וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי סלע ושחר פאר עלו לסיבוב השני בווימבלדון

הישראלי השיג ניצחון ראשון בקריירה על הדשא בלונדון, 4:6, 6:4, 6:7, 3:6 על גונזאלס המקסיקני. פאר גברה 2:6, 6:7 על קמרין האיטלקייה

טורניר ווימבלדון נפתח היום (שני, שידורים ישירים בערוץ 5 וב-5+ לייב) ועוד לפני שנתפנה לעקוב אחרי ההיסטוריה של רוג'ר פדרר, ההיסטריה של אנדי מארי ושאר הדרמות שיתפתחו כמו בכל שנה על המדשאות המפורסמות של לונדון, עמדו נציגינו הישראלים בראש מעיינינו, כאשר שני הנציגים הישראלים בטורנירי היחידים, דודי סלע ושחר פאר, פתחו טוב את הטורניר היוקרתי כשעלו לסיבוב השני.

שניהם עלו במקביל למשחקיהם ושיחקו במגרשים צמודים (פאר במגרש מספר 4, סלע ב-5). סלע (47 בעולם) העפיל לראשונה בקריירה לסיבוב השני בווימבלדון אחרי שניצח בארבע מערכות את סנטיגאו גונזאלס המקסיקני (233 בעולם) 4:6, 6:4, 6:7, 3:6. פאר (55 בעולם) נחלצה מספר פעמים מפיגור, בדרך ל-2:6, 6:7 על מריה אלנה קמרין האיטלקייה (94 בעולם), והיא תקווה, למרות הכושר הלא מזהיר בו הגיעה לטורניר, אולי לשחזר את ההצלחה מהשנה שעברה אז הגיעה לשמינית הגמר. בסיבוב השני תפגוש פאר את נדיה פטרובה.

* עוד בדירוג הטניס שהתפרסם היום: הראל לוי נותר במקום ה-219, נועם אוקון ירד שלב אחד למקום ה-309.

סלע בסיבוב השני

סלע, שעלה הבוקר שלב אחד בדירוג הטניס העולמי וממוקם במקום ה-46 בעולם (שיפור נוסף לדירוג השיא שלו בקריירה), רשם את הניצחון הראשון שלו אי פעם על הדשא של לונדון עם 4:6, 6:4, 6:7, 3:6 על סנטיאגו גונזאלס המקסיקני (233 בעולם).

סלע, שלא מחבב במיוחד את המשטח הירוק והמהיר, צבר ביטחון כשהעפיל לרבע גמר טורניר ההכנה בדן בוש, ורשם עוד היסטוריה פרטית קטנה אחרי שהגיע לפני כשלושה שבועות לראשונה לסיבוב השני ברולאן גארוס. אם סלע יצלח את המשוכה המקסיקנית יצפה לו מפגש מול המנצח בין ריינר שוטלר הגרמני לקסבייר מאליס הבלגי.

מהלך המשחק:

כבר במשחקון השלישי שבר סלע את חבטות ההגשה של יריבו, ועלה ל-1:2. בהמשך שני השחקנים שמרו על ההגשה שלהם. במצב של 4:5 לישראלי וכשהוא מגיש לניצחון במערכה הראשונה, המקסיקני כבר השיג שתי נקודות שבירה, אבל דודי הצליח לחזור ולנצח 4:6.

הישראלי והמקסיקני הצליחו לשמור על חבטות ההגשה שלהם במשך שמונת המשחקונים הראשונים, כאשר הם מנהלים במערכה השנייה משחק צמוד. סלע היה קרוב לשבור בתשיעי, אבל גונזאלס ניצח בכל זאת ועלה ל-4:5. גונזאלס עלה ל-30:40 במשחקון העשירי, והצליח לקחת את הנקודה כדי לשבור בדיוק בנקודה הכי קריטית ולהשוות ל-1:1 במערכות.

סלע וגונזאלס שוב ניהלו קרב צמוד במערכה השלישית, כאשר כל טניסאי מצליח לשמור על חבטות ההגשה שלה. הפעם הייתה ידו של סלע על העליונה כששבר במשחקון התשיעי ל-4:5. אלא שסלע לא היה מספיק חזק מנטלית ונשבר היישר בחזרה ל-5:5. גונזאלס ניצח את המשחקון הבא, סלע שמר על שלו והשניים נכנסו לשובר שוויון, אותו ניצח סלע די בקלות 2:7.

גונאלס פתח טוב את המערכה הרביעית ושבר את סלע כבר במשחקון הראשון. המקסיקני לקח את המשחקון הבא ועלה ל-0:2, אבל סלע עשה קאמבקון והפך ל-2:3 לטובתו. גונאלס השווה, אבל סלע לקח את שלושת המשחקונים הבאים וניצח את המערכה 3:6 ואת ההתמודדות.

פאר בסיבוב השני

עבור פאר המשימה המשימה הייתה קשה יותר, מאחר ובכירת הטניסאיות שלנו לא שיחקה כבר חודש וחצי בגלל פציעה בכף רגלה. אבל פאר, למרות פרקים לא טובים במשחק, התעלתה על עצמה, ידעה לצאת מפיגורים לא קלים כדי לנצח את מריה אלנה קמרין (94 בעולם) 2:6, 6:7.

פאר, שמדורגת במקום ה-55 בעולם, חזרה היישר לווימבלדון, אולי מתוך תקווה להפתיע כמו בשנה שעברה, אז הגיעה ללונדון בכושר רע והעפילה עד לשמינית הגמר, כשבדרך היא מדיחה את דינארה סאפינה.

פאר נקלעה לפיגור 2:0 במערכה הראשונה, אבל משם דהרה לניצחון במערכה הראשונה לאחר שלקחה שישה משחקונים ברצף. גם את המערכה השנייה הישראלית לא פתחה טוב ונקלעה לפיגור 5:1. היא הצליחה להשוות ל-5:5 והמשחק נכנס לשובר שוויון. שוב שחר נקלעה לפיגור, הפעם 3:0, אבל שוב הפכה את הקערה בדרך ל-3:7 וניצחון. בסיבוב השני תתעמת פאר עם המדורגת 10 בטורניר, הרוסייה נדיה פטרובה, שניצחה את אנסטסיה יאקימובה הבלארוסית 1:6, 1:6.

מהלך המשחק:

קמרין זכתה במשחקון הראשון, כשהיא הצליחה לשבור את פאר כבר במשחקון השני ולעלות ל-0:2. אלא שהישראלית, לאחר משחקון ארוך, הצליחה לשבור אותה חזרה. פאר הובילה 0:40 ברביעי, הפסידה את שתי הנקודות הבאות, אבל הצליחה להשוות לבסוף ל-2:2. פאר שברה ועלתה ל-2:3. אחרי השבירה, שמרה פאר על החבטות שלה ופתחה פער כשעלתה ל-2:4, בדרך לניצחון מצוין 2:6 במערכה.

פאר וקמרין שמרו על ההגשות, כאשר האיטלקייה הצליחה לשמור על ההגשות שלה ולעלות ל-1:3. גם את המשחקון החמישי ניצחה קמרין, ששלטה במערכה השנייה ללא עוררין. דווקא במצב של 1:5, התהפכו היוצרות לגמרי. פאר נכנסה מצוין למשחק, קמרין נרדמה לחלוטין, והישראלית השוותה ל-5:5. קמרין הצליחה לנצח את הבא, פאר שמרה על שלה, והמערכה נכנסה לשובר שוויון, אותו ניצחה פאר 3:7 לאחר שהייתה בפיגור 3:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully