וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט: "בטח המאמן שלי עוד ימצא מה לתקן"

יוסאין בולט הבטיח לשפר עוד יותר את שיא העולם הטרי שלו וחזה: "לדעתי זה ייעצר ב-9.4 שניות, אבל אי אפשר לדעת"

רויטרס

וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

עדיין קשה לעכל את התצוגה ההיסטורית בה חזינו הערב (ראשון) על המסלול באצטדיון האולימפי בברלין, כשיוסאין בולט הסתער על יריביו בגמר ה-100 מטר באליפות העולם ועל השעון כשפתח מבערים מהרגע הראשון והפעם לא האט עד הסיום בדרך לקיזוז של 11 מאיות משיאו המדהים מבייג'ינג ולשיא חדש ומטורף של 9.58 שניות.

חתן השמחה נשמע מרוצה למדי בסיום ואמר: "המטרה הייתה פשוט להגיע לכאן ולבצע את תכנית הריצה שלי בגמר, כי ידעתי שזו הולכת להיות ריצה קשה. עבדתי קשה בשביל האליפות הזאת, אמרתי לאנשים שזה אפשרי כך שאני מרגיש מצוין. התחלתי טוב, וזה היה הדבר החשוב ביותר עבורי".

על הריצה עצמה אמר בולט: "הייתי מוכן, הרגשתי מצויין אחרי חצי הגמר. ידעתי שזו הולכת להיות ריצה גדולה והוצאתי את זה לפועל. הזמן הוא נהדר ומדובר בבילד-אפ רציני לקראת המשך האליפות". על המשך דרכו באליפות העולם, במהלכה יחגוג את יום הולדתו ה-23 ביום חמישי, אמר בולט: "אני לא מתכוון לנוח או לחגוג, אלא להמשיך לעבוד קשה לקראת ריצת ה-200 ביום חמישי".

בולט התייחס גם לקצה גבול היכולת שלו ולמשימות הבאות ואמר: "אני יודע שהמאמן שלי ימצא משהו רע בריצה הזאת, הוא תמיד מוצא בעיות קטנות שצריך לתקן. אני לא רץ בשביל לשבור שיאי עולם. אמרתי שהכל יכול לקרות, וזה קרה. אני מאוד שמח שהשגתי את התוצאה הזאת, שהייתה אחת המטרות שלי. עכשיו אני מתכנן לרוץ עוד יותר מהר בעתיד. אז עד לאן מסוגל להימתח קצה גבול היכולת האנושית על פי בולט? "לדעתי זה ייעצר בסביבות ה-9.4 שניות. אבל אף פעם אי אפשר לדעת. אנחנו מצידנו פשוט נמשיך להתחרות".

גיי: "הוא הוכיח שהאדם מסוגל להגיע לרמה אחרת"

בעולם הגיוני יותר, טייסון גיי לא יכל לבקש יותר מקיצוץ של שש מאיות משיאו האישי,. אחרי הכל, איזה אלוף עולם נדרש להשתפר כל כך הרבה כדי לשמור על התואר שלו בעבר? אבל זה היה רחוק מלהספיק, וגם תוצאה מופלאה של 9.71 שניות מצד האמריקאי, התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים, הותירה אותו רק עם מדליית הכסף.

גיי המאוכזב אמר בסיום: "רצתי הכי מהר שיכולתי. זה לא היה הזמן הטוב ביותר שהושג הערב, אבל נתתי את כל כולי. אמרתי לפני הריצה שמישהו יכול לרוץ מתחת ל-9.60 שניות, ואני שמח שיוסאין עשה את זה. הוא הוכיח שהאדם מסוגל להגיע לרמה אחרת". לאחר מכן הזכיר גיי לעיתונאים את פציעתו הטורדנית במפשעה ואמר: "המפשעה שלי בקושי עמדה בלחץ, אבל גיליתי אומץ ולא התלוננתי על הפציעה".

אסאפה פאוול, הלוזר הנצחי של המסלול שהגיע הפעם משוחרר מתמיד, בניסיון לחקות את השלווה התמידית של בולט, ואולי לזכות בפעם הראשונה בקריירה המפוספסת שלו בתואר חשוב, סיים הרחק מאחור עם 9.84 שניות שהספיקו לו למקום השלישי, וגם הוא נאלץ להצטרף למברכים של בן ארצו ואמר: "אני כל כך מתרגש מהתוצאה של יוסאין. אני עוד המום ממה שהוא השיג, אבל זה נהדר להיות חלק מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully