וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ההעברות הגדולות ביורוליג

למרות השוק המתפורר בעקבות המשבר הכלכלי, מספר קבוצות יורוליג הצליחו לבצע רכישות נאות. עכשיו הגיע הזמן לבחון אותן

מילנקו טפיץ'

22, 1.98 - מפרטיזן בלגרד לפנאתינייקוס. עוד לפני אליפות אירופה המוצלחת עם סרביה נחשב טפיץ' לסחורה חמה, כשלא מעט קבוצות באירופה התעניינו בו. אחריה, מגיע הגארד הצעיר במעמד אחר לפנאתינייקוס, המייעדת לו תפקיד רחב בשנים הבאות, ולכן החתימה אותו ל-3 שנים בתמורה ל-2.5 מיליון יורו. הקו האחורי של קבוצת הפאר מאתונה אמנם כולל כמה תותחים כבדים, אבל החשיבה של אוברדוביץ' על העתיד היא נכונה, וכדרכן של מחשבות נכונות - היא גם תשתלם בהמשך הדרך.

איגור ראקוצ'ביץ'

31, 1.91, מטאו ויטוריה (קאחה לבוראל) לפילזן. אולי המעבר המפתיע ביותר של הקיץ. ראקוצ'ביץ' היה הכוכב הגדול ביותר של טאו ויטוריה, אחד השחקנים הכי טובים ביורוליג בשיא כושרו ופריחתו. עם 15 נקודות ב-54 אחוז ל-2 ולמעלה מ-41 אחוז מחוץ לקשת, הוא היה השוטינג גארד הסרבי אחת ממכונות הקליעה הטובות והיציבות ביבשת. אלא שאז, רגע לפני שחתם על הארכת חוזה, החליט איגור שלנו לקבל את הצעתה הנדיבה של אפס פילזן, שתשלם לו 5.5 מיליון יורו בשלוש השנים הבאות. ככה זה כשאתה אחד הקלעים הטובים ביבשת.

בוסטיאן נכבאר

2.07, 29, מדינמו מוסקבה לאפס פילזן. שמונה עונות לא היה בוסטיאן נכבאר ביורוליג. שבע מהן הוא העביר ב-NBA, בעונות מוצלחות יותר ופחות במדי יוסטון, ניו אורלינס וניו ג'רזי. בקיץ 2008, כשטרנד האירופאים שחוזרים הביתה בשיאו, הציעה דינמו מוסקבה חוזה של 9.6 מיליון יורו ל-3 עונות לפורוורד המגוון. נכבאר כמובן הסכים, אלא שכעת, לאחר עונה סבירה ברוסיה, הכסף הגדול התפזר, והכסף הגדול של אפס פילזן מגיע במקום. בכלל, האלופה הטורקית בונה חתיכת קבוצה שם, באיסטנבול.

נוביצה וליצ'קוביץ'

23, 2.05, מפרטיזן בלגרד לריאל מדריד. הפורוורד האולטרה-מוכשר הזה סומן כבר שנים רבות לאחד הפוטנציאלים הגדולים באירופה, והיורובאסקט החולף רק חיזק את ההרגשה כלפיו: עם 11 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק, הראה הפורוורד המגוון שלל יכולות שונות מהולות במעט מאוד טעויות. בריאל מדריד, לפחות בשלב הראשוני, הוא אמור לעשות הרבה עבודה שחורה, אבל עם הזמן הוא יהפוך לאחד מהכוכבים של הקבוצה. אין ספק כי השילוב בין המאמן הטוב ביבשת ואחד הצעירים המוכשרים שבה, עתיד להביא לבלאנקוס הרבה רגעים של אושר. לא העונה, אבל כן בעתיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פבלו פריג'יוני

32, 1.91, מטאו ויטוריה לריאל מדריד. עד לא מזמן היה פריג'יוני נחשב לאחד מהשחקנים המוערכים ביותר בקאחה ויטוריה, והמעבר שלו לריאל מדריד הכה את המועדון בהלם הקיץ, משום שהשאיר אותו נטול רכז של ממש. הדברים שפריג'יוני מביא איתו לריאל (ולוקח, בתוך כך, מויטוריה) הם אמנם אלמנטריים, אך בלתי ניתנים לזלזול או לספק: מדובר באחד הרכזים הטבעיים הטובים והחכמים ביבשת, ובמועדון-על כמו ריאל מדריד, שמקדש את הכוכבים ותרבות הכוכבים, התרומה של שחקן ותיק ונטול-אגו עשויה להיות לא פחות חשובה מזו של כוכב כזה או אחר.

גאורגיוס פרינטזיס

24, 2.06, מאולימפיאקוס למלאגה. לאט אבל בטוח, הפך פרינטזיס לאחד השחקנים החשובים ביותר במערך של אולימפיאקוס בשנתיים האחרונות, בעיקר בזכות המודעות שלו לחסרונות, ודרכה הדגשת היתרונות: בקבוצה משופעת כוכבים, היה הפורוורד היווני אגרסיבי, מגוון, ועשה מה שהיו צריכים ממנו - לא יותר. הקיץ נפגע פרינטזיס מהישארותו של ג'וש צ'ילדרס באירופה, החליט שהוא שווה יותר מסתם עוד שחקן משלים, ועבר למלאגה תמורת למעלה ממיליון יורו לעונה, שם אמור לשמש כשחקן מוביל - תפקיד שעשוי להתברר כגדול עליו, לפחות לעת עתה.

טרנס מוריס

2.07, 30, מצסק"א מוסקבה לברצלונה. אחרי עונה פנטסטית במכבי תל אביב הגיע מוריס לצסק"א מסקבה עם הרבה ציפיות - מצידו ומצד הקבוצה - וסיים כשחקן ספסל ברוטציה הברורה של אטורה מסינה. הקיץ, במסגרת הקיצוצים הנרחבים של מועדון הפאר הרוסי, הוחלט לוותר על מוריס היקר. מהרגע שהפך לשחקן חופשי עטו על הפורוורד-סנטר האמריקאי אפס פילזן וברצלונה ולבסוף, אחרי שכבר לכאורה סיכם בקבוצה הטורקית, החליט ללכת לקטלוניה, שם צפוי לו תפקיד נכבד יותר, שאמור לעזור לו לשוב למרכז הבמה כאחד הגבוהים הטובים ביבשת.

ארזם לורבק

2.10, 25, מצסק"א מוסקבה לברצלונה. ואם בגבוהים טובים ששיחקו בקבוצות פאר רוסיות אשתקד עסקינן, הרי שקשה שלא להתייחס ללורבק הנהדר, על אף שסיפורו מעט שונה מזה של מוריס. הגבוה הסלובני היה אחד המצטיינים בעונה שעברה בצסק"א, אלא שקיצוצים, כידוע, פוגעים גם בטובים. אליפות אירופה נפלאה שלו, במהלכה היה אחד המועמדים הראויים לתואר ה-MVP, רק מוכיחה איזו החלטה טובה עשתה ברצלונה שהחליטה לפתוח את הכיס ולשלם לו, והרבה, אולי בדרך להרכיב את הקו הקדמי הטוב באירופה.

ריקי רוביו

192, 19, מחובנטוד בדאלונה לברצלונה. הקטלאנים שילמו 3.7 מיליון דולר לבדאלונה כדי לקבל את הכישרון הכי גדול בכדורסל הספרדי, וככל הנראה גם באירופי. אחרי כל פארסת ה-NBA בקיץ ואליפות אירופה פושרת למדי, חובת ההוכחה נמצאת כעת על היהלום הסימפטי. כדי להוכיח את עצמו, יצטרך רוביו לשפר משמעותית את הקליעה שלו, וספק אם הפלטפורמה הקטאלנית תהיה המקום הכי רגוע ונוח לעשות כך, אבל בדבר אחד אין ספק: רוביו מוסיף לקו האחורי של בארסה המון אופי, קשיחות ואופציית הגנה שבעונה שעברה, לא ממש היתה לה.

וולטר הרמן

2.07, 30, מדטרויט לקאחה ויטוריה. לאחר שהפורוורד הארגנטינאי לא הצליח להוכיח את יכולותיו ב-NBA, חוזר הרמן לליגה הספרדית, ממנה צמח ופרח, הפעם כאחד השחקנים היקרים, המוערכים והטובים בליגה. הקשיחות והנסיון של הרמן לא ייעלמו מעיניו של דושקו איבנוביץ', מה שאמור להקנות לו דקות משחק רבות ומרכזיות על אף הקו הקדמי המוצלח של טאו ויטוריה, זכרונה לברכה. זו ההזדמנות של הפורוורד הקשוח להוכיח, רגע אחרי שמלאו לו 30, שכדורסל הוא לא שכח לשחק. אם יצליח להישאר בריא העונה הרי שכולנו נצא מורווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully