה ביטחון ממשחקיה עד כה בליגה.

"בניגוד לליגה שם אנחנו מושלמים, כאן אנחנו עם אפס נקודות אבל אנחנו שואבים הרבה מאוד עידוד מהצורת משחק שלנו ומחר נעשה הכל", אמר לוי. "אנחנו משחקים נגד קבוצה חזקה מאוד ונעשה הכל כדי לשנות את הסטטיסטיקה. אנחנו כקבוצה עשינו הכל כדי ללמוד אותם, אנחנו מכירים את השחקנים ואת החוזק של הקבוצה, בטוח שגם יובה מכירים אותנו. ננסה לתת הופעה טובה, להיאבק לתת את המקסימום ולנסות לשנות דברים".

על היריבה אמר: "כל אחד יודע שיש ליובה חלוצים חזקים מאוד, כולנו מכירים את כולם, צריך להיזהר מיובה כקבוצה ולא משחקן כזה או אחר". על חסרונם של כיאל גולסה וקטן, אמר: "אין ספק ששלושתם מאוד משמעותיים, היו בכושר טוב מאוד לאחרונה. זה הזמן שצריך להיתלות בשחקנים אחרים ונעשה הכל כדי לעשות את החסר". על הבחירה לפתוח עם שני חלוצים, ארבייטמן ודבאלישווילי, הוסיף: "ודאי שאנחנו נעשה הכל כדי להיות חזקים, לא רוצים להתבזות והמגמה שלנו היא תמיד התקפית. נעשה הכל עם השחקנים שיש לנו כדי לנסות לנצח".

"אם היינו משחקים הגנתית, לא היינו מגיעים לשום מקום, היינו מתים לאט ובטוח", אמר לוי. "אנחנו מעדיפים לשחק את המשחק שלנו לא מתוך יומרנות אלא בשביל להתקדם. אנחנו יודעים שיובה קבוצה חזקה מאוד אבל אנחנו רוצים להתקדם ובשביל להתקדם צריך להעיז". על הסיכויים בכל זאת להעפיל, אמר לוי: "הכל תלוי במשחק הזה. אם נעשה תוצאה טובה מחר, הכל יהיה פתוח".

"אחד הדברים שאנחנו לומדים זה בראש ובראשונה ההבדל בקצב המשחק באירופה ובליגה שלנו", המשיך לוי. "אם היינו משחקים כל שבוע נגד קבוצות בסדר גודל כזה ודאי שזה היה מקדם אותנו. רואים את ההבדלים בקצב שלנו וזה עוזר לנו להיות טובים יותר".

ניר דוידוביץ' גם הוא חושב שקבוצתו יכולה להפתיע: "בליגה שלהם המצב שונה ובכל זאת הם מגיעים להרבה מצבים. כל משחק נתון זה יכול להתפתח אחרת. מה שבטוח הוא שהם לא יחשבו על שום תוצאה חוץ מניצחון. הם יבואו לתקוף מהדקה הראשונה ונצטרך להתכונן בהתאם. גם הם וגם אנחנו חושבים רק על ניצחון ולכן אני חושב שיהיה משחק מרתק".

"אני רגיל באירופה שיש עלי הרבה עומס, עלי ועל ההגנה, פרפרים יש לפני כל משחק וזה דבר טבעי", הוסיף שוערה של חיפה. "צריך לבוא דרוכים כי אם לא באים דרוכים זה יכול להתפתח לכיוונים לא רצויים. אני מבחינתי, ביחד עם כל השחקנים, נשתדל לעשות הכי טובה בהגנה ולהקשות על יובנטוס. ננסה ללחוץ אותם באזורים מסוכנים וכמובן שגם להתקיף".

על המפגש הצפוי מול דייגו, אמר: "רק השנה הוא הגיע לליגה האיטלקית ויצא לי לראות גם משחקים שלו בורדר ברמן. אין ספק שמדובר בשחקן מסוכן מאוד ורב גוני. שחקנים ברמה מאוד גבוהה שיש להם מיומנות וטכניקה גבוהה זה משהו שצריך להיות מוכן לו". על בופון, הוסיף: "היכולות והפיגורה של בופון הופכות אותו לשוער הטוב בעולם. אני מקווה שזו תהיה חוויה להיות איתו מחר על אותו מגרש".

אלון חרזי: "אין ספק שיש לנו את היכולת לבוא ולנצח למרות שזה נשמע יומרני. מכבי חיפה הוכיחה לא פעם ולא פעמיים שהיא מנצלת מצבים אליהם היא מגיעה. אין לי גם ספק שיובה ילכו בכל הכוח כי כלום לא יתקבל אצלם בהבנה אלא ניצחון. יכול להיות שזה ייצור משחק מאוד קצבי ששתי הקבוצות ינסו להתקיף. הקהל ידחוף אותם אבל עם כל השחקנים הצעירים שיש לנו הם רכשו מספיק נסיון כדי לבוא ולעשות כאן משהו".

על ההבדלים מהקמפיין הקודם, אמר חרזי: "הקבוצה לגמרי שונה, למעשה נותרנו אני ויניב השחקנים היחידים ששיחקנו במפעל הזה. אם הייתה לנו אפשרות להיות כל שנה, היינו מפיקים לקחים אבל בגלל שזה לא המצב אז נותר לנו להפיק לקחים ממשחק למשחק. השחקנים הבינו שאמנם הפתיחה חשובה אבל יותר חשוב לשמור על ריכוז 90 דקות ולא רק בפתיחה".

חיפה כמובן תחסר את קטן החולה שכלל לא יצא עם הקבוצה לטורינו. מלבדו גם אייל גולסה הפצוע ובירם כיאל החולה יחסרו לאלישע לוי. אלא שבחסרונם לוי ניסה אסטרטגיה חדשה כאשר שיבץ את עלי עותמאן בקישור על חשבונו של מוחמד גדיר ולאחר שני האימונים בימים האחרונים נראה שהסיכויים שלו לפתוח בקישור בהחלט סבירים. גולסה עצמו רץ היום בצידי המגרש בזמן שחבריו התאמנו על כר הדשא.

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, עלי עותמאן, ליאור רפאלוב, שלומי ארבייטמן, ולדימיר דבאלישווילי.

פרארה משנה מערך

"אנחנו עבדנו על הרכב שונה יותר, אבל אחליט רק מחר מי יפתח, לא רק בגלל פציעות של השחקנים. מאוד משנה מול מי אנחנו משחקים, מול קבוצה אנחנו משחקים בצורה שונה, אני אעלה בהרכב הכי חזק", כך אמר היום (שלישי) מאמן יובנטוס, צ'ירו פרארה, במסיבת העיתונאים של יובנטוס שנערכה במתקן האימונים וינובו לקראת המפגש מחר (רביעי) מול האלופה הישראלית במסגרת המחזור השלישי של בית א' בליגת האלופות.

"אני מכיר את מכבי חיפה, ראיתי אותם משחקים", המשיך פרארה, "יש שם שחקנים טובים מאוד, מגנים מהירים מאוד, נכון שהפסידו לבורדו, אך לא הגיע להם להפסיד שם. אנחנו מכבדים אותם מאוד, אנחנו לא בתקופה טובה וצריכים להיזהר. יניב קטן שחקן גדול והוא הכוכב שלהם. לא ידעתי שקטן חולה, רק עכשיו גיליתי".

פרארה נשאל על כך שקבוצתו לא נמצאת בתקופה טובה, אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, וענה: "רק לפני שלושה חודשים היה המשחק הראשון שלנו. אנחנו קבוצה חדשה, עשינו הרבה שינויים במערך. עברנו מ-4:4:2 לשיטה אחרת וצריך לתת לזה זמן".

"לא צריך להגזים ולהגיד שנכנסנו לגיהינום, שיחקנו טוב מול פיורנטינה", המשיך המאמן. "הגענו להרבה הזדמנויות, מול פאלרמו ולא הגיע לנו להפסיד. אני מקווה שהתקופה הזאת תשתנה כבר עכשיו ונתחיל לנצח. מחר חייבים לנצח, אני מאמן מנוסה ויודע שתקופות כאלה מגיעות תמיד". על כך שסיסוקו רק חזר מפציעה אמר: "הוא יכול לשחק עם מלו בהרכב בלי בעיות, מול פיורנטינה הוא היה טוב ואני מאמין שהוא יחזור לעצמו בקרוב".

השוער והקפטן בהיעדרו של אלסנדרו דל פיירו, ג'אנלואיג'י בופון אמר: "אנחנו מקצוענים ויודעים איך לצאת מהתקופה הזאת, אנחנו יודעים מה צריך לעשות. אחרי המשחק מול פיורנטינה התאכזבתי מאוד והייתי כעוס, אבל אני בטוח שמעכשיו נחזור לכושר טוב, אנחנו משוחחים על המצב שלנו עם המאמן. אנו בסיטואציה עדינה וללא ניצחון כבר חודש - אסור לנו לקבל בהכנעה את המצב הקיים". בופון נשאל על כך שיובנטוס קיבלה הגרלה קלה יחסית בדמות חיפה וענה כי הוא שמח על כך. "ברור שעדיף עכשיו שלא לשחק מול הקבוצה הכי טובה, אני מכבד את מכבי חיפה וזו תהיה טעות לזלזל בהם, זה משחק שיכול להחזיר אותנו לכושר טוב", אמר בופון והוסיף: "אשמח אם מכבי חיפה תעלה עם הנוער".

לרשותו של המאמן צ'ירו פרארה יעמוד סגל מלא, פרט לשלושה שחקנים. אלסנדרו דל פיירו לא נכנס לאימון והתאמן בנפרד בחדר הכושר. כרגע לא ברור האם השחקן יהיה כשיר למשחק הגומלין ברמת גן בשלישי בנובמבר. הקשר חסן סליהמידז'יץ' לא כשיר למשחק בגלל פציעה בקרסול ולכן הוא גם לא התאמן. גם הקשר הפורטוגלי טיאגו שהתאמן אינו כשיר במאת האחוזים וכנראה שלא ייכלל בסגל.

בעיתונות האיטלקית נכתב הבוקר כי פרארה מתכוון לעלות למשחק עם מערך שונה. עד העונה שעברה עלה פרארה עם מערך של 4:4:2, אבל בתחילת העונה הוא שינה אותו ל-4:3:1:2. כעת הוא מתכוון לעלות עם חלוץ אחד במערך שכולל חמישה קשרים (4:2:3:1). אמאורי יפתח בחוד ההתקפה, כשמתחתיו ישחקו קאמורנסי (בימין), ג'ובינקו (בשמאל) ודייגו מתחת לחלוץ. סיסוקו ומלו ישחקו כנראה בקישור האחורי, כשהמאמן תרגל את האחרון ואת כריסטיאן פולסן בהפוגות.

לאימון היום הגיעו מעט אוהדים והעיתונאים האיטלקים מעריכים כי זה נובע מהעובדה שהקבוצה מאכזבת לאחרונה. האוהדים שכן הגיעו היו מצוידים בבקבוקי יין ומתנות שאותם התכוונו להעניק לבלם ניקולה לגרוטלייה, שחוגג היום יום הולדת 33, ועם ספר שנכתב עליו. לפני שהגיע הסבירו: "הגענו להעניק לו מתנה".

הרכב משוער יובנטוס: ג'אנלואיג'י בופון, ג'ונתן זבינה, ג'יורג'יו קייליני, פאביו קנבארו, פאביו גרוסו, מוחמד סיסוקו, כריסטיאן פולסן (פליפה מלו), מאורו קמוראנסי, סבסטיאן ג'ובינקו, דייגו, אמאורי (דויד טרזגה).

עדכון ראשון: 14:28
עדכון אחרון: 20:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully