וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, אליפות

16.8.2009 / 14:00

המטרה העיקרית של בית"ר ירושלים העונה לא צריכה להיות צלחת נוספת, אלא קודם כל רענון הסגל. חמשת הדברים שיעשו את העונה של מחזיקת הגביע

איציק קורנפיין יושב ראש בית"ר ירושלים. מגד גוזני
בחינה מדוקדקת של הסגל והסיטואציה ההיסטורית בה בית"ר נמצאת מחייבת את ראשיה לכוון קודם כל לחילופי משמרות, אחר כך לכדורגל חיובי, ובסוף, אם זה מסתדר, אז גם לתארים. קורנפיין/מגד גוזני

1. איציק קורנפיין

נכון ל-16 לאוגוסט, אף אחד מקברניטי בית"ר ירושלים לא סיפר מה התוכניות שלו לעונה ולעונות הקרובות. המאמן יצחק שום אמנם אמר שהוא רוצה אליפות, אבל אליפות זו לא מטרה, זו שאיפה. גם היו"ר איציק קורנפיין התראיין במספר כלי תקשורת, אבל לא אמר מה החזון שלו לבית"ר של אחרי גאידמק. הם לא לבד. למעט מספר יוצאים מהכלל, אף אחד בליגת העל לא מגדיר מטרות, מציב יעדים, טווה תכנית עבודה מעבר למיקום בטבלה או רכש כזה או אחר, ועוד מספר על כך במסיבת עיתונאים מסודרת שמטרתה תיאום ציפיות עם האוהדים.

בבית"ר 2009/10 עניין הגדרת המטרות והצבת היעדים חשוב לא רק בגלל האוהדים הצמאים לריגושים, הוא כורח המציאות. מי שיסתכל בין השורות של הסגל הנפלא שיש לבית"ר, הוא יגלה יותר מדי שובע, זיקנה, עייפות החומר ונסיגה בכושר המשחק אצל מספר שחקנים. בית"ר תטעה אם היא תדרוש מהסגל הזה אליפות. אחרי שתי אליפויות וגביע, זה הזמן לרענן את הסגל, וגם יש עם מה. שמואל קוזוקין חייב לעבור לשחק בלם באופן קבוע בהרכב, אבי ריקן הוא פתרון אפשרי לבינוניות המתמשכת של אלירן דנין, לקובי מויאל מגיע גב של עונה שלמה כי ייקח לו זמן עד שיתאים את עצמו לדרישות של קשר אחורי בבית"ר, ועידן ורד עבר את מבחן הבגרות הזה בהצלחה יתרה כבר בעונה שעברה.

בחינה מדוקדקת של הסגל והסיטואציה ההיסטורית בה בית"ר נמצאת מחייבת את ראשיה לכוון קודם כל לחילופי משמרות, אחר כך לכדורגל חיובי, ובסוף, אם זה מסתדר, אז גם לתארים. מי שיהפוך את הסדר עלול לסיים את העונה עם סגל מתוסכל והרוס. מי שיתאים את הסדר למציאות יגלה פתאום שאפשר ללכת לעונה עם אריאל הרוש בין הקורות, ולא לספור כל טעות שלו.

ג'וניור ויסה שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
יכול לרענן, לשפר ולהכניס רעיונות חדשים בקישור שכל הליגה למדה בעונה שעברה. ויסה/ברני ארדוב

2. ג'וניור ויסה

שחקן נוסף שיכול וצריך לרענן את הסגל הוא ג'וניור ויסה. לא ברור מי הדליף לתקשורת שבבית"ר לא מרוצים ממנו ושהקשר לא משתלב, אבל מי שעשה זאת כנראה לא מבין כמה ויסה חשוב לקישור הבית"רי, שלא השתנה יותר מדי מהעונה שעברה. ויסה יכול לספק תחליף לעידן טל הלא יציב מספיק ביכולתו במשחקים בעלי גוון התקפי יותר, הוא יכול לתת תחרות לברוכיאן, גם כמחליף וגם בהרכב, במשחקים בהם הבן דוד של מלמיליאן חוזר עייף מהנבחרת, הוא יכול להכניס רעיונות חדשים בקישור שכל הליגה למדה בעונה שעברה. נכון, ויסה הוא לא ז'רום לרואה, אבל לליגה שלנו הוא שחקן מצוין שצריך רק לספק לו את התנאים והעמדה לשחק מצוין. את שכר הלימוד ומבחן ההוכחה הוא סיפק בעונה שעברה בהפועל פתח תקווה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן בית"ר ירושלים יצחק שום. ברני ארדוב
על פניו זה נראה כמו שידוך מוצלח, אבל מתחת לפני השטח הפצעים מהעזיבה הקודמת שלו עדיין קיימים. שום/ברני ארדוב

3. יצחק שום

בית"ר הנוכחית הרבה יותר מתאימה ליכולות האימון של יצחק שום. בפעם הקודמת, כשניסו לבנות עליו חלום אירופי, הניצחונות הצפויים שלו בליגה נחשפו במערומיהם מול ויסלה קרקוב. לליגה שום הוא מאמן מספיק טוב, אבל הבעיה איתו הפעם לא נוגעת ישירות ליכולות האימון שלו. צריך לזכור ששום מגיע מאוד רעב לבית"ר. קריירת האימון שלו גוססת ובית"ר היא אולי הסיכוי האחרון שלו להרים אותה. על פניו, זה נראה כמו שידוך מוצלח, אבל מתחת לפני השטח הפצעים מהעזיבה הקודמת של שום עדיין קיימים. כרגע, בית"ר עדיין חוגגת את הינצלותה ברגע האחרון, המוטיבציה הרגעית מסתירה לא מעט בעיות, אבל שום יודע בתוך תוכו שהוא מוקף באנשים שעשו הכל כדי לסלק אותו בפעם הקודמת מבית"ר, ושחקני בית"ר לא שכחו את מה שהם אמרו עליו בפעם הקודמת שהוא הדריך אותם. שום יצטרך להביא את כל הרעב שלו לידי ביטוי ולנהל את הסגל שלו למופת, כדי שהפצעים לא יצוצו החוצה מחדש. לשום יש הגנת חוזית שתקשה על בית"ר לפטר אותו, אבל גם האוהדים של בית"ר לא ממש זוכרים אותו לטובה, והמאמן הוותיק יודע בדיוק כמה השפעה יש להם על ההנהלה. גם להם לשום יש מה להוכיח.

שוער הכח עמידר רמת גן ז'וסלן מאייבי. יותם רונן
אם אתה מביא שוער על הראש של אריאל הרוש, שלפחות לא יהיה צעיר כמוהו ולא יהיה חסר ניסיון כמוהו. מאייבי/יותם רונן

4. זרים

לדעתי האישית, כבר במצבת הזרים אפשר לזהות מעט מהמתחים הישנים האלו. לא נראה לי ששום בחר את דייויד גומז ובטח לא את ז'וסלן מאייבי, דבר שיכול ללמד על שתי בעיות עתידיות: הראשונה, התערבות אפשרית של היו"ר בסגל וכפיית שחקנים שכבר עכשיו מבזבזים שני זרים לחינם. מאייבי הוא אולי שוער מוכשר, אבל אם אתה מביא שוער על הראש של אריאל הרוש, שלפחות לא יהיה צעיר כמוהו ולא יהיה חסר ניסיון כמוהו. גם דייויד גומז נראה עד עכשיו צעיר מדי וחלש מדי מנטלית, וגם אם יתגלה בסוף ככישרון אמיתי, הוא יושב על משבצת בה יש לבית"ר מספיק שחקנים טובים. האספקט השני של כל הסיפור הוא רמת הזרים של בית"ר. או יותר נכון: היעדר הרמה. חוץ מויסה, נראה כי בית"ר פועלת בחיפזון מדי בתחום הזה ולא בוחרת את הזרים שהיא צריכה. בסגל הקצת שבע שלה, עוד זר איכותי במשבצת ריקה יכול לשנות את התמונה.

שחקן בית"ר ירושלים עידן טל. מגד גוזני
לא התחבר עד היום לכדורגל הרגשני של בית"ר, אך עם זאת עדיין נותר שחקן משמעותי שיושב על משבצת משמעותית. טל/מגד גוזני

5. עידן טל

אם צריך בכל זאת לסמן שחקן מפתח בבית"ר, זהו עידן טל. את השנים הכי טובות שלו טל סיפק תחת שיטת המשחק המסודרת וההקפדה הטקטית של רוני לוי. טל לא התחבר עד היום לכדורגל הרגשני של בית"ר, אך עם זאת עדיין נותר שחקן משמעותי שיושב על משבצת משמעותית. טל, אם יחזור לעצמו וישתלב טוב יותר, יוכל לסמן סוג של חידוש אחרי העונה שעברה, לתת כלים נוספים בקישור, אבל באותה מידה הוא יכול לסמל את הזדקנותם של כמה מבכירי הקבוצה בשנה נוספת. כולל צמד הבלמים, שיצטרכו ממנו העונה יותר עזרה מבעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully