וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונד: "נבוא להילחם"

לקראת פתיחת היורובאסקט, רביב לימונד מודע להבדלים בין קרואטיה לישראל, אבל מבטיח הקרבה (שני, 20:15, ערוץ 1)

יח"צ - חד פעמי

צפו ברפשה וקרואטיה המתכוננים למפגש

צילום וידאו: אור שקדי, פולין

עריכת וידאו: ענת ברק

אחרי חודש וחצי של הכנה אינטנסיבית תפתח הערב (שני, 20:15, פוזנאן, שידור ישיר בערוץ הראשון) נבחרת הכדורסל של ישראל את השתתפותה באליפות אירופה, כשתפגוש את נבחרת קרואטיה. המפגש בין הנבחרות יהיה בסך הכל השביעי עד כה, כשהמאזן עומד על 5 ניצחונות לקרואטים לעומת ניצחון בודד לישראל. במפגשים רשמיים המאזן עומד על 1:1 כשהניצחון הקרואטי הושג בטורניר הקדם אולימפי בשנת 92' בסראגוסה, אז ניצחה קרואטיה 70:81 בזכות הצגה של דראזן פטרוביץ' ז"ל, שקלע 22 נקודות.

בישראל, לעומת זאת, מעדיפים להיזכר במשחק האחרון בין הנבחרות, שנערך בדיוק לפני שנתיים, אז ניצחו צביקה שרף ושחקניו את הקרואטים בפתיחת שלב הבתים השני של אליפות אירופה שהתקיימה אז בספרד. באותו משחק בלט יניב גרין עם 17 נקודות ו-16 ריבאונדים, כשג'רון רוברטס הוסיף 15. שמונה שחקנים שנמצאים כיום בסגל הקרואטי שיחקו לפני שנתיים, כשמעל כולם בלט אז מריו קאסון עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים.

ישראל ערכה היום (שני) אימון קליעות באולם בפוזנאן לקראת המשחק. שחקני הנבחרת עברו בשעות הבוקר תדרוך וידאו בבית המלון בעיר, שבסיומו הציג המאמן צביקה שרף את רגעי השיא מהניצחון על קרואטיה באליפות הקודמת, במטרה להעלות את המוטיבציה בקרב השחקנים. בכניסה לאולם נראה המאמן הלאומי מתוח מתמיד, וכך גם חלק משחקני הנבחרת. ישראל צפויה להגיע לאולם במהלך המשחק בין יוון למקדוניה שיחל בשעה 17:30, כאשר שרף יזכה לסגל מלא לקראת המשחק, לאחר שהתברר כי גיא פניני, שסובל ממכה ברגלו השמאלית, כשיר להתמודדות.

"אנחנו מתקרבים ומוכנים", אמר הבוקר מאמן הנבחרת, צביקה שרף. "אין קבוצות מושלמות באליפות. לקרואטים יש מאגר בלתי נגמר של שחקנים", הוסיף מאמן הנבחרת. שרף ועוזריו סימנו את רכז הקרואטים, רוקו אוקיץ', כסוג של איש מפתח שעליהם לעצור בכדי לנצח. גל מקל צפוי לשמור על רכז מילווקי בתחילת המשחק, אם כי לא מן הנמנע שבהמשך המשחק יעברו גיא פניני ומשה מזרחי הגבוהים יותר לנסות ולעצור את הרכז המצוין. גם קפטן הנבחרת, טל בורשטיין, אופטימי: "אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק הזה, ומוכנים". באשר לתפקידו שלו, אמר הקפטן: "כל אחד יודע את התפקיד שלו. יכול להיות שאצטרך לעצור את הגארדים הגבוהים שלהם".

אליהו: "ברור שיש אמונה שאפשר לנצח"

"ההרגשה כרגע היא כמו לפני עוד משחק, אבל אני בטוח שככל שנתקרב למשחק זה יהיה יותר מרגש. אנחנו צריכים לעלות על הפרקט ולעשות את העבודה", אמר רביב לימונד לו זאת אליפות אירופה ראשונה, לאחר שלפני שנתיים היה השחקן האחרון שהודח מהסגל לטובת מורן רוט. "אני חושב שאנחנו צריכים להתרכז בנו, כי הם נבחרת מאוד מוכשרת. אנחנו צריכים לעשות את הדברים שקבענו, לשחק חזק בריבאונד הגנה, לשלוט בו ולרוץ, לעצור את שחקני הפנים שלהם ואת שחקני החוץ. אם נעמוד במפתחות של לקחת את הריבאונד ומשחק הריצה, אנחנו נהיה בטוח במשחק".

"גם אני וגם הנבחרת עבדנו מאוד קשה. היה לנו חודש וחצי מאוד קשים, אין סיבה שלא נהיה מוכנים, אני מקווה להתחיל ברגל ימין", אמר לקראת משחק הפתיחה הרכז של הנבחרת ומי שאמור להוביל אותה - יותם הלפרין. באשר לציפיות ממנו באופן אישי, הוסיף שחקן אולימפיאקוס: "מגיל 22 תמיד הציפיות ממני היו גבוהות, ותמיד הייתי במרכז, אבל אז היו שחקנים כמו מאיר טפירו, שברור שהם חסרים. המעמד שלי בנבחרת לא השתנה. יש עוד שחקנים מרכזיים, ואני לא משחק את המשחק הזה לבד, ואת האליפות לבד. יום אחד אני אהיה טוב ויום אחד מישהו אחר יהיה טוב", אמר הלפרין.

לגבי המשחק עצמו, לגארד תכנית די ברורה: "נביא הרבה התלהבות ואינטנסיביות וננסה לשלוט בקצב המשחק. הם גבוהים וחזקים ואנחנו נחושים וצעירים, הדברים הללו ינצחו או יפסידו לנו את המשחק".

הכוכב הצעיר והאחר של הנבחרת, ליאור אליהו, הוסיף: "חודש וחצי מתכוננים ליום הזה. אני שמח שהוא הגיע. עשינו הכנה טובה ואנחנו בכושר טוב ואני מקווה שזה יתבטא במשחק. ברור שיש אמונה שאפשר לנצח את המשחק ותמיד שאני אומר שבטורניר כזה קשה לחשוב על המשחק השני, וחושבים על כל משחק ברגע שנמצאים בו", אמר אליהו. "אנחנו לא מסתכלים יותר מדי קדימה. ברור שזה עובר איפשהו בראש, אבל הראש בקרואטיה. במהלך המשחק הצוות המקצועי יכוון אותנו מה לעשות. אנחנו נבחרת שאוהבת לרוץ - להגיד אם זה יהיה לטובתנו או לא, זה נדע רק במשחק עצמו".

גם לימונד התייחס למשחק הריצה כמפתח לניצחון: "יש להם יותר ניסיון וזה מהווה יתרון עבורם. לקרואטים יש יותר עומק וחוזק, אבל אנחנו באים להילחם וגם אנחנו נבחרת טובה ומוכשרת. כשעולים למשחק הכל נשכח ואני בטוח שאנחנו יכולים לעשות את זה".

פלאניניץ' ופופוביץ' צפויים לעלות מהספסל

הנבחרת הקרואטית, מצידה, מגיעה למשחק כאשר עיקר הלחץ הוא עליה. בקרואטיה לא שכחו את ההפסד לישראל לפני שנתיים, ומקווים שחזרתו לנבחרת של ניקולה וויציץ' ביחד עם ההתקדמות הגדולה שעשה רוקו אוקיץ' בשנה האחרונה ב-NBA תיתן לנבחרת את הערך המוסף בדרך לניצחון. הקרואטים נראו טוב מאוד בטורנירי ההכנה האחרונים, ועדות לכך אפשר לקבל מהטורניר בטורקיה, בו זכה אחרי ניצחון על מקדוניה.

מי שחזו בששת המשחקים האחרונים של הנבחרת הקרואטית הם הסקאוטרים של נבחרת ישראל, ארז ביטמן וחי דן, שהכינו למאמן צביקה שרף דוח מפורט עם חלוקת הדקות של מאמן היריבה, יסמין רפשה. על פי משחקי ההכנה והאימונים המסכמים נראה כי קרואטיה תפתח עם שלושה גארדים - רוקו אוקיץ', דאבור קוס ומרין רוזיץ', כאשר הקו הקדמי יכלול את מרקו באניץ' ומריו קאסון. המאמן, רפשה, מעדיף להכניס את הגארד מרקו פופוביץ' מהספסל, משם הוא תורם יותר מאשר כשפותח בחמישייה. זוראן פלניניץ', עוד אחד מהכוכבים שלא פותחים בחמישייה, הוא שחקן מפתח נוסף, אך בקרואטיה מאמינים כי רוקו אוקיץ' עדיף עליו בשלב זה.

רפשה העניק לא מעט מנוחה לניקולה וויציץ' בזמן ההכנה, אך באימונים האחרונים וויציץ' נראה חד וטוב, כך מוסרים מהנבחרת הקרואטית. וויציץ' מרבה לשתף פעולה בקו הקדמי ביחד עם סנדרו ניצ'ביץ' הוותיק, ואילו ניקולה פרקאצ'ין בן ה-34, שנפצע בתחילת ההכנה, ישמש בעיקר כמחליף לקו הקדמי המעובה.

על אף שהתקשורת הקרואטית לא הגיעה בהמוניה לטורניר, היא בהחלט בולטת בעיר פוזנאן בלבוש האדום הבוהק שלה. כ-100 אוהדים צפויים לדחוף את קרואטיה באולם הישן בפוזנאן, ואם יצדיקו את המוניטין הרעשני שלהם, הם עשויים להשפיע על מהלך העניינים במגרש. אם הנבחרת הישראלית תצליח לעמוד בלחץ, ולבטל את הבדלי הרמות שניכרים על הנייר, הדרך למטרות שהציבו במחנה הישראלי ערב הטורניר, יהיו חלקות בהרבה.

רפשה: "אנחנו מוכנים"

הקרואטים ערכו הערב (ראשון) את האימון המסכם לקראת המשחק מחר. רוב חלקי האימון הקרואטי היו סגורים לתקשורת, וכשכלי התקשורת הישראלי ניסו להכנס לאולם ביקשו בקרואטיה שייצאו עד לתום האימון. בסיום התלונן המאמן יסמין רפשה אל מול הועדה המארגנת על כך שהתקשורת נכנסה לאימון לפני סיומו.

לקראת המשחק מחר אמר רפשה: "זה לא חשוב מה אנשים אומרים, מה שחשוב לי זה איך הקבוצה שלי משחקת. המטרה שלנו להיות בטורניר הגדול הבא. אנחנו מכירים את ישראל טוב, הם ניצחו אותנו באליפות הקודמת. אנחנו חושבים על כל האליפות בכלליות, ואני חושב שאנחנו מוכנים למחר".

כוכב הנבחרת רוקו אוקיץ', הוסיף: " זה משחק חשוב, כי זה המשחק הראשון. לא קל לשחק משחק כזה, כי זה המשחק הפותח של האליפות. ישראל היא נבחרת טובה ואנחנו לוקחים אותה ברצינות. אנחנו מוכנים פיזית ומקווים שנשחק משחק טוב מחר".

על יכולתו העונה ועל תפקידו בנבחרת, אמר הרכז המצוין: "אני די מרוצה מאיך ששיחקתי בשנה שעברה, ואיך ששיחקתי במשחקי ההכנה, אבל זה לא נחשב יותר מדי. המשחק מחר נחשב, ואני אנסה לשחק כמו ששיחקתי בחודשיים האחרונים. ברור שאני עושה דברים על המגרש יותר טוב מלפני שנתיים כששיחקתי מולכם. אני חושב שאנחנו צריכים להביא מספיק אנרגיה, כי ישראל תהיה עם מוטיבציה. נצטרך לשחק עם הגנה טובה ולגמור את המשחק כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully