וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בולט הופך פנטזיה למציאות"

עולם האתלטיקה מסרב להירגע מההצגה של יוסאין בולט. מייקל ג'ונסון: "אני לא בטוח שאי פעם נראה משהו כמוהו"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

ההצגה הבלתי נשכחת של יוסאין בולט על המסלול בברלין הותירה את עולם האתלטיקה כולו בהלם, ולמרות שכבר התרגלנו לצפות מהפנומן הג'מייקני לשבור עוד ועוד שיאים, נדמה שברגע שהמספר 9.58 הופיע על הצג האלקטרוני גם גדולי המעריצים של בולט התקשו להאמין למראה עיניהם.

העובדה שהריצה ההיסטורית נרשמה על המסלול האיטי יחסית בברלין ובעזרת רוח גבית של 0.9 מטרים לשנייה בלבד, רק העצימה את ההתפעמות ואת ההתרגשות לקראת הופעתו השנייה בגמר ה-200 מטר ביום חמישי.

בולט, שהתאמן במהלך העונה האחרונה בעיקר על שיפור הזינוק שלו, פתח מצוין ובניגוד לריצה בה קבע את שיאו הקודם בבייג'ינג (9.69 שניות), גם לא הביט לאחור ונמנע מריקודים מיותרים לפני שחצה את קו הסיום.

כל אלו איפשרו לו לרשום את הקיזוז הגדול בהיסטוריה משיא העולם - 11 מאיות, שיפור חסר השוואה לזה של מוריס גרין, שקיזז ב-1999 חמש מאיות משיא העולם שעמד על 9.84 שניות וקבע 9.79 שניות. "לקזז 11 מאיות משיא שבעצמו נחשב לבלתי נתפס", כתב טום פורדייס מה-BBC. "זו קריאת תיגר על ההיגיון, ההיסטוריה והביולוגיה של שאר בני האנוש".

"זו הייתה הפעם הראשונה בה היה לו אתגר על המסלול"

גרין עצמו, שכמו כל גדולי האתלטיקה התבקש אחרי הריצה להגיב לחיזיון האור קולי של בולט ולנסות להשוות אותו לריצות אחרות בהיסטוריה, הסביר בקצרה את מאורעות אמש בברלין: "כדור הארץ עמד מלכת לשניה, ואז בולט הגיע למאדים". אטו בולדון, הספרינטר הטרינידדי שמשמש כפרשן ברשת NBC, סיפק קצת יותר פירוט: "הוא לקח את הענף שלנו, ואת הספורט בכלל למקום חדש לחלוטין. אנחנו צריכים להעריך מחדש כל מה שידוע לנו על ביצועי האדם. הוא הופך פנטזיה למציאות".

"זו הייתה הפעם הראשונה בה היה לו אתגר על המסלול", המשיך בולדון. "והוא כאילו אמר 'אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים מאחורי, אבל אני לא אשנה דבר מהסגנון שלי ועדיין אהיה הגדול ביותר אי פעם'". הפרשנים בארצות הברית כבר החלו להעריך כיצד ישפיע השיא החדש של בולט על חזרתה של האתלטיקה למרכז תשומת הלב בארצו של הדוד סם, ובריאן קזנוב מ-Sports Illustrated כתב: "לבולט יש כבר עכשיו את הכריזמה הקסומה של מוחמד עלי. עם גיי הבריא כיריב שמסוגל לדחוף אותו, יהיה לו גם את ג'ו פרייז'ר שלו, וכתוצאה מכך השיאים ימשיכו ליפול תחתיו".

אחד המרואיינים המבוקשים ביותר בעקבות הסערה שחולל בולט היה כמובן מייקל ג'ונסון, שחולל סערה דומה ב-1996 כשקיזז 34 מאיות משיא העולם שלו ב-200 מטר, שיא שכזכור נמחק על ידי בולט רק לפני שנה. "אני המום, פשוט המום", אמר ג'ונסון. "יוסאין בולט הוא בלתי ייאמן. מעולם לא ראינו משהו כמוהו, ואני לא בטוח שאי פעם נראה. מדהים מה שהוא מסוגל לעשות. אני חושב על האצנים שצריכים להתחרות בו, ושמח שאני לא אחד מהם".

האצן הג'מייקני יוסאין בולט חוגג שיא עולם. רויטרס
"השיאים ימשיכו ליפול תחתיו". בולט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully