וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודיק עלה לגמר ווימבלדון

הממלכה קיוותה לניצחון של אנדי מארי והעפלה לגמר ווימבלדון, אלא שהאמריקאי גבר עליו ב-4 מערכות, ויפגוש בגמר את פדרר

בריטניה והעולם נשאו עיניהם היום (שישי) אל מגרש המרכזי בווימבלדון, שם שוחק מעמד חצי גמר הטורניר. המשחק הראשון הפגיש בין רוג'ר פדרר לטומי האס, כשהשוויצרי יודע שניצחון יעלה אותו לגמר גראנד סלאם מספר 20 בקריירה, שיא כל הזמנים. הגרמני חבט היטב, נלחם, הציג טניס איכותי ושיחק כמו שצריך לשחק על הדשא האנגלי. הבעיה שלו היא שפדרר עשה בדיוק אותו דבר, ובתום המשחק, שנערך באווירה נינוחה, ניצח 6:7, 5:7, 3:6 בדרך לגמר ווימבלדון. פדרר הציג משחק אלגנטי, מחושב, קליל לכאורה, ולא אפשר להאס להגיע לאפשרות שבירה לאורך כל המשחק, תוך שהוא מכניס את ההגשות הראשונות שלו באחוזים גבוהים ושולט בקצב. עתה מחפש פדרר-אקספרס לשבור שיא נוסף בהיסטוריה של הטניס, כשניצחון ביום ראשון יעניק לו תואר גראנד סלאם 15 בקריירה, שיא כל הזמנים.

מיד אחרי חצי הגמר הראשון התקיים דרבי ה"אנדים" בין מארי לרודיק. בעוד שהאמריקאי המנוסה קיווה לרשום גמר שלישי בטורניר, והגיע די רגוע למפגש, יריבו הבריטי חש את כל כובד הממלכה על כתפיו, ובהחלט ראו את זה. השניים הציגו משחק דרמטי, נהדר ולרוב אורכו גם שווה כוחות, אלא שרודיק פשוט היה מפוקס יותר, ולעתים היה נדמה כאילו מארי פשוט כורע תחת הלחץ. רודיק ניצל זאת כדי לנצח 4:6, 6:4, 6:7, 6:7 ולהעפיל לגמר השלישי בתולדותיו. אז במקום מפגש היסטורי והיסטרי בין השוויצרי ונציג הממלכה הבריטית, קיבלנו גמר של פדרר ואנדי רודיק. אבל כפי שהאמריקאי שיחק היום, קשה להיות מאוכזבים או להרגיש כי נעשה חוסר צדק. שני הטניסאים הראויים ביותר העפילו לגמר, וביום ראשון נדע האם פדרר יעשה היסטוריה נוספת, או שמא רודיק יחולל את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות הטורניר.

רוג'ר פדרר - טומי האס 6:7, 5:7, 3:6

"אין משהו שרוג'ר לא יודע לעשות", אמר האס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, כשנשאל האם יש ליריבו חיסרון מסוים אותו יוכל לנצל. "אני הולך לנסות כמה דברים, לבדוק אם הם מצליחים להציק לו ולהמשיך משם". אז האס ניסה, אבל פדרר היה גדול עליו, ובעזרת טניס אלגנטי, כמעט נון-שלאנטי, ניצח בשלוש מערכות ורשם גמר גראנד סלאם 20 בקריירה עם 6:7, 5:7, 3:6.

לא בכל יום יוצא לנו לחזות בחצי גמר גראנד סלאם בין שני שחקנים יחסית ותיקים, שגילם המשותף הוא 59, וזה ניכר באווירה הנינוחה ששרתה במגרש המרכזי. האס הגיש ראשון ובעזרת סרב אנד וולי נהדר עלה ל-0:1. פדרר לא הצליח להקשות על האס, שנעזר בהגשות מצוינות ועלה ל-3:4. פדרר החל לעלות יותר לרשת, וסגר עוד משחקון על האפס, והשניים שמרו על ההגשות כשאף אחד מהם לא מצליח להגיע למצב של נקודת שבירה. המערכה הלכה לשובר שוויון בו פדרר השיג שבירה ראשונה ועלה ל-2:3 בעזרת חבטת כף יד מצוינת. האס שבר חזרה מיד כשניצל רפיון של פדרר ליד הרשת ושלח כדור ארוך ומדויק בעזרת כף היד. אבל פדרר העלה הילוך, שבר שוב בעזרת גב יד גדולה והמשיך לניצחון 6:7 במערכה.

בפתיחת המערכה השנייה השניים הציגו משחקונים קצרים ואיכותיים הכוללים חבטות ספין, משחק רשת טוב וחבטות הגשה נהדרות. השניים רקדו צמוד עד שפדרר השיג במשחקון העשירי נקודת שבירה שהיא גם נקודת מערכה, בעיתוי מושלם. אבל האס נחלץ מהצרה בעזרת הגשתו האיכותית והמדויקת. חבטת העברה מדויקת של פדרר העניקה לו נקודת שבירה במשחקון ה-12, האס שלח בהמשך כדור לרשת, ופדרר ניצח 5:7 במערכה השנייה, כשחיוך מר התפשט על פני יריבו בדרך לספסל.

במשחקון החמישי של המערכה השלישית, בשוויון 2:2, האס שלח כדור קצר ליד הרשת, וכשפדרר רץ כדי להקשית מעליו, האס הרים ידיים ונופף במחבט כדי להפריע לשוויצרי. זה הצליח, פדרר שלח את הכדור החוצה והשניים חייכו זה אל זה, באחד הרגעים היותר קומים בטורניר הנוכחי. פדרר ניצח בסופו של אותו משחקון ורשם עוד ניצחון של משחקון על האפס, כשהאס נראה כמשלים עם גורלו. פדרר השיג שתי נקודות שבירה במשחקון השמיני, אבל שוב האס נעזר בסרב. אבל פדרר שמר על ריכוז בהמשך, וניצח 3:6 במערכה כשהוא מסיים אותה בסמאש שמביא אותו לגמר. פינאליסט 2008 רוצה ללכת עוד צעד אחד קדימה בדרך אל שיא היסטורי של 15 תארי גראנד סלאם.

"זה לא יאומן, לשוב לעוד גמר בווימבלדון. היה עלי לחץ רחב לאורך השנים, כך שזו הזדמנות מצוינת עבורי להיכנס לספרי ההיסטוריה", אמר פדרר, ומיהר להתייחס לשיאו הפוטנציאלי. "זאת לא הסיבה בגינה אני משחק טניס, אבל כשדבר כזה גדול מגיע, זה יוצא דופן".

אנדי רודיק - אנדי מארי 4:6, 6:4, 6:7, 6:7

בריטניה המסכנה. מאז 1938 היא מחכה לאלוף מקומי שיזכה בטורניר הטניס הגדול בעולם - מחכה, ומתאכזבת. הערב היה הערב הגדול שלה, כשאנדי מארי פגש באנדי רודיק בחצי הגמר השני של היום. בשלבים רבים של המשחק שיחק מארי נהדר, אבל בסופו של דבר הטניסאי הטוב יותר עלה הערב לגמר, והוא הכל מלבד בריטי. הצגה גדולה של אנדי רודיק החזירה אותו בפעם השלישית לגמר ווימבלדון, שם יפגוש את רוג'ר פדרר.

המשחק נפתח עם הרבה לחץ משני הצדדים, כששני השחקנים שיחקו זהיר ושמרו על ההגשות שלהם בתשעת המשחקונים הראשונים, ובמצב של 4:5 לרודיק, הגיש מארי בנסיון להישאר במערכה, אך האמריקאי הציג אופי מברזל, השיג את השבירה הראשונה במשחק, וניצח 4:6 במערכה. למרות שנדמה היה שהמומנטום בצד של רודיק, מארי התעשת במהירות, ושבר את האמריקאי כבר במשחקון הראשון של המערכה השניה, כדי לעלות ל-0:2 מהיר. הסקוטי שמר על ההגשות שלו בצורה מצוינת, לא אפשר אפילו נקודת שבירה אחת לרודיק, ובמצב של 4:5 הגיש למערכה. הקהל דחף, ומארי עמד בלחץ, ניצח 4:6, וחזר לחיים, תוך שהמומנטום לגמרי בצד שלו.

מארי פתח את המערכה השלישית בדיוק כפי שסיים את השניה, עם שלוש נקודות שבירה במשחקון ההגשה הראשון של רודיק, אלא שהאמריקאי הציל את כולן, ניצח את המשחקון, ואף הצליח לשבור בעצמו במשחקון הרביעי כדי לעלות ל-1:3. האמריקאי נישא על גבי המומנטום ועלה ל-2:5. גמור? לא ממש. מארי שמר על ההגשות, ובמשחקון התשיעי הצליח להשיג שבירה משלו כדי לצמק ל-4:5, ולאחר מכן להשוות ל-5:5. השניים שמרו על ההגשות, והלכו לשובר שוויון. נקודה רדפה נקודה, הלחץ היה ענק, ושני השחקנים סיפקו מספר נקודות מופלאות. אלא שבסופו של דבר, היתה ידו המדויקת של רודיק על העליונה, עם ניצחון ענק ודרמטי בשובר השוויון ובמערכה כולה.

המערכה הרביעית המשיכה להיות הכי צמודה שאפשר, כשבשבעת המשחקונים הראשונים אף שחקן לא הצליח להשיג ולו נקודת שבירה אחת, ומארי עלה ל-3:4. רודיק הגיש, והצליח להציל נהדר נקודת שבירה של הסקוטי כדי לשמור על הסטאטוס-קוו ולנצח במשחקון. השניים המשיכו לשמור על ההגשות, והלכו לשובר שוויון שני ברציפות. רודיק השיג מיני-ברייק מהיר, ועלה ל-2:5 גדול. אלא שהאופי הענק של מארי עזר לו לצמק ל-4:5. הסקוטי הציל נקודת משחק, ובמצב של 5:6 הגיש כדי להישאר בחיים, אלא שרודיק השתלט על הנקודה, ניצח אותה, והשאר היסטוריה. הקהל האנגלי שוב מאוכזב, אנדי מארי שוב מאוכזב, ולערב הזה יש מנצח אחד גדול: אנדי רודיק, שמעפיל לגמר טורניר הטניס הגדול בעולם, שם יפגוש ברוג'ר פדרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully