וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאנדי משחק ביוני

עד עכשיו הוא לא עמד בציפיות, אבל אחרי הזכיה בטורניר קווינס, אנדי מארי בטוח שהפעם הוא יזכה בווימבלדון. האם הוא מסוגל? לדני בורשבסקי ואורן קורנפלד דעות שונות

אין נדאל? אין בעיות (אורן קורנפלד)

מי שמאמין בקארמה בוודאי מבין שבעוד שבועיים יש רק אפשרות אחת לגבי זהות הזוכה בטורניר ווימבלדון. משהו באוויר אומר שהפעם זה הולך לכיוונו של מארי, הפעם זה הולך אל בריטניה שכל כך צמאה לראות טניסאי שלה זוכה בתואר. והפעם זה יותר קרוב מתמיד. מי שרוצה לראות תסריט אחר, מוזמן. הוא בעיקר צפוי להתאכזב.

יש דברים שנועדו לקרות: ארקדי גאידמק מגיע ובית"ר ירושלים זוכה שנתיים ברצף באליפות, אליפות אירופה בגלשני רוח מגיעה לארץ ושחר צוברי קוטף את הזהב, אף אחד לא מתחמן ובסופו של דבר אריק זוכה בהישרדות. וכן, אנדי מארי, שנמצא לדעתי בכושר הטוב ביותר היום בסבב, מגיע לווימבלדון וסוף סוף גואל את העם שלו מ-73 שנות אכזבה.

עזבו אתכם מהלחץ, ספורטאי שהוא עילוי הוא ספורטאי, הוא יודע לנתק את עצמו ברגע הנכון מכל מה שמסביב ועם מומנטום קשה להתעסק. כשהוא בא, הוא בא ואף אחד לא יכול להפריע לו, גם לא רוג'ר פדרר, שלמרות ההישג המצוין שלו ברולאן גארוס האחרון, איך נגיד זאת בעדינות? לא ממש הצטיין.

מארי לעומת זאת כל הזמן במגמת עלייה. הספיק לי לראות את ההתקדמות העצומה שהוא עשה על החימר בפאריס כדי להבין שהטניסאי בן ה-22, שרק לפני שנה נראה היה כמי שהולך להיות עוד טניסאי בינוני, שדרג את היכולות שלו ומגיע מוכן יותר מתמיד לעשות את זה ולהצטרף רשמית למאבק על המקום הראשון בעולם. הדרך שלו כמובן עוד ארוכה, אבל אין כמו ווימבלדון לשמש כבמה לתחילת המלחמה.

והנה עוד כמה נתונים סטטיסטיים שישכנעו אתכם שהפעם התואר הולך לסקוטי: שישה הפסדים בלבד היו למארי השנה, הוא זכה בארבעה תארים מינואר (דוחא, רוטרדאם, מיאמי וקווינס), פרט לשני טורנירים השנה הוא הגיע בכולם לפחות לרבע הגמר ובכלל גולת הכותרת היא המאזן החיובי שיש לו מול פדרר: שישה ניצחונות מול שני הפסדים. רק השנה ניצח מארי פעמיים את השוויצרי בדוחא ובאינדיאן וולס, מה שלא משאיר ספקות לגבי הסיכויים שלו לעשות זאת שוב כאשר השניים יגיעו לרגע האמת.

ואף מילה על נדאל? בשנה שעברה מארי הודח ברבע הגמר בווימבלדון לאחר שהפסיד לנדאל רק מכיוון שעלה בצד שלו בהגרלה. עכשיו, כשהספרדי מחוץ לתמונה, לא רק שהוסר איום מרכזי על הסיכויים של מארי לזכות בטורניר, אפשר גם להיות בטוחים שאת פדרר הוא יפגוש אך ורק בגמר. שם כאמור, אם תרצו או לא, הוא יניף בסופו של דבר את הגביע.

הלחץ יפיל גם אותו (דני בורשבסקי)

אוקיי, אז הוא זכה השנה בשלושה תארים – ואת העונה האחרונה הוא סגר עם חמישה, אז מה? בדיון הזה צריך להתבסס על עניין פשוט. אנדי מארי הוא טניסאי בריטי, ואם מדברים על זכייה בגרנד סלאם, מוצא בריטי, או סקוטי ליתר דיוק, הוא הדבר הכי מיותר להביא אותו לווימבלדון. הממלכה המאוחדת היא המדינה המלחיצה ביותר עבור הספורטאי המקצוען בענף שזוכה לפופולאריות גדולה כל כך, זו בעצם מדינה מלחיצה עבור כל סלב: מאלטון ג'ון דייויד בקהאם ועד לנסיכה המנוחה דיאנה, דרך טים הנמן והגבעה שקרויה על שמו בווימבלדון, ועכשיו זה אנדי מארי. הוא עומד להיות הדמות הדומיננטית ביותר בקרב 60 מיליון בריטים, המשועממים ממחסור בכדורגל בשבועיים הקרובים. צריך לזכור שמדובר בסך הכל בילד בן 22 שחווה רק פעם אחת בחייו מעמד של גמר גרנד סלאם ועדיין לא זכה בתואר כזה.

אז אפשר להגיד על אנדי מארי שהוא השתפר ונראה טוב יותר משנה לשנה, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לנצח את מי שנחשב לטניסאי הטוב בעולם, בטח שעל הדשא. בינתיים הוא יכול להסתפק בבריטי הראשון מזה שנים רבות שניצח בטורניר הדשא של המועדון הלונדוני קווינס, אבל מכאן ועד לעשות את מה שטים הנמן לא הצליח ב-12 שנות קריירה, המרחק עדיין גדול.

ויש את העניין של רפאל נדאל, או יותר נכון חסרונו של המדורג 1 בעולם. נדאל הוא אלוף ווימבלדון הנוכחי, והעובדה שהוא בחוץ רק מגבירה את הציפיות המטורפות שיש לבריטים ממארי. הנושא הזה תפס כל כך הרבה כותרות, עד כדי כך שחלקם אפילו שכח מרוג'ר פדרר. הזכרנו מקודם את טים הנמן והישגיו בטורניר הזה. אז ההימור הפרוע שלי הוא שאולי מארי דווקא כן יצליח לעקוף את הנמן, שמעולם לא חווה גמר בווימבלדון. לנצח שם את פדרר? לא הפעם, אנחנו עומדים בפני היסטוריה גדולה של הטניס, לא של הטניס הבריטי. פדרר עומד לחגוג תואר גרנד סלאם 15 במספר, ואף אחד לא יוכל לעצור אותו, גם לא מארי.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully