וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מארסיי ניצחה ב"לה קלאסיק"

הקבוצה מדרום צרפת גברה על פ.ס.ז' 1:3 ומנעה ממנה לעלות למקום הראשון. ליון ממשיכה להוביל למרות הפסד 2:0 לאוקזר

צפון נגד דרום. אריסטוקרטים נגד פשוטי העם. ימין קיצוני מול מהגרים. זהו סיפורו של ה"לה קלאסיק", המשחק הכי גדול בצרפת שהפגיש הערב (ראשון) את פריס סן ז'רמן ומארסיי. לאחר מספר עונות שחונות ונטולות עניין, המשחק הגדול של ארץ הבאגט קיבל העונה גם את יוקרת הצמרת, כשפ.ס.ז' יכלה לעלות למקום הראשון עקב הפסדה של ליון לאוקזר 2:0, אך נכנעה בביתה 3:1 למארסיי.

הקבוצה של פול לה גואן הגיעה למשחק עם רצף מדהים של שישה ניצחונות משבעת המשחקים האחרונים, אבל מולה עמדה מארסיי, שכושלת במשחקי הבית אך נחשבת לקבוצת החוץ הטובה בליגה. במשחק הקודם בסטאד ולודרום ניצחה פ.ס.ז' 2:4, והתכולים באו עמוסי יצר נקמה להתמודדות בפארק דה פראנס. מארסיי פתחה טוב יותר את המשחק ובדקה ה-24 אף עלתה ליתרון, כשבולו זנדן ההולנדי שלח שמאלית לרשת של מיקאל לאנדרו. על סף המחצית השיגו המארחים את השיוויון בבעיטה הראשונה למסגרת, כשלודוביק ז'ולי מצא את הרשת בדקה ה-43.

מארסיי לא נתנה לשער החובה לשבור את רוחה. הרחקה של זומאנה קמארה, בלם סן ז'רמן, שינתה את המשחק בדקה ה-53. שתי דקות אחר כך החזיר בקארי קונה את התירון למארסיי, ובדקה ה-61 בעיטה מחוץ לרחבה של הקפטן לוריק סאנה, שחקן פ.ס.ז' בעברו, חדרה גם היא לרשתו של לאנדרו. הניצחון של מארסיי יוצר צמרת צפופה מתמיד. ליון מוליכה עם 53 נקודות, אחריה ניצבות מארסיי ופ.ס.ז' עם 52, בורדו רביעית עם 50 וטולוז וליל אף הן בתמונה עם 49.

ליון - אוקזר 2:0

למרות ההפסד וההדחה מליגת האלופות בידי ברצלונה, מה שהשלים שבוע איום עבור האלופה שהודחה לפני כן מהגביע ואף הפסידה בליגה לליל, האווירה בליון השתפרה בזכות הודעתו של קארים בנזמה כי ימשיך עונה נוספת בצרפת. ליון קיוותה להגדיל את הפער לפני הקלאסיק בין פ.ס.ז' למארסיי, ויריבה כמו אוקזר ממרכז הטבלה התאימה לה בדיוק.

הקבוצה של קלוד פואל, שמעכשיו מתרכזת רק בליגה כמפעל היחיד שנותר לה, הייתה עדיפה לאורך המחצית הראשונה, אבל דווקא אוקזר כבשה בפעם היחידה שסיכנה את השער, כשאירניוש ילן הפולני מצא את הרשת בדקה ה-41. במחצית השנייה הלחץ של האלופה רק גבר, אך השוער אוליבייה סוראן עמד בפרץ מול ניסיונות של אדרסון, ז'וניניו ובנזמה ותומאס קאלנברג נעץ את השני לאוקזר בדקת הסיום. ליון מפסידה לראשונה העונה בסטאד דה ז'רלאן, ויכולה לאבד בסוף הערב את המקום הראשון לטובת פ.ס.ז'.

במשחק נוסף גברה גרנובל 0:1 על סנט אטיין, כשנאסים אקרור כבש את שער הניצחון בדקה ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully