וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא לבד, גם אלופת העולם הפסידה

סרביה השפילה את ספרד עם ניצחון 57:66 במסגרת בית 3 ביורובאסקט. בבית הישראלי: יוון הביסה את מקדוניה 54:86

שבועות רבים של הכנה הגיעו לסיומם, כאשר הערב (שני) החלה סוף סוף אליפות אירופה 2009 בפולין. על הנייר, מדובר אולי באליפות מעט חלשה יותר מקודמותיה. שחקנים משמעותים רבים חסרים בחלק מהנבחרות, אלא שדווקא עובדה זו עשויה לשמש לעזר עבור נבחרות חלשות יותר על הנייר, שיכולות סוף סוף לעשות את הקפיצה ולהפתיע. מוקדם יותר למשחקה של נבחרת ישראל מול קרואטיה, הבהירה יוון שהיא מגיעה לאליפות כדי להתחרות על מדליה. היוונים הביסו ללא קושי את מקדוניה 54:86, רגע לפני שישראל פוגשת את המקדונים מחר.

אלופת אירופה המכהנת, נבחרת רוסיה של דייויד בלאט, פתחה את הופעותיה עם ניצחון לא פשוט על נבחרת לטביה, 68:81. סרביה רשמה את ההפתעה הגדולה של היום הראשון, כשניצחה את אלופת העולם ספרד 57:66. הפתעה קטנה יותר, אבל מרעננת, נרשמה על ידי נבחרת טורקיה, שניצחה את ליטא 76:84. צרפת, שעלתה מטורניר ההזדמנות האחרונה, התקשתה מעט, אבל ניצחה לבסוף את גרמניה, נטולת דירק נוביצקי, 65:70. בדרבי בין שני מאמנים ישראלים אחרים באליפות, ניצחה פולין של מולי קצורין את בולגריה של פיני גרשון 78:90.

בית 1

יוון - מקדוניה 54:86

היוונים הבהירו מהר מאוד למקדונים את התמונה, כשפתחו את המשחק בטירוף, וטסו ליתרון 3:18 אחרי 5 דקות בלבד, עם 11 נקודות של ספנוליס. המקודנים פשוט איבדו את הראש וניסו לחזור רק מחוץ לקשת, וכך רשמו מאזן ביזיוני של 0 מ-2 ל-2 ב-10 דקות, בדרך לפיגור 28:13 בסיום הרבע הראשון. יוון לא הורידה את הרגל מהגז, והחלה להעניש מבפנים כששחורציאניטיס החל לעבוד, ועלתה ל-19:44.

המתאזרח של מקדוניה, ג'רמייה מאסי התעורר מעט ברבע השני, וחמש נקודות רצופות שלו בסיום הרבע השני הורידו את מקדוניה בפיגור של 24 נקודות, 52:28 ליוונים. אלא שאם המקדונים חשבו שהם יקבלו הנחות במחצית השניה, או שהיוונים ישמרו את כוחותיהם, הם התבדו- הגנה נהדרת של יוון עצרה את מקדוניה על 9 נקודות בלבד ברבע השלישי לעומת 17 שלהם, היוונים שלו ליתרון 32, ושייטו אל ניצחון שלא יכול היה להיות קליל יותר במשחק הראשון.

ואסילי ספאנוליס הוליך את קלעי יוון עם 17 נקודות ו-4 ריבאונדים, בעוד שחורציאניטיס ובורוסיס הוסיפו 11 נקודות כל אחד, בעוד פרפגולו קלע 10. לקדוניה: ג'רמייה מאסי 12 נקודות, פרו אנטיץ' וטודור גצ'בסקי 9 כל אחד.

בית 2

רוסיה - לטביה 68:81

נבחרתו של דייויד בלאט לא שמעה על כל התחזיות שצופות לה התמוטטות באליפות, ופתחה טוב, כשסרגיי ביקוב מפציץ שלוש שלשות ללא החטאה, וקלי מקרתי מראה שהוא עדיין בכושר. אלא שהלטבים השיבו מלחמה בעיקר דרך קאמבלה וביידרינס, ששמרו אל נבחרתם בטווח נגיעה, ובסיום הרבע הראשון הרוסים הוליכו 21:28. ברבע השני המשיכו הלטבים את החזרה שלהם, כשבלאט עומד מחוץ לקווים, אובד עצות, צופה בנבחרתו מאבדת שלל כדורים. יניצ'נקוס החל להתעורר בלטביה, ויחד עם קאמבלה החזיר את הנבחרת עד מינוס 3 במחצית.

הרוסים המשיכו להיראות מבולבלים גם בפתיחת המחצית השניה, קאמבלה חפר פעם אחר פעם בצבע הרוסי ומצא נקודות, אבל ביקוב ומקרתי החזיקו אותם מלפנים, ובפתיחת הרבע האחרון, הוליכה נבחרתו של בלאט 52:58. אלא שהלטבים לא אמרו את המילה האחרונה, ו-3 דקות לסיום הם הורידו ל-2 בלבד.

אבל אז שוב פרח המתאזרח החדש של הרוסים, ומקרתי בדאנק אדיר ושלשה העלה ל-8, משם כבר הלטבים לא הצליחו לחזור. קלי מקארתי הוליך את קלעי רוסיה עם 24 נקודות, 9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, בעוד סרגיי ביקוב צלף 22 (4 מ-5 לשלוש) וטימופיי מוזגוב הוסיף 10 משלו. את לטביה הוליך קספרוס קאמבלה עם 22 נקודות, כשרק יאניצ'נקוס מסייע לו באמת עם 14.

צרפת - גרמניה 65:70

ערב פתיחת האליפות גרמניה נראתה כנבחרת החלשה בבית, במיוחד בגלל חסרונם של דירק נוביצקי וכריס קיימאן. מצד שני, צרפת הגיעה לאליפות מטורניר ההזדמנות האחרונה, וזה כנראה מה שהביא למשחק צמוד בין שתי נבחרות שיכולות להיאבק אפילו על המקום השני בבית. היתרון נע מצד לצד במערכה הראשונה, סוון שולצה ניסה להגדיל אותו לגרמנים בעזרת זריקות מהשלוש, אבל בסופו של דבר הנבחרת שלו סיימה את הרבע הראשון ביתרון 14:17. הגרמנים המשיכו לטווח מעבר לקשת ברבע השני ודמונד גרין העלה אותם ליתרון 22:27. פמרלינג הוותיק עזר לו לשמור על היתרון שהושג, כשמהצד השני רוני טוריאף ופלורן פייטרוס הפגינו ניצוצות של לחימה כדי להשאיר את צרפת בחיים. הגרמנים ירדו להפסקה ביתרון 33:37.

ברבע השלישי האחוזים של הגרמנים ירדו, ובוריס דיאו קלע חמש נקודות רצופות כדי להחזיר את צרפת ליתרון במשחק, 45:46. טוני פארקר הוסיף זריקת עונשין מוצלחת כדי לקבוע 48:50 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון שולצה התעורר והמשיך להפגיז מרחוק, כששתי שלשות שלו החזירו את גרמניה ליתרון. שני הצדדים התחילו לנסות יותר ויותר מעבר לקשת, וגם טוני פארקר הצטרף לחגיגה כשקבע 61:62 לצרפת. מאותו רגע, זו היתה הצגת יחיד של פארקר, שהוסיף עוד 8 נקודות במאני טיים ונתן מענה לכל נסיון גרמני לנצח.

טוני פארקר הוביל את צרפת עם 19 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. רוני טוריאף סיים עם דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-14 ריבאונדים, ניקולה באטום סיים עם 12. שולצה הוביל את הנבחרת הגרמנית עם 13 נקודות, דמונד גרין סיים עם 12 ופמרלינג הוסיף 11 נקודות ו-8 ריבאונדים.

בית 3

בריטניה - סלובניה 72:59

בתחילת המשחק נראה היה שהבריטים עדיין התקשו להבין איך מתפקדים ללא בן גורדון ולואל דנג, כשמהצד השני ארזם לורבק ניצל את זה כדי להוביל את הסלובנים ליתרון 9:20. לעומת זאת, הרבע השני היה בשליטה בריטית לחלוטין, ואת השניים שהוזכרו כאן מקודם החליפו רוברט ארצ'יבלד ופופס מנסה בונסו, שהובילו את הנבחרת המתקדמת באירופה בשנים האחרונות לשוויון. לקראת סיום המחצית ג'ואל פרילנד אפילו העלה את הבריטים ליתרון, אלא שלורבק ויאקה לאקוביץ' דאגו להפוך את היוצרות בהפסקה. גם הרבע השלישי המשיך להיות צמוד הודות לאחוזי קליעה נמוכים של הסלובנים, ששמרו על יתרון מינימלי. ברבע האחרון סלובניה לחצה על הגז, כשלורבק ואקס הפועל תל אביב, סמו אודריך, העלו אותה ליתרון דו ספרתי והבטיחו את הניצחון בשלב מוקדם.

ארזם לורבק הוביל את קלעי סלובניה עם 19 נקודות, יאקה לאקוביץ' הוסיף 11 נקודות ו-6 אסיסטים. פופס מנסה בונסו הוביל את הבריטים עם 18 נקודות, רוברט ארצ'יבלד הוסיף 12 נקודות.


ספרד - סרביה 57:66

הספרדים הגיעו למשחק הזה כפייבוריטים די ברורים, אבל נראה כי הם שכחו שהיריבה הייתה אלופת העולם שקדמה להם. בהיעדרו של קלדרון, מי שניהל את העניינים או לפחות ניסה היה ריקי רוביו, שהסתבך כמו שאר חבריו מול משחק סרבי כמעט מושלם במחצית הראשונה. ברבע הראשון פאו גאסול עוד השאיר את הספרדים בתמונה כשצימק ל-15:12 בסיומו, אלא שמתחילת הרבע השני הסרבים העלו הילוך, ותוך ארבע דקות עלו ליתרון דו ספרתי. דקות מצויינות של וליקוביץ' וטפיץ' הובילו את סרביה ליתרון 23:38 בסיום המחצית הראשונה.

התדרוך של סרחיו סקריולה לא ממש עזר לנבחרת הספרדית ברבע השלישי, ושלשה נוספת של וליקוביץ' קבעה 27:44 לסרביה אחרי שלוש דקות. בהמשך, חואן קרלוס נבארו ופאו גאסול הצליחו למזער נזקים, והובילו את ספרד לריצת 2:10.
הסרבים הצליחו לקטוע את המומנטום של ספרד ולחזור להוביל ב-17 הפרש, אבל הספרדים המשיכו להתעקש בזכות דקות טובות של סרחיו יול. בסופו של דבר, הכוכב הגדול של המשחק היה ננאד קראסטיץ' הסרבי, שדאג לשמור על יתרון דו ספרתי בדקות הסיום. התוצאה הסופית משקרת, כי ספרד הצליחה לצמק רק בגארבאג' טיים. אפרורו כוכבים, רוביו סיים את המשחק עם 5 נקודות בלבד.

קראסטיץ' הוביל את סרביה עם 17 נקודות, וליקוביץ' תרם 12 ו-8 ריבאונדים ומילנקו טפיץ' סיים עם 10. חואן קרלוס נבארו הוביל את הספרדים עם 14 נקודות, פליפה רייס הוסיף 12.

בית 4

פולין - בולגריה 78:90

החבורה של מולי קצורין נראתה בכושר הרבה יותר טוב כבר מהפתיחה, בדרבי הישראלי נגד הנבחרת של פיני גרשון. ואחרי שלב הגישושים פולין עלתה ליתרון 9:15 בעקבות שלשה של איגנרסקי, שלא ריחם על הבולגרים ושלשה נוספת שלו העלתה את המארחים ליתרון דו ספרתי לקראת סוף הרבע הראשון. הנבחרת של פיני גרשון איבדה המון כדורים, וגם לא ירדה בזמן להגנה, מה שעלה לה בפיגור גדול יותר בירידה להפסקה, אז הובילו הפולנים 37:52.

ברבע השלישי נראה היה שגרשון שטף את שחקניו, כשבולגריה פתחה בריצת 0:5, אבל פולין פשוט הוכיחה את עצמה כנבחרת טובה יותר, שידעה לשמור על יתרון משמעותי ולהציג משחק אחראי לצד שואו עבור הקהל עם דאנקים של המתאזרח דייויד לוגאן. בסיום הרבע השלישי היתרון הפולני עמד על 58:75. המשחק כבר נראה גמור עבור הבולגרים, אבל כנראה שהם התעוררו מאוחר מדי וריצת 4:14 ברבע האחרון מנעה השפלה, אבל לא הספיקה למהפך דרמטי. מאצ'יי לאמפה ממכבי תל אביב החזיר את פולין ליתרון דו ספרתי 4:45 דק' לסיום ומכאן בולגריה כבר לא יכלה לחזור.

דייויד לוגאן רשם משחק ענק עבור הפולנים עם 23 נקודות ו-9 אסיסטים, מיכאל איגנרסקי הוסיף 22 נקודות. המתאזרח ארט רולנד הוביל את הבולגרים עם 20 נקודות, איבנוב הוסיף 18.

טורקיה - ליטא 76:84

המשחק הזה הבטיח הרבה. מצד אחד, נבחרת ליטאית מחודשת, שכבר הוכיחה את עצמה כמוכשרת במיוחד במשחקי ההכנה. מצד שני, קאמבק של הידו טורקוגלו לנבחרת הטורקית. המשחק הבטיח, קיים והפרקט באולם בורוצלאב התחמם כבר מהרבע הראשון. עם כל הכבוד לטורקוגלו, מי שפתחו בטירוף עבור הטורקים היו ארסן איליאסובה ואנגין אטסור, שהובילו אותם ליתרון 6:11. בדקות הבאות הליטאים התעוררו עם מקבץ קליעות מרחוק, ואקס מכבי תל אביב, סימאס יסאיטיס, העלה אותם ל-19:22 בסוף הרבע הראשון. ברבע הבא היתרון המשיך לנוע בין שתי הנבחרות, כשמצד אחד טורקוגלו החל לתרום להתקפה לצידו של איליאסובה ומהצד השני פטרביציוס לקח אחריות בליטא - מה שהביא לשוויון 39:39 בהפסקה.

קלעי השלשות של הטורקים עלו בטירוף לרבע השלישי, והחזירו את נבחרתם ליתרון 46:50. שלשה של טורקוגלו כבר העלתה אותם ליתרון של שבע נקודות, ואוגוז סאבאס עזר לו לשמור על המומנטום. מהצד השני, יסאיטיס הגיב בשלשה חשובה כדי לצמק ל-63:58 בסיום הרבע השלישי. כמו ברבע הראשון, איליאסובה המשיך להפגיז גם באחרון, ולא איפשר לליטאים לחזור מפיגור של 4 נקודות. 1:50 דק' לסיום, אומר אסיק העלה את הטורקים ליתרון דו ספרתי, 66:76, וסגר עניין. הליטאים הצליחו לצמק קצת במאני טיים, כולל שלשה של יסאיטיס שהורידה למינוס 4 חצי דקה לסיום, אבל זה כבר היה מאוחר מדי.

הידו טורקוגלו הוביל את הטורקים עם 19 נקודות, איליאסובה קלע 17 ואנדר ארסלאן סיים עם 16 נקודות. מריונאס פטרביציוס קלע 21 נקודות לליטאים, סימאס יסאיטיס הוסיף 14 ולינאס קלייזה סיים עם 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully