וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט: "אם אמשיך כך אנשים יפסיקו לשאול שאלות"

יוסאין בולט מקווה שההצגות שלו יחזירו את האמון בניקיון האתלטיקה מסמים: "אני לא צריך לקחת כלום כדי לרוץ מהר"

התגובות לשיא העולם של יוסאין בולט ב-2009/רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט

המופע הבלתי נגמר של יוסאין בולט רשם אתמול (חמישי) שיא חדש כשהאיש המהיר בעולם קיזז 11 מאיות גם משיאו ב-200 מטר עם תוצאה מטורפת של 19.19 שניות בגמר אליפות העולם בברלין. לפרשני האתלטיקה ברחבי העולם נגמרו כל הסופרלטיבים על הפלא מג'יימקה אחרי ששבר את שיאו ב-100 מטר בתחילת השבוע, וגם ליריביו נותר רק להתפעל מהסילון האנושי שרץ לצידם על המסלול.

"אני קורא לו 'אינסיין בולט'. הבחור הזה משוגע", אמר וואלאס ספירמון האמריקאי, שסיים שלישי עם 19.85 שניות. "הוא רץ בזמנים משוגעים וגורם לזה להיראות כל כך קל, אבל אני יודע שהוא באמת עובד". בן ארצו שון קרופורד, האלוף האולימפי מ-2004, סיפר על ההרגשה בתחרות מול האצן הגדול בהיסטוריה: "מהרגע שהגעתי לכאן חיכיתי לרגע שהאורות יהבהבו עם המילים 'המשחק נגמר', כי הרגשתי כמו במשחק וידאו. הבחור הזה זז מהר".

"הוא הספורטאי הגדול בהיסטוריה"

מייקל ג'ונסון, אחד שיודע דבר או שניים על ניפוץ מוחלט של שיאי עולם היסטוריים, שוב התקשה למצוא מילים לתאר את ההצגה של בולט. "הוא פשוט כל כך טוב יותר מכל השאר", אמר ג'ונסון. "עד שזה כבר לא הוגן להגיד 'הוא הכי טוב'. זה כאילו לא ראוי להשוות אותו אליהם". אלן וולס, האלוף האולימפי ב-100 מטר באולימפיאדת מוסקבה 1980, הלך אפילו צעד אחד קדימה ואמר: "לדעתי בולט הוא הספורטאי הגדול בכל הזמנים. מילים כמו 'מדהימה', 'מטריפה' ו-'משגעת' רק עושות עוול להופעה שלו בברלין".

ובזמן שאנשים תוהים האם בולט יכול לשבור גם את שיא העולם ב-400 מטרים, יש אחרים שבטוחים שהפנומן הג'מייקני לא צריך להיות מוגבל רק לריצה. שיאן העולם בקפיצה לרוחק למשל, מייק פאוול, מאמין כי בולט יכול לשבור אפילו את שיאו הגדול, שעומד על 8.95 מטרים, אותו קבע ב-1991. "עם הגובה והמהירות שלו, הוא מפחיד אותי כקופץ לרוחק. אי אפשר לתאר במילים עד כמה הוא אתלט ענק. הוא ברמה אחרת לגמרי, האתלטיות הטהורה שלו בלתי ניתנת להבנה, הוא פשוט מחסל את האתלטים האחרים, גורם להם להיראות כמו ילדים".

בולט, שהודה כי הגיע עייף לריצה השמינית בסך הכל שלו על המסלול בברלין, נשאל לאחר מכן על ההשפעה של רצף השיאים שלו על התדמית של עולם האתלטיקה, שהידרדרה עקב התפשטות תופעת הסמים בענף. "אני מודע לכך שבכל שנה אנשים נתפסים על סמים אז ככה זה תמיד יהיה בספורט הזה", אמר בולט. "אני מנסה לנקות את זה בכל שאני נשאר האיש המהיר ביותר ונשאר נקי. אני לא צריך לקחת כלום כדי להיות מהיר. אם אמשיך כך יום אחד אנשים יפסיקו לשאול שאלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully