וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאת מלך

26.6.2009 / 10:29

את תור הזהב הם כבר מזמן עברו, אבל הקינגס מעריכים התלהבות, נותנים במה ומתחילים מחדש. סקרמנטו נראית כמו שידוך טוב לעמרי כספי

באופן מעט אירוני, הגורל של עמרי כספי פחות או יותר הוכרע עוד לפני אותו רגע מופלא – 04:44 שעון ישראל – בו בחרה בו סקרמנטו במקום ה-23, והפכה אותו לישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם. כשעה קודם לכן, העבירה פורטלנד את הבחירה ה-38 בצירוף סרחיו רודריגז לשורות הקינגס, תמורת הבחירה ה-31. פרשנים בארה"ב שיערו כי הבלייזרס עושים זאת כדי לבחור את ויקטור קלאבר – אם כי לא בבחירה ה-22, כפי שעשו, אלא בתחילת הסיבוב השני. קלאבר, סמול פורוורד ספרדי, מחזיק במספר תכונות דומות לכספי, לכן היה ברור כי לפורטלנד, עמרי כספי כבר לא יגיע.

אבל שאז הגיעה סקרמנטו, וגרמה למדינה מזרח תיכונית שלמה לעצור את נשימתה, ולאחר מכן לשחרר טונה של אוויר מהריאות. אז כן, עמרי כספי הוא הישראלי הראשון ב-NBA, והוא ישחק בעונה הבאה בסקרמנטו קינגס. לכן, לא נותר לנו אלא לשאול את השאלה המעט צפויה – האם עמרי כספי אכן ישחק בעונה הבאה במדי סקרמנטו? הגיע הזמן להכיר את הסיטואציה אליה נכנס החלום הישראלי המתגשם – לאיזו קבוצה הגיע? מי חולק איתו את העמדה? והמאמן, מה הוא עשה בעבר? שאלות יש לנו בשפע; עכשיו הגיע הזמן לספק קצת תשובות.

היסטוריה ומידע כללי: נודדים

נתחיל במעט מידע יבש. ההיסטוריה של המועדון מתחילה בשנת 1945, כשקבוצת רוצ'סטר רויאלס נוסדה, ולאחר שתי אליפויות בליגת ה-NBL הגיעה לליגת ה-NBA. בעונת 1951 זכתה הקבוצה באליפות ה-NBA היחידה שלה, כשגברה בגמר על ניו יורק ניקס. שנה מאוחר יותר, עברה הקבוצה לסינסינטי, שם שיחקה עד שנת 1972. אז עבר המועדון לקנזס סיטי, וקיבל את הכינוי ה"קנזס סיטי קינגס", עליו שמר עד ימים אלה. ב-1985 סיים הפרנצ'ייז את נדודיו (לעת עתה), כשנחת בסקרמנטו.

שנותיה הטובות ביותר של סקרמנטו היו בתחילת העשור הנוכחי, אז היו הקינגס אחת הקבוצות הטובות במערב, ובמרוצת השנים היו רחוקים מספר פציעות, טעויות שיפוט וחוסר מזל בשלבים מאוחרים מזכייה היסטורית בטבעת נוספת. בשנים האחרונות, כשאותו סגל מופלא של שנים 2000-2004 התפזר לו באופן מלא, הפכה סקרמנטו לאחת הקבוצות החלשות בליגה, ואת העונה שעברה היא סיימה עם המאזן הגרוע בליגה - 65:17. הבעלים של הקבוצה הם ג'ו וגאווין מאלוף, זוג אחים צבעוניים ועשירים עם מספר בתי קזינו מצליחים בלאס וגאס. בשנים האחרונות נשמעו שמועות רבות על מעבר אפשרי נוסף של המועדון, הפעם לעיר ההימורים הנוצצת. הג'נרל מנג'ר של הקבוצה הוא ג'ף פיטרי, שעד לפני מספר שנים היה נחשב לאחד הטובים בליגה בתפקידו, אך בשנים האחרונות לא ממש הצליח להפוך את סקרמנטו חזרה לקבוצה לגיטימית בליגה.

המאמן: התקפי ו-ותיק

את קריירת האימון שלו, התחיל פול ווסטפאל (58) כשמונה למאמנה הראשי של פיניקס בשנת 1992, לאחר מספר שנים בה בילה בקבוצה כעוזר מאמן, ושחקן, אז נחשב לאחד הטובים בתפקידו בליגה. עונתו הראשונה בסאנס היתה נפלאה, כשהצליח להביא את קבוצתו לגמר ה-NBA, שם נכנע לשיקגו של ג'ורדן 4:2. ווספאל בילה 3 עונות נוספות בפיניקס, ואחרי שנתיים של הפסקה חזר למשרת המאמן הראשי בליגה הטובה בעולם, וקיבל את המושכות בסיאטל של וין בייקר וגארי פייטון. זו היתה עונת 1998-1999, וזו גם העונה הראשונה בה ווסטפאל זכה לאמן שחקן אירופאי, בדמותו של דטלף שרמפף הגרמני.

ווסטפאל אימן במשך עונה וחצי נוספות את הסופרסוניקס, ואז פוטר. המאמן מצא בית חדש במכללת פפרדן, בה שימש כמאמן ראשי עד שנת 2006, אז חש שוב את חרב הפיטורין. ב-2007 מונה לעוזרו של אייברי ג'ונסון בדאלאס, ובעונה לאחר מכן שימש כעוזר של דוני נלסון בהנהלת המועדון. בקיץ האחרון שב ווסטפאל לליגה כמאמן ראשי, כשקיבל את הג'וב בסקרמנטו לאחר שקורט רמביס סירב לקחת על עצמו את התפקיד. ווסטפאל הוא המאמן עם החוזה הכי נמוך בליגה, כשירוויח בסך הכל 1.5 מיליון דולר בעונה הבאה. הוא נחשב למאמן התקפה מעולה ויצירתי, וצפוי להנהיג בקינגס של העונה סגנון משחק התקפי ומהיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הסגל: בינוני וצעיר

הכוכב הבלתי מעורער של סקרמנטו בשנתיים האחרונות הוא קווין מרטין – שוטינג גארד דקיק שמסוגל לקלוע מכל מצב, והוא בדרך כלל עושה את זה באחוזים גבוהים. מרטין הוא הפנים של המועדון, התקווה האחת של אוהדי הקבוצה לצד שורת אכזבות כללית. תקווה נוספת של אוהדי המלכים מגיעה מהדראפט הנוכחי, ולאו דווקא בדמות עמרי כספי. בבחירה הרביעית ויתרה סקרמנטו על הזכות לבחור בריקי רוביו, והלכה דווקא עם טייריק אוונס. אוונס בן ה-20 נחשב לקומבו-גארד מוכשר ולסקורר חסר פחד ונהדר. בצוותא עם מרטין הוא אמור להוות את הקו האחורי העתידי של המועדון, שלפתע נראה לא רע בכלל.

בקו הקדמי, תקוות המועדון מסתכמת בשני שחקנים עיקריים: ג'ייסון תומפסון, וספנסר הוז. הראשון הוא פאוור פורוורד בן ה-22 שמבטיח המון, והעונה צפוי אף לקיים. את העונה שעברה סיים הרוקי עם 11 נקודות למשחק. הוז, שנבחר בבחירה העשירית בדראפט 2007, היה אמור להיות מעין בראד מילר משופר, אלא שמאז הרבה להיפצע ולאכזב. העונה הוא צפוי להיות הסנטר הפותח של הקבוצה, ואולי סוף סוף להציג מעט קבלות. הרכז הפותח של הקבוצה בעונה שעברה הוא גם הקשר הישראלי העקיף – בנו אודריך. שחקן מכבי תל אביב לשעבר מצא בית חם בשורות הקינגס, אליה הגיע מסן אנטוניו, וקנה את מקומו בדרך לחוזה ראוי בליגה. מלבד השמות המוזכרים, מעטרים את הסגל בובי ג'קסון הוותיק, אייק דיוגו המאכזב, רשארד מקאנטס שהגיע ממינסוטה, מספר שחקנים משניים עוד יותר, ואז יש את קבוצת השחקנים הבאה – זו שעשויה לעניין אותנו יותר מכל השאר. קבלו את השחקנים מהם ינסו עמרי כספי לנגוס דקות בעונה הקרובה.

התחרות: אפשרית. בהחלט אפשרית

לכל אורך הדרך, כשחיפשו ב-NBA להשוות את עמרי כספי לשחקן אחר בליגה, לא פעם נעצרו על אנדרס נוצ'יוני. האנרגיות האדירות והתשוקה למשחק של כספי הזכירו לאנשי הליגה הטובה בעולם את הפורוורד הארגנטינאי הנהדר, ולא בכדי. השניים אמנם שונים במהותם – נוצ'יוני שיחק כ-4 באירופה, והוא קלעי טוב יותר – אך ניתן לומר כי את הקריירה שלו ב-NBA נוצ'יוני מבסס על אותם עקרונות אותם ינסה גם עמרי כספי ליישם. כרגע לא ברור האם נוצ'יוני יפתח בעמדה מספר 3 בתחילת העונה הבאה, שכן התחרות האחרת של כספי תהיה עם פרנסיסקו גארסיה. הגארד/פורוורד הדומיניקני הנפלא הוא אחד השחקנים האהובים בעיר, ולא קשה להבין למה.

ממש כמו כספי, גארסיה נבחר במקום ה-23 (בדראפט 2005), ופילח את דרכו אל הליגה ואל האוהדים באמצעות עבודה שקטה ויעילה. בשתי העונות האחרונות העמיד גארסיה ממוצע של 12 נקודות למשחק, והוא נחשב לאחד השחקנים המוערכים במועדון, בעיקר הודות לעובדה שהוא משלים היטב את קווין מרטין, העבודה ההגנתית, וחוסר האגו. ב-2008 חתם על חוזה לחמש עונות נוספות במועדון, וסביר להניח שהוא יהיה הסמול פורוורד הפותח של הקבוצה גם בעונה הקרובה. שחקן נוסף וככל הנראה אחרון שצפוי לשמש לכספי תחרות מסוימת על דקות משחק הוא דונטה גרין, טווינר צעיר שהגיע בעונה שעברה מיוסטון ולא קיבל דקות משחק מרובות. על פניו, נראה שהתחרות העיקרית של כספי תהיה עם נוצ'יוני וגארסיה, אך חשוב לזכור שני דברים עיקריים: הראשון – היתרונות של כספי, אלה שהביאו אותו למצב בו הקינגס בוחרים בו במקום ה-23, הם אותם יתרונות גם בליגה של הגדולים.

הוא עדיין אגרסיבי, עדיין משחק חזק, עדיין לא אכפת לו מי עומד מולו. זה היתרון הגדול ביותר שלו. אז לא, כספי לא צפוי לקבל דקות משחק רבות כבר בעונתו הראשונה בקבוצה, אך ההתלהבות שלו לא תיעלם מעיניהם של צוות המאמנים של הקינגס – קבוצה שסבלה מאחת ההגנות הגרועות בליגה בעונה החולפת. דבר שני, אנחנו רק בסוף יולי, והסגל של הקינגס עשוי להשתנות באופן משמעותי בהמשך הקיץ. פיטרי ידוע כ-GM שלא מפחד לבצע מהלכים, ולא מן הנמנע כי בנובמבר הסגל ייראה מעט אחר. כך או כך, סקרמנטו, כמו רוב הליגה, מכוונת לקיץ של 2010, אז יירדו לה מהתקרה חוזים רבים, והיא תהיה אחד השמות החמים בשוק השחקנים החופשיים. אבל לפני שמסתכלים הלאה, אל 2010, בואו נעצור רגע כדי למצוא את השורה התחתונה.

בשורה התחתונה, עמרי כספי הגיע למועדון שידע ימים גדולים – מועדון עם אחד הקהלים הטובים בליגה, כזה שרק מחכה לחזור למרכז הבמה. זה לא יקרה השנה ככל הנראה, ואולי גם לא בשנה שלאחר מכן, אבל כספי מגיע לסיטואציה כמעט אידיאלית מבחינתו. בניגוד לפורטלנד, שם היה עליו להתחרות עם שחקנים רבים ומוכשרים לא פחות, בסקרמנטו יש לו רק שני שחקנים עיקריים על העמדה, ומאמן שדוגל במשחק התקפי ומהיר – וכולנו זוכרים שהדקות הטובות של עמרי כספי במכבי תל אביב, היו הדקות בהן הקבוצה רצה. אז מה יהיה בסופו של דבר? ובכן, נצטרך לחכות ולראות. אבל אתם יודעים מה? זה כבר שולי. את הצעד הראשון שלו עמרי כספי כבר עשה; כעת, הכל כבר יהיה יותר פשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully