וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורש עם תואר

אחרי שזכיית אינטר באליפות הפכה רשמית, הודיע לואיש פיגו כי הוא פורש ממשחק. מוראטי: "משלב מסוים לא היה ספק שנזכה בתואר"

אסור להשתמש

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

למרות שהיא תשחק רק היום (ראשון) נגד סיינה, אינטר זכתה כבר בשבת באליפות איטליה הרביעית ברציפות שלה וה-17 בסך הכל, מה שהשווה את מאזן האליפויות שלה לזה של היריבה העירונית מילאן.

הפסד 2:1 של מילאן באודינה נתן את האות לחגיגות. אוהדים של אינטר נאספו במהרה בפיאצה דומו המרהיבה במרכז מילאנו, הניפו דגלים וצעיפים ומצלמות הטלוויזיה הקרינו תמונות של שחקני אינטר חוגגים בבית המלון בו הם שוהים לקראת המשחק מחר.

מי שנהנה מחגיגה כפולה היה נשיא המועדון, מאסימו מוראטי, שציין בשבת את יום הולדתו ה-64 בצורה משמחת ביותר. מוראטי חגג עם המאמן ז'וזה מוריניו ועם שחקני הקבוצה ולאחר מכן אמר: "אודינזה נתנה לנו מתנה וכך עשתה גם יובנטוס בשבוע שעבר (1:1 נגד מילאן). הגיע לנו לזכות בסקודטו ובמובנים רבים בשום שלב לא היה עלינו איום".

עוד אמר הנשיא: "משלב מסויים לא היה ספק שנזכה. מוריניו זכה באליפות באנגליה ועכשיו הוא עשה את זה כאן, המאמן הזר היחיד באיטליה. זכינו באליפות אחרי שהקרבנו הרבה. אני מקדיש את האליפות הזו לאבי המנוח וגם לאוהדים, שהם תמיד מיוחדים וגם למוריניו".

"אינטר הייתה הקבוצה שהראתה הכי הרבה המשכיות העונה, האליפות לא הוכרעה הערב", החמיא קרלו אנצ'לוטי לאלופה. המאמן גם התייחס לעתידו כשאמר: "עדיין לא החלטתי מה אעשה. אחליט בשבוע הבא. גם אם היינו מנצחים הערב זה לא היה משנה". גם מאמן אודינזה, פסקוואלה מארינו, סבור שאינטר היא אלופה ראויה מאוד לתואר. המאמן, שקבוצתו הגישה לנראזורי את האליפות על מגש של כסף, אמר בסיום הניצחון על מילאן: "אני חושב שלאורך העונה אינטר הוכיחה שהיא ראויה לתואר", אמר מארינו, "היו להם רגעים קשים, אבל הם היו קצרים ובאופן כללי, אינטר היתה עקבית יותר משאר הקבוצות".

קפטן אינטר הוותיק, חאבייר זאנטי, חגג עם חבריו, ולמרות שמדובר באליפות רביעית, הטעם נותר מתוק כבראשונה. "אליפות מספר 17 היא בעלת ערך רב בשבילנו, והרצף הזה מיוחד כי הוא מכניס אותנו להיסטוריה. צפינו במשחק והיינו רגועים, תמיד אנחנו ככה כשאנו משחקים יום למחרת. כשאודינזה הבקיעה את השער השני, האמנו יותר ויותר".

"בכל אופן", המשיך הארגנטינאי, "גם אם זה לא היה קורה בשבת, היינו חוגגים ביום ראשון, כי היה בנו רעב אדיר לניצחון". אינטר תחגוג אליפות הערב במשחק ביתי נגד סיינה (21:30, ספורט 1), ואוהדיה צפויים למלא את סן סירו עד אפס מקום. "מגיעה לנשיא מוראטי מתנה, וגם לאוהדים. תמיד האמנתי בקבוצה שלנו", סיכם הקפטן.

פיגו תולה את הנעליים

לואיש פיגו, אחד הכדורגלנים הבולטים באירופה בעשור האחרון, ניצל את הרגע המאושר של אינטר ושלו, כדי להודיע רשמית על פרישתו ממשחק, לפחות מהרמות הגבוהות שלו. פיגו בן ה-36 שקל לפרוש עוד בעונה הקודמת, אך בואו של מוריניו לקבוצה מנע את פרישתו. כרגע הפורטוגלי לא שולל מעבר לסעודיה, אבל הצהיר שצריך לקרות משהו מיוחד כדי שהוא ימשיך לשחק כדורגל. "אני לא אשחק יותר ברמות הגבוהות, וסביר להניח שלא אקבל שום הצעה. רק אם יצוץ משהו מיוחד מחוץ לאירופה, אני אחשוב על זה, אבל לא סביר שזה יקרה".

עם הבטחת הסקודטו, הפורטוגלי, שזכה בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א בשנת 2001, החליט לסיים קריירה של 20 שנה. "זו הפעם הראשונה שאני אלוף מבלי לשחק, וזו הדרך הכי טובה לגמור את הקריירה". הקשר המחונן התייחס להישג של אינטר ואמר: "באיטליה תמיד קשה לזכות באליפות, אבל כשיובנטוס, מילאן ורומא נלחמו, מה שלא קרה בכל התארים הקודמים, אפשר לומר שהאליפות הזו הייתה קצת יותר קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully