וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפניהם המבול

16.3.2009 / 11:29

37 שערים בספרד, 34 באיטליה וגרמניה, 30 בצרפת ו-28 באנגליה (עם משחק פחות). לכו תרכיבו מכל זה נבחרת מחזור אירופית. ענבל מנור הצליח בקושי, אבל מאיפה הוא הקריץ את האיש בתמונה?

ליגת העל שלנו רשמה עוד מחזור עלוב ודל עם חמישה שערים בחמישה משחקים, אבל באירופה הרשתות לא הפסיקו לנוע. והרי המספרים: 37 שערים בספרד, 34 באיטליה וגרמניה, 30 בצרפת ו-28 באנגליה (עם משחק פחות). לא רק מבול השערים סידר לנו את אחד מסופי השבוע המרגשים של העונה, אלא המשחקים הבלתי נשכחים: רביעייה של ליברפול בתיאטרון החלומות, חמישייה של ריאל בבילבאו, מילאן מתעוררת (מאוחר מדי) ומפרקת את סיינה, מארסיי מנצחת את הקלאסיק ובגרמניה של העונה כל מחזור הוא מרגש. ככה שאל תגידו שזו לא עבודה קשה להרכיב נבחרת.

שוער

רוביניו – גנואה

כמו שזה נראה כרגע, המאבק החם בסריה A עד לסיום העונה יהיה על המקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות. בעוד שלוש המוליכות בורחות לליגה, שאר קבוצות הצמרת מתעקשות לאבד נקודות. גנואה, שבעצמה נמצאת בתקופה לא יציבה, היא המרוויחה הגדולה של המחזור. השוער הברזילאי בן ה-26 דאג לשמור על שער מאוחר שכבש רובן אוליברה בדקה ה-84 וסידר לרוסובלו 0:1 בקליארי. שתי הצלות גדולות בדקות האחרונות עזרו לגנואה להשיג את הניצחון. רומא ופיורנטינה דאגו לפשל ולשמור את הקבוצה של ג'אנפיירו גאספריני במקום הרביעי.

הגנה

מגן ימני: מייקון – אינטר

אלכס פרגוסון ידע לשתק את אחת החוליות החשובות במערך של אינטר בדרך לרבע גמר הצ'מפיונס. מול פטריס אברה ו-ווין רוני, מייקון התקשה לייצר את העליות המפורסמות שלו ונכנע בחלק ההגנתי. בשיטת המשחק של מוריניו, הברזילאי הוא שחקן כלבו – מגן ושחקן כנף שמנצל את הטכניקה והמהירות לריצות בלתי פוסקות על הקו. ארבעה ימים אחרי אולד טראפורד, הנראזורי קיבלו שוב את מייקון הישן והטוב נגד פיורנטינה. לויולה לא הייתה תשובה לברזילאי, שרשם משחק נקי מטעויות בשני צידי המגרש והעלה שוב את התהיה הקבועה של המדור: האם, למרות הכל, מדובר במגן הימני הטוב בעולם?


בלם: סמי היפייה – ליברפול

הפיני בן ה-35 כלל לא היה אמור לפתוח במשחק הגדול של אנגליה. הפציעה של אלברו ארבלואה במהלך החימום גרמה לרפא בניטז להסית את ג'יימי קראגר ימינה ולתת את חולצת ההרכב להיפיה. המשחק שלו היה תענוג. הבלם הוותיק היה בכל מקום, הנהיג את ההגנה, נכנס נכון לתיקולים ונטרל לחלוטין את התקפת היונייטד במערך המוזר בו עלה פרגוסון. החוזה של הקשיש יסתיים בקיץ ובאנפילד כבר מחפשים בלם צעיר במקומו, אבל היפיה ייזכר כאחד הגדולים של ליברפול בעידן הנוכחי, וכמו שאמר עליו איאן ראש בעבר: "אחת ההחתמות הגדולות בתולדות המועדון".


בלם: אדאמה קוליבאלי – אוקזר

כבר מספר שנים שאוקזר היא לא אותה קבוצת צמרת שהייתה בעבר. גם העונה, אוקזר מציגה כדורגל אפור ונאבקת בתחתית, אבל בשבועות האחרונים היא משפיעה באופן ישיר על החלק העליון של הטבלה. אחרי ניצחון על ליל ותיקו מול טולוז, הקבוצה של ז'אן פרננדז סיפקה סנסציה עם 0:2 בסטאד דה ז'רלאן על ליון. קוליבאלי, הבלם בן ה-28 שהגיע בקיץ לאחר 10 עונות בלאנס, היה אחד מאדריכלי הניצחון. הופעה מרשימה של בלם נבחרת מאלי הפכה את הליגה הצרפתית למרתקת באירופה. שש נקודות בלבד מפרידות בין ליון לראן השביעית. שש נקודות בלבד מפרידות גם בין ניס השמינית לסנט אטיין שמתחת לקו האדום. שלא תעזו למצמץ.


מגן שמאלי: בנואה אסו אקוטו – טוטנהאם

המגן השמאלי הקמרוני היה אחד הפרויקטים האישיים של המנהל הספורטיבי לשעבר, דמיאן קומולי. הצרפתי טען כי אקוטו הוא אחד הכישרונות המבטיחים בליגה הצרפתית ודאג להנחיתו מלאנס. כיאה למי שנחשב לחביבו של קומולי, אקוטו נמחק לחלוטין בעידן חואנדה ראמוס. פציעה קשה רק תרמה לייבוש הארוך על הספסל העמוס בוייט הארט ליין. השינוי הגיע עם מינויו של הארי רדנאפ לתפקיד המנג'ר. אקוטו קיבל צ'אנס, הוכיח את עצמו ודחק לספסל את גארת בייל. ביום ראשון הספרס חזרו מוילה פארק עם 1:2 שהרחיק אותם מהתחתית. אקוטו חזר עם תואר איש המשחק.

קישור

אינייסטה – ברצלונה

הניצחון של ריאל מדריד בבילבאו בשבת הוריד את הפער לשלוש נקודות והעביר את הלחץ אל בארסה. כשמולך ניצב אחד מגדולי שחקני הבלאנקוס כמאמן אלמריה המשימה הפכה קשה עוד יותר, אבל הבלאוגרנה חזרו מאנדלוסיה עם ניצחון 0:2 שהחזיר את הסדר על כנו. בוז'אן היה אחראי על השערים ואינייסטה על כל השאר. הקשר המופלא ניהל באמנות את המשחק של פפ גווארדיולה והיה מעורב בשני השערים עם מסירות מבריקות. כשהוחלף לקראת הסיום, גם הקהל המקומי מחא לו כפיים. מעניין מה חושב על זה הוגו סאנצ'ז.


דייגו – ורדר ברמן

רשימת המועמדים למשבצת הזו כללה סופרסטארים ענקים: סטיבי ג'י, סמיר נאסרי ומייקל אסיין. הבחירה הייתה קשה, אבל הפור נפל על הברזילאי. דייגו היה נפלא, כבש אחד ובישל צמד ב-0:4 של ברמן על שטוטגארט שדילל קצת את הצמרת הצפופה בבונדסליגה. בכלל, משהו השתחרר בברמן. הקבוצה של תומאס שאף חטפה שלל ביקורות במדור הזה. היא חוותה עונה איומה, אבל דווקא אחרי ההשלמה עם הכישלון, כשברור שהקבוצה הולכת לבנייה מחדש, ברמן התעוררה באירופה והמשיכה את היכולת גם בליגה. גם דייגו לא יהיה כנראה בקיץ הבא במועדון ובינתיים הוא נפרד בצורה נאותה. מישהו מוכן להמר עליהם כמחזיקי גביע אופ"א?


בודווין זנדן – מארסיי

היריבות בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול היא החמה ביותר שיש בכדורגל האנגלי. בצרפת יש את הקלאסיק. מפגש תרבויות מרתק, מפגש פוליטי ושנאת מוות. פ.ס.ז' נגד מארסיי. כמה סמלי שבשבוע בו ליברפול רושמת הישג ענק, אחד משחקני העבר שלה כיכב בקלאסיק הצרפתי. זנדן, ההולנדי בן ה-32, עלה העונה בעיקר כמחליף. אריק גרטס הימר על הניסיון שלו לקראת המשחק בפאריס וזנדן החזיר לו עם שער ומשחק פנטסטי שזיכה אותו בציון 8 בל'אקיפ. מארסיי נקמה בסן ז'רמן על ההפסד בוולודרום עם 1:3 ששווה הרבה הרבה יותר משלוש נקודות.

התקפה

פרננדו טורס – ליברפול

ובחזרה לליברפול. השאלה הנשאלת ביותר באנפילד לאחר השבוע היא: מה היה אם? והיא מתייחסת כמובן לפרננדו טורס "אל ניניו" הופיע העונה רק ב-16 משחקי פרמיירליג מתוך 29. את השאר הוא החמיץ בגלל פציעה. סטיבן ג'רארד משוכנע: "אם הוא היה משחק יותר משחקים העונה, היינו קרובים יותר ואפילו לפני יונייטד בטבלה". קשה להכריע בסוגיה, אבל אין כל ספק שאם ליברפול לא תזכה באליפות בעונה בה היא לקחה 12 נקודות מצ'לסי ויונייטד, רפא בניטז יצטרך לענות על שאלות קשות יותר.


קלאס יאן הונטלאר – ריאל מדריד

המשחק של הבלאנקוס בבילבאו ראוי להערכה. לא פשוט להתרומם מתבוסה כל כך קשה, כל כך משפילה, כמו שנחלה ריאל באנפילד בליגת האלופות. השם 'ריאל מדריד' הוא מחייב ולא מצדיק הופעה כל כך עלובה ובטח לא תירוץ עלוב עוד יותר שהוציא ראמוס מפיו: "עשינו את הכל". עם כל המטען הזה, הבלאנקוס הגיעו לחבל הבאסקים ונתנו הצגה. "הצייד" היה המוציא לפועל עם צמד שהשאיר את המתח בשיאו, החזיר את הכבוד למועדון שלו ואולי גם הציל זמנית לראמוס את המשרה. הונטלאר כבש שישה שערים בחמשת המשחקים האחרונים. השערים שלו השאירו את ריאל בחיים במאבק האליפות. למה הוא לא היה זה שנרשם לצ'מפיונס? לראמוס הפתרונים.


גראפיט – וולפסבורג

הופנהיים אאוט. וולפסבורג אין. תשכחו מהסינדרלה של הסיבוב הראשון. בבונדסליגה יש להיט חדש. הקבוצה של פליקס מגאת ממשיכה לדרוס ורשמה ניצחון שישי ברציפות, 3:4 על שאלקה. וולפסבורג משחקת את הכדורגל הכי אטרקטיבי בבונדסליגה, עם שחקני התקפה מדהימים והגנה בינונית. אבל מי בכלל חושב על הגנה כשבחוד יש לך סופרסטאר כמו גראפיט. החלוץ הברזילאי כבר לא ילד. בשני באפריל הוא יחגוג 30 ובינתיים הוא מדבר בשלישיות. שלושער מול שאלקה היה השני שלו בשלושת המשחקים האחרונים ובסך הכל, 17 שערי ליגה לחלוץ שרק לפני שלוש שנים הגיע לראשונה לאירופה. ואגב יום הולדת, למחרת חגיגות ה-30 יארח גראפיט את באיירן מינכן. הכינו את היומנים.

כוכב אורח

מילאן אוסטרץ' ואנש דמירוביץ' – גוריצ'ה

על רקע עליבות המשחקים (והשחקנים) בליגת העל, קשה לפעמים שלא להיזכר בערגה בזרים הנפלאים שכיכבו במחזותינו לפני כעשור. זרים שהעלו את הרמה של הכדורגל הישראלי. אוסטרץ', 33 ודמירוביץ', 36 היו שניים מהם. בימים אלה שניהם מככבים בגוריצ'ה, מאריות הכדורגל בסלובניה שעוברת עונה איומה בחלק התחתון של הטבלה. בשבת, גוריצ'ה השיגה ניצחון חוץ גדול 1:4 על נאפטה, השלישית בטבלה כששני מיודעינו מתחלקים שווה בשווה בשערים. מפלס הגעגועים רק הולך וגואה.

שווים אזכור

דיוויד ג'יימס (פורטסמות) – משחק מושלם שהסתיים בספיגה דרמטית.

ברדה הנגלנד (פולהאם) – ממצטייני העונה בקרייבן קוטג'.

מרקו מרין (בורוסיה מנשנגלדבאך) – משאיר את הקבוצה בליגה.

אוסקר סראנו (רסינג סנטאנדר) – הצגה פרטית ב-0:5 על נומאנסיה.

סטיבן ג'רארד (ליברפול) – היינו חייבים, לא?

מייקל אסיין (צ'לסי) – חזר מהפציעה בדיוק בזמן.

פיליפו אינזאגי (מילאן) – חגג 300 שערים בסריה A.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully