וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסינה: "מיותר לחשוב אם ננצח או נפסיד"

מאמן צסק"א, שרוצה תואר שישי, לא מתנבא לפני הגמר מול פנאתינייקוס (21:00, ספורט 2). אוברדוביץ': "הם מנוסים יותר". סמי בכר ישפוט

רגע השיא של הכדורסל האירופי הגיע, כשבגמר היורוליג בברלין תתמודננה מחר (ראשון, 21:00, ספורט 2) צסק"א מוסקבה, אלופת אירופה המכהנת, ופנאתינייקוס. המשחק הזה יהווה למעשה שחזור לגמר 2007, אז ניצחו היוונים 91:93 בפיינל פור שנערך באתונה. מאז שתי הקבוצות לא נפגשו לעימות ישיר, כך שהגמר מבטיח להיות חם כשלרוסים מחשבות על נקמה ועל הקווים עומדים שניים מגדולי המאמנים באירופה, אטורה מסינה בצסק"א וזליקו אוברדוביץ' בפנאתינייקוס. גם לישראל תהיה נציגות בגמר, כשסמי בכר שובץ כאחד משלושת השופטים.

צסק"א מוסקבה עברה בקושי את שלב חצי הגמר, שם גברה בתום משחק צמוד 78: 82 על ברצלונה הודות למשחק מצוין של ריימונאס ששיקאוסקס. פנאתינייקוס העפילה למעמד הגמר בזכות ניצחון יוקרתי 82:84 בדרבי הלוהט מול אולימפיאקוס של יותם הלפרין וניקולה וויציץ'.

במשחק על המקום השלישי שיקדים את הגמר תיפגשנה ברצלונה ואולימפיאקוס (18:00, ספורט 2), שתי המאוכזבות של ערב יום שישי.

ספאנוליס: "אנו ממוקדים במטרה"

פנאתינייקוס מגיעה עם מאזן 0-3 מול צסק"א במשחקי הפיינל פור, כשמלבד אותו ניצחון בגמר לפני שנתיים, ניצחה את הרוסים גם בחצי הגמר ב-1996 ובמשחק על המקום השלישי ב-2005. לשרונאס יאסיקביצ'יוס, שכיכב בחצי הגמר, תהיה הזדמנות להיות אלוף אירופה עם קבוצה שלישית, לאחר שעשה זאת עם ברצלונה ומכבי תל אביב בעבר.

המאמן אוברדוביץ' מרוצה מהגמר שמזמן לו קרב מוחות מול מסינה: "אני שמח להיות במעמד הזה שוב ולראות את אטורה מסינה כאן. אני מאמין שלשתי הקבוצות יש את היכולת להפוך את הגמר למרתק", אמר הסרבי הוותיק. "קשה לשחק מול קבוצה עם ניסיון רב כל כך במעמדים האלה, אבל יש לי שחקנים שאוהבים כדורסל ומסוגלים להכריע משחקים. אני מאמין שהמשחק יהיה דומה מאוד לחצאי הגמר".

אוברדוביץ', שנחשב למאמן המצליח ביורוליג עם שישה תארים (בארבע קבוצות שונות) התייחס לשינוי שעובר על הכדורסל האירופי: "הכדורסל טוב יותר מאשר לפני 15 שנה והשינויים שנעשו עבדו לטובה. אין לי כל כוונה לעבור ל-NBA כי זה עולם אחר, ולא המקום שלי. לכל אחד יש את המקום שלו ולי טוב באירופה.

הגארד ואסיליס ספנוליס ביקש לדחות את החגיגות מהניצחון בדרבי ולהתמקד בגמר. "אי אפשר לבזבז את האנרגיה על חגיגות כשממתין לנו גמר מול קבוצה מצוינת כמו צסק"א", הסביר שחקן נבחרת יוון. "זו הרגשה נהדרת להיות בגמר, הכנו עצמנו בצורה יוצאת מן הכלל ואנו ממוקדים במטרה. אין שום לחץ, אנו גאים להיות כאן".

חריאפה: "שתי הקבוצות ראויות"

חמישה תארי אליפות אירופה יש באמתחתו של אטורה מסינה, וכעת שואף האיטלקי להפוך את צסק"א מוסקבה לקבוצה השביעית שזוכה בתואר האירופי שנתיים ברציפות, כשהקודמת הייתה מכבי תל אביב ב-2004 ו-2005. כוכב צסק"א ונבחרת ליטא, ריימונאס שישקאוסקס, רוצה תואר שלישי ברציפות, אחרי זכיות עם פנאתינייקוס וצסק"א.

מסינה שמע את הפרגונים מצד אוברדוביץ' והקפיד גם הוא להחמיא למאמן היריב: "אני שמח לראות את זלימיר מחוץ למגרש, לא על המגרש", אמר האיטלקי בחיוך. "הוא מאמן נפלא ואני מלא הערכה וכבוד כלפיו. מצפה לנו גמר מאוד מאוזן, וכל ניסיון לחזות אותו הוא חסר ערך. זה בזבוז אנרגיה לחשוב אם ננצח או נפסיד. נתכונן טוב ונעשה הכל כדי לנצח.

מסינה התייחס לשישקאוסקס, אשר היה האיש המרכזי בהעפלה של צסק"א לגמר: "נטעה אם נפעיל עליו את הלחץ לנצח עבורנו את המשחק. הוא נתן רבע רביעי נהדר, אבל גם ויקטור חריאפה הפגין משחק הגנה מצוין ועצר את שחקני ברצלונה".

חריאפה עצמו חש כי זה הגמר הראוי אחרי עונה מתישה: "טוב להיות בגמר ולהיפגש עם קבוצה כמו צסק"א. שתי הקבוצות העפילו בזכות והיו שותפות לחצאי גמר מעניינים וטובים. גם לנו מגיע לזכות בגביע וגם להם, אבל אני מאמין שגיע מוכנים בעזרת הצוות המקצועי וננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully