וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל פוטרו דרס את נדאל, יפגוש את פדרר בגמר

פדרר תסכל את דג'וקוביץ' בחצי גמר אליפות ארה”ב וניצח 6:7, 5:7, 5:7. יפגוש בגמר את דל פוטרו שדרס את נדאל הפצוע 2:6, 2:6, 2:6

אליפות ארצות הברית 2009 הבטיחה לנו רבות וקיימה עד כה לא מעט, אבל את המשחק האולטימטיבי, רוג'ר פדרר נגד רפאל נדאל, לא נקבל בפלשינג מדו הנוכחי, אחרי הדחתו של נדאל הערב (ראשון) בחצי הגמר אחרי הפסד 6:2, 6:2, 6:2 לחואן מרטין דל פוטרו. לעומתו הצליח פדרר לעשות את העבודה מול נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר השני, בו ניצח בשלוש מערכות צמודות 6:7, 5:7, 5:7, ומחר בערב הוא יפגוש את דל פוטרו בגמר במטרה לזכות בטורניר בפעם השישית ברציפות (שני, 23:00, שידור ישיר ביורוספורט).

השור ממאיורקה, שסבל לכל אורך הטורניר מפציעה טורדנית בבטנו, נראה סובל פיזית במהלך המשחק והתקשה להוות יריב לעוצמות של הארגנטינאי הענק, שנמצא בכושר מדהים עם הפסד בודד בעונת המשטחים הקשים. כזכור חזר נדאל רק לפני חודש אחרי היעדרות של חודשיים מהמגרשים בגלל הפציעה בברכיו, וגם ללא הפציעה החדשה בבטן, שגם גרמה לו לפרוש ממפגש חצי גמר הדייויס מול ישראל, היה רחוק מכושרו הרגיל.

בפתיחה נדאל דווקא נראה חד והמשחק שהתפתח התעלה לרמה גבוהה מאוד, אבל כבר במשחקון הרביעי השיג דל פוטרו את השבירה הראשונה שלו בדרך ל-1:3, ובמצב של 2:5 נשבר נדאל פעם נוספת ודל פוטרו סגר את המערכה על 2:6 מפתיע.

במערכה השנייה חזר התסריט על עצמו כשדל פוטרו שובר ועולה ל-1:3, ונדאל נאבק בעיקר לשמור על ההגשות שלו ובקושי דגדג את הסרב האדיר של יריבו, שברח פעם נוספת ל-2:6 קל. כשהוא על הקרשים הציג נדאל כמה מהלכים אופייניים במערכה השלישית ואיפשר לקהל באצטדיון ארתור אש לחלום על קאמבק מהסרטים, אבל החולשה הפיזית שלו עדיין ניכרה, ודל פוטרו עקץ ברגעים הנכונים כדי לסגור עניין עם עוד 2:6 ולעלות בגיל 20 לגמר הגרנד סלאם הראשון שלו.

בסיום נמנע נדאל מלציין את פציעתו כגורם העיקרי להפסד, אך הודה שהוא התקשה לייצר את המהלכים הרגילים שלו בגלל הכאבים: "כששיחקתי נגד הרוח לא הייתי מסוגל להגיש בעוצמה או לשנות כיוון. הגשתי רק לאמצע כי כשהגשתי לצד, הבטן פשוט הרגה אותי". על החלטתו להמשיך בטורניר למרות הפציעה אמר: "היה חשוב לי לנסות את המקסימום, זה אחד הטורנירים החשובים של השנה, ובסך הכל הגעתי להישג יפה יחסית למצב החזרה שלי לכושר".

לגבי השפעת הפציעה החדשה על המשך דרכו אמר נדאל: "זו לא פציעה משמעותית יותר מדי. כנראה שבגלל הזמן הארוך בו לא שיחקתי נוצר לחץ על האיזור הזה כי חזרתי קצת מוקדם מדי. כרגע אני אמור לחזור לשחק בתחילת העונה הבאה, ולא מאוחר יותר".

חגיגות הארבעים של פדרר

חצי הגמר השני כבר היה צמוד בהרבה, כשרוג'ר פדרר פגש את נובאק דג'וקוביץ' זו השנה השלישית ברציפות בפלשינג מדו והמשיך את רצף הניצחונות שלו מול הסרבי בניו יורק עם 6:7, 5:7, 5:7. אחרי שהשיג השנה סוף סוף את התואר החמקמק ברולאן גארוס וחלף על פני פיט סמפארס ברשימת זוכי הגרנד סלאמים כשהניף בפעם השישית את אליפות ווימבלדון, מנסה כעת פדרר להשלים זכייה בתואר שישי ברציפות בפלשינג מדו, כדי לחתום בסטייל את השנה ההיסטורית שלו, כשהחלה כזכור בהפסד לנדאל בגמר אליפות אוסטרליה ובפרץ הדמעות שהגיע בעקבותיו.

דג'וקוביץ', שנכנע לפדרר בגמר הטורניר ב-2007 ובחצי הגמר אשתקד, נתן את כולו על מנת להוכיח שהוא אכן שייך לצמרת הגבוהה שקצת ברחה לו בחודשים האחרונים, אבל נותר קצת מאחור בכל הנקודות המכריעות, אותן קטף פדרר כמו שרק הוא יודע. את השבירה הראשונה במשחק השיג דווקא הסרבי שעלה ל-2:4 מוקדם, אבל המדורג ראשון בעולם הגיב מיד בשבירה על האפס, ותצוגת הטניס הנאה והמאוזנת שהתפתחה הובילה לשובר שוויון, בו לחץ פדרר על הדוושה וניצח 3:7 כדי לקחת את המערכה הראשונה אחרי 55 דקות.

במערכה השנייה המשיך דג'וקוביץ' לשמור על רמה הגבוהה ונשאר קרוב עד כמה שניתן, אבל גם אחרי כמה נקודות הגנתיות מדהימות שלו מצא פדרר את ההילוך הנוסף וגייס את הבקהנד החלומי שלו כדי להשיג את שתי נקודות השבירה הראשונות של המערכה בדיוק ברגע הנכון - ביתרון 5:6. דג'וקוביץ' המיואש הציל בכוחותיו האחרונים את שתי הנקודות, אך נכנע לכדור מקרי של פדרר שפגע ברשת, שינה כיוון ונתן לשוויצרי עוד נקודת מערכה, אותה ניצל עד תום כדי לנצח 5:7 במערכה השניה.

במערכה השנייה עמד דג'וקוביץ' בפני הזדמנות פז לחזור לעניינים עם שתי נקודות שבירה במצב של 4:4, אבל החוסן המנטלי של פדרר שוב עמד במבחן, והתסכול של הסרבי גבר. במצב של 5:6 לפדרר הגביר האלוף המכהן את הלחץ ועלה ליתרון 0:30. דווקא אז מצא דג'וקוביץ' את הכוחות כדי לדחוק את פדרר לפינה בכדור עמוק ומדויק, אליו הגיע הטניסאי הגדול בהיסטוריה כנגד כל הסיכויים כשגבו אל הרשת, וברגע של גאונות דחק את המחבט בין רגליו ושיחרר פצצה נגדית שהותירה את דג'וקוביץ' ואת עשרות אלפי הצופים המומים. בנקודה הבאה פדרר כבר סגר עניין, השלים את ניצחונו ה-40 (!) ברציפות בפלשינג מדו, ושלח את דג'וקוביץ' הביתה ואת דל פוטרו להכין את נאום ההפסד שלו לקראת מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully