וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד זכתה באליפות אירופה בכדורסל

ספרד כבשה גם את אליפות אירופה בכדורסל, בה זכתה לראשונה בהיסטוריה אחרי 63:85 על סרביה במשחק הגמר

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכייה ביורובאסקט. רויטרס
עוד תואר אחד לרשימה בלתי נגמרת/רויטרס

נבחרת הכדורסל של ספרד עלתה הערב (ראשון) למשחק הגמר הרביעי שלה ברציפות, הפעם מול סרביה, אבל ראשיה ואנשיה ידעו היטב שהפעם היחידה בה זה הסתיים בניצחון, באליפות העולם ב-2006, פאו גאסול לא שיחק. הערב הכוכב הגדול של לוס אנג'לס לייקרס עלה על המגרש, אבל דבר לא היה מונע ממנו סופסוף להניף גביע כשהוא לובש גופיית משחק ולא חליפה.

אחרי שהפסידה לאותה סרביה במשחק הראשון של שתיהן בטורניר, הפעם הנבחרת של סרג'יו סקריולו לא הותירה ליריבתה סיכוי, חנקה אותה בעקשנות והוציאה את המשחק להורג עוד לפני סיום המחצית הראשונה, כשבסיום היא מניפה את הגביע בזכות 63:85 קל מהצפוי.

רגע האמת הגיע

בניגוד למשחק הראשון בטורניר, שאחריו תמיד ניתן היה לתקן ושאליו סרביה עלתה כאנדרדוג מוחלט, הפעם השחקנים של דושאן איבקוביץ' נראו נרגשים בפתיחה, קיבלו החלטות לא נכונות בהתקפה ואפשרו ליריבה שלהם לשלוט בקצב ולהכתיב את צורת המשחק המבוקשת מבחינתה. כך קרה שכבר משלב מוקדם התפתח משחק של חתול ועכבר, כשסרביה היא התופסת וספרד לוקחת את תפקיד הבלתי נתפסת. אתמול הנבחרת של איבקוביץ' פיגרה לאורך מרבית המשחק נגד סלובניה, אבל ידעה לשמור על פער קרוב ומחיק. הערב המשחק לא היה בידיים של שחקניה אפילו לרגע אחד והבדלי הכוחות על הנייר תורגמו גם לפרקט.

בעוד פאו גאסל, רודי פרננדז, ריקי רוביו וחבריהם מופיעים לגמר בפורמה, מילוש טאודוסיץ' קלע נקודות ראשונות רגע לפני סיום המחצית הראשונה, מילנקו טפיץ' נדם ומה שנשאר לסרבים הייתה רק מלחמה שלא הספיקה מול התלהבות גדולה של יריבתה. כששתי הנבחרות ירדו לחדרי ההלבשה בהפסקה שבין המחציות, הורה לוח התוצאות על 29:52 לזכות הספרדים וכאן זה כבר היה גמור, כשהמחצית השנייה משמשת כגארבג' טיים.

אסור לשכוח שסרביה התעלתה על עצמה בעצם ההגעה שלה למשחק על התואר ושום תוצאה לא הייתה מונעת ממנה את המחמאות, אבל הערב הספורלטיבים שוב יילכו לנבחרת ספרד בכדורסל בפרט ולספורט הספרדי בכלל. אחרי כל כך הרבה תארים עכשיו גם היורובאסקט נכבש.

בסיום משחק הגמר נבחרו מצטייני הטורניר. ה-MVP של הטורניר היה מי אם לא, הסנטר של נבחרת ספרד ולוס אנג'לס לייקרס, פאו גאסול. גאסול גם נבחרת לחמישיית הטורניר, שכללה עוד שחקן מהאלופה, רודי פרננדז. ארזם לורבק מנבחרת סלובניה המפתיעה, ואסיליס ספאנוליס היווני ומילוש טאודוסיץ' הסרבי השלימו את החמישייה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת ספרד פאו גאסול קולע מעל נוביצה וליצ'קוביץ', נבחרת סרביה. רויטרס
סופסוף ספרד מנצחת בגמר שגאסול משתתף בו/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1

הספרדים זכרו היטב את המשחק הראשון בין הנבחרות ועלו למגרש מרוכזים, כששתי שלשות מהפינה מסייעות להם לעלות ל-5:8 3:17 דקות בתוך המשחק ומאוחר יותר ל-5:13. הסרבים הצליחו לענות סופסוף עם נקודות מתחת לסל, אבל שברו שמירה, לא ירדו בזמן להגנה וספרד עלתה ל-9:24 לפני שהסרבים הצליחו להוריד ל-24:14 בסוף הרבע.

רבע 2

הסרבים נראו טוב יותר בשתי הדקות הראשונות של הרבע השני, אבל אחרי דקות של עבודה קשה הצליחו להוריד רק למינוס שמונה וכספרד הצליחה להשתחרר היא רצה בלי לעצור ועלתה כבר ל- 18:34 ומאוחר יותר ל-23:47. מילוש טאודוסיץ' נזכר לקלוע נקודות ראשונות רגע לפני הבאזר ואחרי 20 דקות 29:52.

רבע 3

המחצית השנייה הייתה אמורה לשמש בעיקר את סרביה שהייתה צריכה למזער נזקים, אבל את הספרדים זה לא עניין והם פתחו את הרבע השלישי באותו קצב בו סיימו את השני ועלו כבר לפלוס 25. הסרבים עוד הצליחו לנצל כמה דקות של קיפאון ספרדי כדי להוריד ל-58:44, אבל עד סיום הרבע הספרדים דאגו לחזור ליתרון 44:67.

רבע 4

אם למישהו עוד היה ספק קטן ברבע השלישי, הרי שבזה האחרון הוכח סופית שלפחות מחצית מהמשחק היא גארבג' טיים. ספרד התקרבה ליתרון של 30 נקודות (48:77), המאמנים שיתפו מחליפים ובצידי המגרש כבר בוודאי התכוננו בניחותא לטקס הענקת המדליות ובסיום 63:85.

סטטיסטיקה

קלעו לספרד: פאו גאסול 18 ו-11 ריבאונדים, רודי פרננדז 13, חואן קרלוס נבארו 12, ריקי רוביו 10, קרלוס קבזאס ופליפה רייס (8 ריבאונדים) 7 כ"א, מארק גאסול 6, סרחיו יול 5, חורחה גרבאחוסה 3, ראול לופז ו-ויקטור קלאבר 2 כ"א.

לסרביה: אורוס טריפקוביץ' ונוביצה וליצ'קוביץ' 15 כ"א, ננאד קרסטיץ' 12, מירוסלב רדוליצה 6, מילוש טאודוסיץ' 5, קוסטה פרוביץ' 4, מילנקו טפיץ' וסטפן מרקוביץ' 2 כ"א, איבן פאוניץ' ובויאן פופוביץ' 1 כ"א.

סטטיסטיקה קבוצתית:

ריבאונדים: ספרד 42, סרביה 24
אסיסטים: ספרד 17, סרביה 12
איבודים: ספרד 9, סרביה 12
אחוזי קליעה מהשדה: ספרד 33 מ-67 (49%), סרביה 22 מ-53 (41%)
אחוזי קליעה מהקו: ספרד 12 מ-15 (80%), סרביה 13 מ-17 (76%)

פאו גאסול שחקן נבחרת ספרד עם תואר ה-MVP. רויטרס
הוסיף זכייה בתואר ה-MVP. גאסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully