וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "הם התכוננו למשחק הזה שבועות, לנו היו רק כמה ימים"

ברצלונה הפצועה מחכה לאתלטיק בילבאו הנלהבת בגמר גביע המלך (23:00, ספורט 2). גווארדיולה: "לא אשתמש בחיסורים כתירוץ"

שלושה ניצחונות בלבד - זה מה שברצלונה צריכה כדי להשלים עונה היסטורית. הקבוצה המדהימה של פפ גווארדיולה זקוקה לעוד ניצחון אחד כדי לזכות באליפות, לגבור בקרב הגדול על מנצ'סטר יונייטד כדי לזכות בליגת האלופות, ומחר (רביעי) היא צריכה עוד ניצחון קטן בגמר הגביע הספרדי על אתלטיק בילבאו כדי לצרף לארון את גביע המלך (23:00, ספורט 2).

למרות היכולת ההתקפית הנהדרת של ברצלונה, היא מגיעה די לחוצה למשחק החשוב. יש לזכור כי בחמשת משחקיה האחרונים בארסה ניצחה רק במשחק אחד (2:6 במדריד), והיא תיאלץ להסתדר בלי השחקן מספר אחד שלה בשבועות האחרונים, אנדרס אינייסטה שנפצע מול ויאריאל, כמו גם בלעדי תיירי הנרי ורפא מארקז הפצועים, ואריק אבידל שהורחק פעמיים תוך ארבעה ימים.

כמו כן, המסורת בספרד היא לאפשר לשוער המשנה לשחק במשחקי הגביע, ומסתמן כי גווארדיולה ייתן לחוזה מנואל פינטו הזדמנות נוספת בין הקורות, בבשורה נוספת שנוטעת מעט אופטימיות בשחקני אתלטיק בילבאו.

"הם התכוננו למשחק הזה שבועות ארוכים, לנו היו רק כמה ימים", אמר גווארדיולה על הימים המכריעים שעוברים על קבוצתו, "להם היו אתמול 18 אלף צופים באימון, לנו היה רק אחד כי האימון היה סגור. אני יודע כמה בבילבאו רוצים את הגביע הזה, אבל אני יודע שגם אנחנו רוצים אותו. הם לא זכו בגביע כבר 25 שנה (מאז 1984, אז גברה 0:1 על ברצלונה), אנחנו לא הנפנו גביע כבר 11 שנה, כך ששתי הקבוצות רוצות את הגביע מאוד".

"אני לא אשתמש בחיסורים שלנו כתירוץ", סיכם גווארדיולה, "מי שישחק, יצטרך לעשות את העבודה. אנחנו מוכנים היטב למשחק".

בילבאו בטירוף

רבבות אוהדי בילבאו, רובם ללא כרטיסים, צפויים לנסוע לוולנסיה לקראת המשחק הכי גדול בשנים האחרונות של המועדון הגאה. כמו כן, כשבעה מסכי ענק ייפרסו באיצטדיון המקומי כדי לאפשר לאוהדים לצפות במשחק בחברותא.

בבילבאו יודעים היטב כי הקבוצה הפסידה העונה כבר פעמיים לאלופה שבדרך, אך פעמיים עשתה לברצלונה חיים קשים: פעם אחת זה נגמר ב-1:0 קטן, בפעם השנייה ב-2:0.

בנוסף, שני הכוכבים של בילבאו מצויים בכושר מצוין: פרננדו יורנטה כבש העונה כבר 14 שערים ב-31 משחקים, וגם הקשר הכישרוני חאבי מרטינז הצעיר, בן 20 בלבד, כבר זוכה למעקב צמוד על ידי רפא בניטז וליברפול.

"עם כל הכבוד, בילבאו זקוקה לגביע הזה יותר מאשר ברצלונה זקוקה לו", אומר חאבייר קלמנטה, המאמן האחרון שזכה עם בילבאו בתואר, שגם הוא רואה איך המחויבות הבאסקית כלפי הקבוצה דועכת עם השנים, "פעם הכדורגל היה הדבר הכי חשוב פה, היום גם יש פה הרבה פחות צעירים מבעבר, ולכן חשוב שהקבוצה תזכה בגביע ותשמח את הילדים המקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully