וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: בטיס נשרה לליגת המשנה

תיקו 1:1 עם ויאדוליד לא הספיק לאנדלוסים, שהצטרפו לרקראטיבו ונומאנסיה. ספורטינג חיחון, אוסאסונה, ויאדוליד וחטאפה נושמות לרווחה

המחזור ה-38 והאחרון בספרד חולק לשני מקבצים, כאשר במקבץ המשחקים של יום ראשון נערכו שישה משחקים ובו התחרו חמש קבוצות נגד הירידה לליגת המשנה ועל הזכות המפוקפקת להצטרף לרקראטיבו הואלבה ונומאנסיה שכבר ירדו. ארבעת המשחקים של חמש הנלחמות נערכו במקביל.

טרם המחזור דורגה אוסאסונה מתחת לקו האדום, כשספורטינג חיחון, בטיס, חטאפה ו-ויאדוליד בסדר הזה מעליה. השערים במגרשים השונים נפלו והיורדות התחלפו בזו אחר זו, כאשר בסיום 90 הדקות האחרונות של העונה נקבע כי בטיס סביליה היא היורדת לליגה השנייה, לאחר שסיימה את משחק הבית שלה בתיקו 1:1 עם ויאדוליד. לחטאפה הספיק 1:1 בחוץ עם ראסינג סטאנדר כדי להישאר, אוסאונה גברה בביתה 1:2 על ריאל מדריד, כמו גם ספורטינג חיחון, שניצחה בתוצאה זהה את רקראטיבו לאחר שביצעה מהפך.

אוסאסונה - ריאל מדריד 1:2

הקבוצה מפמפלונה הייתה חייבת לנצח את סגנית האלופה במטרה לנסות ולקנות לעצמה עונה נוספת בליגה הבכירה של ספרד. גונזאלו היגואין העלה את הלבנים ליתרון אחרי עשר דקות, אלא שחמש דקות לאחר מכן איזן ירוסלב פלאשיל הצ'כי. 11 דקות בתוך המחצית השנייה ספג מיצ'ל סלגאדו כרטיס אדום על לא עוול בכפו כשהיה האחרון לפני איקר קסיאס. שלוש דקות אחר כך ניצל חואנפראן את היתרון המספרי של האדומים כששלח טיל בוולה יפהפה לרשת. בדקה ה-89 ריאל נשארה בתשעה שחקנים כשקלאס יאן הונטלאר ספג צהוב שני.

בכלל, מאז ההפסד לברצלונה, ריאל הפסיקה לשחק ורשמה הפסד חמישי ברציפות. לא ממש יאה לקבוצה בסדר הגודל הזה לסיים את העונה כך. אוסאסונה, שרק לפני מספר עונות רשמה הופעה היסטורית בליגת האלופות, הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה הבכירה.

ראסינג סנטאנדר - חטאפה 1:1

מיצ'ל, כוכבה הגדול של ריאל מדריד בעבר, מונה למאמן חטאפה מהפרבר המדרידאי לפני זמן לא רב, במטרה להציל אותה מירידה ובסופו של דבר זה הצליח לה ולו. טוני דל מוראל העלה את הקבוצה הביתית ממחוז קנטרבריה ליתרון אחרי רבע שעה של משחק, שבע דקות לפני סיומה של המחצית הראשונה אסטבאן גראנרו איזן. עד הסיום נשמרה התוצאה. חטאפה, שרשמה בעבר עונות טובות יותר, נושמת לרווחה.

ספורטינג חיחון - רקראטיבו הואלבה 1:2

האסטורים אירחו את האנדלוסים שכבר ירדו לליגה השנייה ובעצם לא היה להם ממש על מה לשחק, מלבד הכבוד שלהם. אבל רקרא נלחמה והייתה רחוקה מלוותר על המשחק. בדקה ה-23 ארסן מרטין הפתיע והעלה את האורחים ליתרון, תוצאה שנשמרה עד המחצית. בדקה ה-58 דויד באראל איזן, אבל השער הזה לא הספיק עדיין לחיחון, שבעקבות שער היתרון של אוסאסונה שהתה למשך שמונה דקות מתחת לקו האדום. המהפך שהושג בדקה ה-67 על ידי לואיס מוראן העלה אותה מעל הקו האדום והוריד לשם את בטיס. הקבוצה של מנואל פרסיאדו, שפתחה את העונה בצורה רעה עם תבוסות קשות לברצלונה וריאל מדריד וסומנה כיורדת בטוחה, נשארה בליגה, שנה אחרי שהיא עלתה.

בטיס - ויאדוליד 1:1

גם בטיס, כמו חטאפה, החליפה מאמן במטרה שזה ישאיר אותה בליגה לא מכבר, כאשר חוזה מריה נוגואה החליף את פאקו צ'אפרו על הקווים, אבל לאנדלוסים, כך הסתבר בתום המחזור, זה לא הספיק ובסיום העונה הם אלו שבוכים. ויאדוליד, שגם נלחמה נגד הירידה אבל הייתה במצב הכי טוב מבין החמש, עלתה ליתרון משער של מרטין אגיירה בדקה ה-45 לפני סיומה של המחצית הראשונה. שלוש דקות בתוך המחצית השנייה איזן ריקרדו אוליביירה, אך זה לא הספיק.

אוליביירה הוא סוג של קבלן ירידות כאשר הוא רושם ירידה שנייה רצופה בתוך שנתיים, בעונה שעברה הוא עשה זאת עם סארגוסה. בטיס, ששיחקה לפני מספר עונות בליגת האלופות, ירדה בעונת 1999/2000 לליגת המשנה, אך חזרה תוך עונה אחת. כעת, אחרי הירידה הלא נעימה, היא תקווה לעשות זאת שוב במהרה.

אספניול - מלאגה 0:3

הקטלאנים פתחו את העונה בצורה זוועתית ושהו לא מעט זמן מתחת לקו האדום, אבל מאוריסיו פוצ'טינו, שמונה באמצע העונה במקומו של חוזה מנואל אסנל, עשה חיל בקבוצה והריץ אותה עד למקום העשירי בליגה בצורה הרואית ביותר. אספניול מסיימת את העונה שלה עם טעם טוב כשהיא מנצחת שבעה משמונת משחקיה האחרונים. במחזור האחרון היא הביסה את מלאגה המפתיעה, משלושער של ראול טאמודו (7, 45, 55).

נומאנסיה - סביליה 2:0
אמיליאנו ארמנטרוס (88), חואן קרלוס מורנו (90, עצמי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully