וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן הרכב מנצח?

למרות חזרת גיז'רמו ישראלביץ' להרכב מכבי ת"א, נמני מתכוון להמשיך להנהיג תחרות קשה ורוטציה בעמדה שלו. האם זו הדרך הנכונה לטפל בקשר?

גיז'רמו ישראלביץ' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נותן את כולו, מתרוצץ ומשקיע, אהוב על השחקנים כובש את לב האוהדים, אבל עדיין לא מספק מספיק שערים ובישולים. כיצד יתמודד ישראלביץ' עם מעמד הביניים החדש?/ברני ארדוב

למרות הרמיזות לכך במהלך השבוע הקודם, ההודעה הרשמית על סיפסולו של גיז'רמו ישראלביץ' מול הפועל חיפה הצליחה עדיין להפתיע מספר שחקנים במכבי תל אביב. "זה הפתיע לא רק אותי", מעיד שחקן בקבוצה. "אין לי הסבר לזה. גיז'ה היה השחקן הכי טוב שלנו מתחילת העונה, הוא טוב במשחקים, מתאמן מצוין, מתנהג בסדר, ואז מגיעים אימוני סוף השבוע והוא מתורגל מחוץ להרכב. זה היה קצת מוזר. גיז'רמו הוא שחקן שחושב רק באופן קבוצתי, איך לתרום ואיך לעזור לקבוצה. הוא משרה אווירה טובה, ובכל שבת שהוא שיחק עד עכשיו אפשר היה לראות ולהבין למה הוא חשוב לקבוצה. זה מאוד הפתיע אותי שהוא היה מחוץ להרכב".

אותו שחקן יודע שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, אבי נמני יתקן את הטעות שעשה מול הפועל חיפה וישראלביץ' ישוב להרכב מכבי תל אביב מול הפועל עכו. אלא שלא בטוח שזה לגמרי יפתור את הבעיה, אם יש כזו כמובן. נמני, ככל הנראה, מתכוון גם בעתיד לעשות רוטציות בהרכב, מה שלא מבטיח לישראלביץ' מקום בטוח בהרכב ועשוי לגרור אותו לחוסר הביטחון שאפיין אותו בעונה שעברה, כשמאמניו במכבי תיזזו אותו בין כמה עמדות. האם הגישה של נמני לגבי ישראלביץ' היא הנכונה – מתוך נקודת הנחה שלא מדובר בשחקן יותר מדי איכותי שיכול להוביל את מכבי להישגים - או שמא יש להעניק לקשר טיפול קצת אחר ומעמד יותר רגוע כדי להפיק ממנו את שכבר הופק בתחילת העונה?

הטיפול נכון?

בעונה שעברה, כאמור, ישראלביץ' תוזז בין עמדות, וכשמוסיפים לחוסר היציבות הזו את זמן ההתאקלמות הנדרש במכבי תל אביב, אין פלא שהביטחון שלו הידרדר. העונה נמני בחר להפנות את ישראלביץ' לעמדה אחרת, הרחק מעמדות קדמיות יותר, והפך אותו למעין קשר הגנתי. "יש חיסרון אחד בולט מבחינתו, והוא שישראלביץ' יותר עובד ופחות יעיל", אומר גורם בצוות המקצועי. "זה בעייתי. בסוף צריך למדוד את הדברים בתוצרת: גולים, בישולים ומסירות מדויקות. בפרמטרים האלה יש הרבה דברים שהוא צריך לשפר, אבל אין ספק שהוא עשה התקדמות יפה בעונה הזאת. כרגע לא נראה שהוא יתופקד בעמדה קדמית יותר, כי יש שם תחרות מספיק חזקה - שבחון, כחלון, אבידור, אילייב ובקרוב גם בוזגלו. תהיה השנה תחרות חזקה על ההרכב".

אנשים שעבדו עם ישראלביץ' בעבר לא חושבים שתחרות כזו תוכל להרים או לשפר את היכולת שלו, אלא אך ורק תפגע בביטחון שלו. אין ספק שהרכש שהגיע לקרית שלום נתן לנמני עומק מקצועי, אבל גם יצר תחרות. אם היא בריאה או לא בריאה, זה כבר עניין של דעה. "גיז'רמו זה טיפוס מאוד רגיש, שזקוק לליטוף ולתשומת לב", אומר אלי אוחנה, מאמנו בהפועל כפר סבא. "יש כאלה שמשחקים אותה קשוחים וקולים, אבל אולי הוא זקוק לזה קצת יותר, ולפחות ממני הוא קיבל את זה בכמויות גדולות, כי מאוד אהבתי אותו והוא נתן את כל כולו באימונים ובמשחקים. הוא אף פעם לא ברח או עשה הצגות. כל אימון וכל משחק הוא נתן 100 אחוז. גם אם הוא יותר טוב או פחות טוב, תמיד ידעת שאתה יכול לסמוך עליו, שהוא מאוד מחויב למערכת. אני חושב שהוא שחקן יוצא מהכלל ולא תמיד הכל הולך כמו שאתה רוצה. זה שחקן שמאמנים אוהבים ויודעים להעריך תרומה שלהם במגרש, גם אם זה לא תמיד מתבטא בגולים ובישולים".

"גיז'רמו זה שחקן עם נפש מאוד עדינה", אומר בכיר במכבי. "וברגע שהוא הרגיש שהמאמן מחזיק ממנו, שהמערכת מעריכה אותו ושגם הקהל מתחיל להוקיר לו תודה על היכולות שלו - הוא מיד נתן את התמורה. זה ישר השפיע על הביטחון האישי שלו. למרות האישיות הנהדרת שלו, מעניין יהיה לראות מה יקרה איתו כשהוא יבין שהוא פתאום כבר לא חלק מההרכב, אם וכאשר זה יקרה. אם מסתכלים לטווח ארוך וקדימה, אז יהיה קשה לקבל מגיז'רמו תפוקה במידה שלא יהיה לו בטחון. זה שחקן שמאוד צריך חיבוקים וחיזוקים, יותר משחקנים אחרים. הנפש העדינה שלו גם מתבטאת בביקורת שלו כלפי עצמו. יש לו ביקורת עצמית מאוד גבוהה. כשהוא חושב שהוא נותן משחק לא טוב, גם אם תגיד לו שהוא היה מצוין, הוא לא יישן בלילה. אני חושב שאם גיז'ה שוב יסופסל בעתיד, זה יכול להשפיע עליו לא טוב, אלא אם המאמן יידע מה לעשות ואיך לטפל בו. אבי נמני בהחלט מבין לנפש השחקן וכולנו גם מנסים לעזור לו בכך".

האיכות מספיקה?

לישראביץ' יש חלק לא קטן ברוח החברית יותר שנושבת במכבי תל אביב העונה. מדובר בשחקן ללא אגו, כזה שלעולם לא ידחוף או ידרוש בתור למעסה (בניגוד למספר שחקנים אחרים), כזה שתמיד יהיה מעורב במעשי קונדס (דוגמת גניבת האופניים של לירן שטראובר) שיעלו את המורל בקבוצה, כזה שאף פעם לא יאמר לא לקולגה שמבקש טרמפ אחרי אימון – או בקיצור: חבר אמיתי. במכבי תל אביב של השנים האחרונות, זה בהחלט מצרך חשוב.

לכל זה הוסיף ישראלביץ' יכולת משופרת בתחילת העונה, אבל יהיו שיגידו שזה לא מספיק כדי להיות שחקן מוביל עם מעמד מובטח. אותם אנשים יגידו שישראלביץ', בכל שנותיו בישראל, עדיין לא גילה יכולת של שחקן שיכול להוביל קבוצה כמו מכבי תל אביב. מוטי איוניר, מאמן הנבחרת הצעירה, כוכב עבר של מכבי ומאמנו של ישראלביץ' בנצרת עילית, לא מסכים: "לפי דעתי הוא היום אחד השחקנים הכי טובים שיש בארץ. לקח לו את הזמן שהוא היה צריך. הוא עבר כמה שלבים - נצרת עילית בליגה הלאומית, אחר כך כפר סבא בליגת העל ובסופו של דבר הוא צבר את הניסיון והביטחון שהוא היה צריך כדי להגיע למעמד של אחד הטובים בארץ. אני חושב שהוא לא מוערך מספיק. הוא עשה התקדמות גדולה מאוד בתקופה האחרונה והוא לדעתי שחקן אדיר. אף אחד לא מדבר עליו כמו שמדברים על שחקנים אחרים, כשלדעתי הוא הרבה יותר טוב משחקנים אחרים שמהללים אותם פה ואני לא נכנס לשמות".

- מה הסיבה לכך לדעתך?

"בטוח שזה קשור לאופי שלו, שגרם לזה שהפריצה שלו התעכבה. מצד שני, האופי שלו הוא זה שגרם לו להגיע למקום שבו הוא נמצא עכשיו. הוא בחור צנוע, שזה טוב מבחינה אחת, אבל מצד שני הוא בא, עושה את העבודה שלו והולך הביתה. לא תשמע אותו ולא תראה אותו עושה יותר מדי רעש, הוא לא מנהיג ולא לוקח על עצמו דברים. אבל אם מסתכלים על הצד המקצועי, אז הוא אחד הטובים שיש כיום בארץ. הוא צריך לקחת על עצמו יותר מנהיגות, גם במגרש, להאמין יותר בעצמו שמותר לו יותר ממה שהוא עושה" .

"אני אישית חושב שלא צריך להרחיק אותו יותר מדי מהשער של היריב", ממשיך איוניר. "זה לא שהוא גולר גדול. הוא לא מחפש מספיק את השער, הוא מנסה למסור כל הזמן, שזה דבר שאני למשל ניסיתי כל הזמן להכניס לו לראש, שמותר לו גם לתת גול ואף אחד לא יכעס עליו על כך. אבל גם להרחיק אותו מהשער יותר מדי זה לא טוב, כי הוא שחקן של דריבל שעובר שחקן או שניים ואחרי זה משאיר שחקן אחר מול שוער. שלוש העמדות של מתחת לחלוץ, כנף ימין וכנף שמאל, אלו המקומות האידיאליים בשבילו".

קשר מכבי תל אביב גיז'רמו ישראלביץ'. ברני ארדוב, ברני ארדוב
איוניר: "הוא בחור צנוע, שזה טוב מבחינה אחת, אבל מצד שני הוא בא, עושה את העבודה שלו והולך הביתה. לא תשמע אותו ולא תראה אותו עושה יותר מדי רעש, הוא לא מנהיג ולא לוקח על עצמו דברים"/ברני ארדוב, ברני ארדוב

התחרות תימשך?

נמני, כאמור, יחזיר את ישראלביץ' להרכב מול הפועל עכו ויתפקד אותו לצד מי שעזר לו בתחילת העונה הטובה - שרן ייני. אנדריי קומאץ' יחזור לספסל, אבל זה לא אומר שישראלביץ' לא יצטרך להצדיק מחדש את מקומו ב-11 הראשונים. במכבי מתעקשים שהולכת להיות "תחרות קשה" על עמדת הקשר האחורי ושלא צפוי להיות הרכב קבוע בעתיד, אבל לישראלביץ' יש הזדמנות נוספת להוכיח אחרת ולבסס את עצמו כבאנקר.

"אני משוכנע שהספסול לא יפגע בישראלביץ'", מסכם אלי אוחנה. "הוא בטח מאוכזב מאוד שהוא לא פתח בהרכב, אבל הוא מקצוען. לגבי התפקוד - כל מאמן רואה את הדברים בצורה שונה, למרות שיש משהו בסיסי בהבדל בין כפר סבא ומכבי תל אביב. זה לא דומה למועדון גדול. אצלי הוא קיבל חופש כי למרות שפה ושם הוא איבד כדורים, סמכתי על האינטואיציה שלו, על היכולת שלו, נתתי לו חופש פעולה גם במחיר של איבוד כדורים ומחיר של פחות סגירה ועזרה להגנה, כי האמנתי שאם הוא יגיע לחלק הקדמי בצורה חופשית ובצורה רעננה הוא גם ייתן את שלו. עדיין קשה לי לעכל שירדנו ליגה עם הקבוצה שהייתה לנו בכפר סבא, ובסיטואציה שבה היינו באותה עונה. ישראלביץ' זה שחקן שצריך לשחק קדימה, אבל אולי עם שחקנים אחרים הייתי מתפקד אותו בתפקיד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully