וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאמר סקול

בסקרמנטו התרשמו מיכולותיו של עמרי כספי בליגת הקיץ למרות קשיי הקליטה הניכרים, ושלחו אותו לחופשה עם שיעורי בית

לאס וגאס היא עיר ההימורים הרשמית של ארצות הברית, ועבור קבוצות ה-NBA היא המקום לערוך מבחן ראשון להימורים שלהן מערב הדראפט במשחקי ליגת הקיץ השנתית.

לפני שבוע שלחו עשרים מקבוצות הליגה הטובה בעולם לנוואדה סגלים מאולתרים - שהורכבו מהרוקיז לעתיד שנבחרו בדראפט האחרון, שחקנים שסיימו את שנתם הראשונה והשנייה ושחקנים שלא נבחרו בדראפט אך זכו להזדמנות להרשים איזה ג'נרל מנג'ר עירני ולקנות את עולמם - לסדרה של משחקים שאיש לא התעניין בתוצאות שלהם, אבל רבים ניצלו אותם כדי למלא פנקסים של הערכות, אבחנות וניתוחים מפורטים על כל שחקן ושחקן.

עמרי כספי הגיע לטבילת האש הראשונה שלו במדי הקינגס (טוב, לא בדיוק במדי הקינגס אלא בגופיית אימונים עם סמל הקבוצה) ישירות מהחגיגות המקומיות וההיסטריה בישראל בעקבות בחירתו בדראפט, ואחרי שפגש בהתרגשות תקשורתית לא קטנה גם בקליפורניה שם רצו כולם לדעת איך זה להיות האיש שהגשים את חלומו של דייויד סטרן. בתוך כל ההמולה הוא היה צריך להוכיח את עצמו על הפרקט בשמונה ימים אינטנסיביים שכללו חמישה משחקים, ורגע לפני שהוא חוזר לארץ לחופשת הקיץ שלו, הגיע הזמן לסכם את הופעתו בלאס וגאס ואת הרושם שהותיר על הצוות המקצועי של הקינגס.

ווסטפאל: "כספי נראה שייך לכאן"

נתחיל במספרים. כספי סיים את ליגת הקיץ עם ממוצעים של 8 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ו-3.4 איבודים ב-22.4 דקות למשחק, וקלע ב-29.5 אחוזים מהשדה (13 מ-44), ב-28.6 אחוזים משלוש (4 מ-14) וב-83.3 אחוזים מהקו (10 מ-12).

בראיונות הרבים שהעניק במהלך השבוע סיפר כספי כי הוא לא מוטרד מיכולת הקליעה שלו, והוא מעדיף להתמקד בהשגת יותר ריבאונדים וצמצום מספר האיבודים. סיבה לאופטימיות בתחום הזה קיבלנו הלילה מול הניקס, כשהפורוורד הישראלי קטף תשעה ריבאונדים ואיבד רק כדור אחד, למרות יום קליעות חלש (2 מ-11 מהשדה).

כספי ייחס רבים מקשיי הקליטה שלו לעובדה שהוא נאלץ להסתגל לסגנון משחק שונה מזה שהכיר באירופה, הסביר שהוא לא רגיל לעובדה שהשומרים שלו מנסים לחסום כמעט כל זריקה, מה שהוציא אותו מהשטף ההתקפי, ושכמעט כל חדירה שלו מסתיימת בניסיון לסחיטת עבירת תוקף, מה שהעלה בצורה ניכרת את מספר איבודי הכדור שלו.

לעומת זאת הציג כספי גם לא מעט נקודות אור עבור אוהדי סקרמנטו, בעיקר במלחמה הבלתי פוסקת שלו בשני צידי המגרש, שהלהיבה את מאמנו החדש, פול ווסטפאל. "למרות שהוא עדיין לא מצא את הקצב שלו והוא עוד לא מרגיש בנוח עם עצמו, הוא בהחלט תרם לנו כשהוא היה על המגרש", אמר המאמן הוותיק, ששיבח גם את הקשיחות של כספי, המאמץ שלו בהגנה והשילוב שלו עם חבריו לקבוצה, וסיכם: "הוא נראה שייך לכאן".

"לא מפחד לזרוק"

צעדיו הראשונים של כספי כישראלי הראשון ב-NBA משכו תשומת לב רבה גם מחוץ לסקרמנטו, ודייויד ת'ורפ, פרשן ESPN שצפה בכספי בכל משחקיו בוגאס, הצביע על היתרונות והחסרונות שהציג: "כספי התקשה בקליעה ובכדרור, אבל בהחלט הצליח לגרום לאוהדי סקרמנטו לחייך כשחטף ריבאונד מידיו של ג'ון ברוקמן. הם אומנם באותה קבוצה, אבל זה בסדר. הוא הפגין פרץ מפתיע של מהירות עם הכדור, קצת מהר מדי לטעמי, אבל בגדול אהבתי את זה. יש לו חוש מצוין לניהול משחק, והוא היה חד יותר ויותר על הקרשים עם הזמן".

"המשחק שלו לא שטף, הוא החטיא זריקות קלות ואיבד יותר מדי, אבל לזכותו ייאמר שהוא לא בורח מהכדור ולא מפחד לזרוק", כתב זאק הרפר בבלוג האוהדים הפופולרי של הקינגס 'קאוובל קינגדום' והוסיף: "הוא שמר טוב, שיחק אגרסיבי בהתקפה מבלי להפריע למשחק הקבוצתי, ניצל את המהירות שלו וחדר היטב אבל לא תמיד הצליח לסיים".

ההתרשמות הכללית מביצועיו של כספי בסקרמנטו הייתה כאמור חיובית ברובה, מבחינת ווסטפאל הוא בהחלט עמד בציפיות והבעלים של הקבוצה ג'ו מאלוף אף ציין כי הוא "היה פשוט נהדר". חשוב לזכור שהקינגס מודעים לכך שכספי עדיין נמצא רק בתחילת דרכו, ועד שילמד לממש את הפוטנציאל שלו על מגרשי ה-NBA הם מצפים ממנו בעיקר להתלהבות ואנרגיה, סימני ההיכר של הילד מיבנה, שכל כך חסרו לקבוצה מבירת קליפורניה בעונה החולפת אותה סיימה עם המאזן הגרוע בליגה, וגם בליגת הקיץ אותה סיימה עם ניצחון בודד.

המשימה הבאה של כספי תהיה להגיע בכושר הטוב ביותר למחנה קדם העונה של הקינגס שייפתח ב-29 בספטמבר. לתקשורת המקומית הוא סיפר שיגיע לסקרמנטו כבר באמצע אוגוסט (מה שייאלץ אותו לוותר על אליפות אירופה בפולין) כדי לעשות את ההכנה המקסימלית לקראת העונה, גם מבחינת כושר גופני וגם מבחינת כושר משחק, כיוון שעם כל הכבוד להשתפשפות הראשונית בוגאס, המבחן האמיתי שלו יגיע במשחקי ההכנה באוקטובר, שם יפגוש לראשונה את כל חבריו החדשים לקבוצה - כולל פרנסיסקו גארסיה ואנדראס נוצ'יוני שחולקים כרגע את עמדת הסמול פורוורד - ויצטרך להוכיח לווסטפאל שיש לו מקום ברוטציה לצידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully