וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו: "שמח שהחזרנו את העוצמה"

המצטיין בשורות מכבי ת"א, ליאור אליהו, היה מרוצה מהניצחון הקליל על אשקלון ואיזון הסדרה. בלינקו: "נלמד את הלקח למשחק הבא"

ברני ארדוב

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט

אם מכבי תל אביב יכולה לקחת דבר אחד מהניצחון 69:86 על אשקלון הערב (שני), זה ניצחון תודעתי. מעבר לאיזון הסדרה ל-1:1, הרי שסגנית האלופה סוף סוף נראית, ומתנהלת על הפרקט, כמו הקבוצה הטובה בליגה. שחקניו של פיני גרשון הציגו משחק טוב, ושיתקו לגמרי את החבורה האשקלונית, שנותרה חסרת תשובות. הערב, בניגוד למשחק הראשון, הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות היו ניכרים, ודומה כאילו הם ימשיכו להיראות כך גם במשחקים הבאים בין השתיים.

"אני חושב שזאת היכולת שלנו, רק חשוב להביא אותה לידי ביטוי", אמר מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, בסיומו של המשחק. "במשחק הראשון גם שיחקנו טוב, אבל לא היינו מפוקסים וזה ברח לנו בדקות הסיום. התוצאה של המשחק הקודם מעידה עד כמה הסדרה הזאת מנטלית", אמר גרשון. "אני מתאים את השחקנים שלי למצב ולמשחק, זה היה משחק חוץ חשוב, כך שהייתי צריך שחקנים ששיחקו והיו במעמד הזה", הוסיף המאמן. "כל אחד עשה את העבודה שלו כמו שצריך, עצם העובדה שמסרנו 22 כדוריים כמו שצריך אומרת ששיחקנו ביחד, ועצם העובדה ששמרנו אותם על 25 נקודות במחצית, אומרת שעשינו עבודה טובה מאוד בהגנה".

המצטיין בשורות הצהובים, ליאור אליהו, התייחס לביקורת שהושמעה כנגדו וכנגד הקבוצה בשבועות האחרונים. "ביקורות היו ויהיו, מי שרוצה לדבר - זה מקובל. אני אעשה את שלי, גם אם בחודש האחרון היתה לי תקופה פחות טובה. היינו צריכים את הניצחון הזה, ואני שמח שהחזרנו את העוצמה. משחקים של פלייאוף זה הרבה פייט ונשמה, זה הסוד לניצחון".

מרכוס בראון, שהציג מחצית ראשונה מצוינת ואז ירד לנוח, הוסיף: "רצינו לבוא לכאן ולשחק טוב, לשחק ביחד, להראות את הכוח שלנו. המשחק הזה היה הצהרה מבחינתנו. המשמעות של הניצחון היא שאנחנו חזקים מבחינה מנטלית".

ברוטון נפצע קל בתאונת דרכים לאחר המשחק

לאחר המשחק היה מעורב סי ג'יי ברוטון בתאונת דרכים באשקלון. הרכז האוסטרלי סבל מפציעות יבשות בלבד, וכרגע הוא לא צפוי להחמיץ את המשחק השלישי בסדרה ביום חמישי ביד אליהו.

בצד המקצועי, קשה ממש להאשים את רובי בלינקו וקבוצתו. אשקלון, לאורך כל העונה, היתה קבוצה די בינונית, וההבלחה בשבוע שעבר ביד אליהו היתה היוצאת מן הכלל. הערב, חזרו העניינים לסורם. בסיום המשחק נפצע קל גארד הקבוצה, סי ג'יי ברוטון, בתאונת דרכים, אך צפוי להיות כשיר למשחק השלישי בסדרה, ביום חמישי.

"אמרתי לשחקנים שלי אחרי המשחק שאני אוהב אותם בדיוק כמו לפני המשחק", אמר בסיום מאמן הקבוצה, רובי בלינקו. "מה שני לוקח מהממשחק זה את המחצית השנייה בה ניצחנו ועם זה נמשיך לשאר הסדרה. נלמד את הלקח מהמשחק הזה ונשתדל לבוא יותר מוכנים ומפוקסים למשחק הבא".

"אני חושב שהיה איזה סימפטום שניסיתי להתמודד איתו כל השבוע ולצערי, לא הצלחתי", הוסיף בלינקו. "מצד שני נראה לי שמכבי קנו לעצמם קיסמים כי הם לא מיצמצו. אני לא מדבר על ציפיות. יש לנו שחקנים מצוינים ואנשים עם לב גדול. שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד שאמרתי שהיא הפייבוריטית.הכדורים שלנו לא נכנסו ולא הגענו לזריקות טובות, אולם גם צריך לתת קרדיט למכבי, כיוון שהם שמרו עלינו חזק ו'הרגו' לנו את משחק ההתקפה במחצית הראשונה".

עמית תמיר, שעם מספר נקודות במחצית השניה מנע תבוסה גדולה יותר, אמר בסיום: "מכבי באה לשחק יותר חזק מאיתנו, כל כדור חופשי היה שלהם. הם קבוצה טובה יותר. לא באנו כמו פעם שעברה, כשאמרנו 'מה שיקרה יקרה'. נבוא לשחק חזק במשחק הבא ונעשה את המקסימום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully