וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הדייויס גברה על שבדיה 2:3

הראל לוי גבר על אנדראס וינסיגוורה ב-5 מערכות וישראל גברה על שבדיה 2:3 בדרך לרבע גמר הבית העליון בגביע דייויס. ההיסטוריה מ-1987 חוזרת

הראל לוי הוא טניסאי ותיק שעבר הרבה בקריירה, כולל שנה מדהימה של הצלחה כבירה בסבב העולמי וטיפוס למקום ה-30 בעולם. אבל ספק אם הראל לוי עמד אי פעם בלחץ כזה, ושיחרר אי פעם קריאת ניצחון כמו זו ששמענו ממנו בסיום משחק הניצחון על אנדראס וינסיגוורה. מקום 30 בעולם, ניצחונות על טניסאים ענקים כמו פיט סמפראס ואנדי רודיק, קשה להאמין שכל זה משתווה ליום שבו הראל לוי, דודי סלע ונבחרת הדייויס נכנסו באופן רשמי לספרי ההיסטוריה. כן, נבחרת הדייויס בטניס שוב עלתה לרבע גמר הבית העליון בגביע דייויס, לראשונה אחרי הפעם היחידה לפני 22 שנים.

בדומה לשאר משחקי היחידים במפגש הזה בין ישראל לשבדיה, גם המשחק הזה הוכרע בתום חמש מערכות. הפעם ניצח הראל לוי 4:6, 6:4, 4:6, 6:3, 6:8. ומה נאמר על העיתוי, והתזמון - מול אולם ריק במדינה שהספורט שלה נכנע לפוליטיקה. הראל לוי, דודי סלע, אנדי רם, אמיר חדד וכמובן הקפטן אייל רן - זו החבורה שאחראית על אחד ההישגים הגדולים של הספורט הישראלי.

ועכשיו כבר אפשר לחשוב על שלב רבע הגמר שיתקיים ב-10 ליולי הקרוב בארץ מול רוסיה. מי יודע, אולי בעצם אפשר כבר לפנטז על מפגש מול ספרד של רפאל נדאל בחצי הגמר בספטמבר? בכל מקרה, חשוב להזכיר שבזכות הניצחון על שבדיה, ישראל הבטיחה את מקומה בבית העליון של גביע דייויס גם ב-2010.

מהלך המשחק

לוי פתח היטב את המשחק, והשיג שבירה במשחקון השלישי כדי לעלות ל-1:2. בהמשך הוא הציג משחקון הגשה מצויין בדרך ל-1:3. במשחקון השישי וינסיגוורה השיג שתי נקודות שבירה, אבל לוי חזר לעצמו עם שני אייסים ועלה ל-2:4. לוי איבד יתרון 0:40 במשחקון הבא, אבל שמר על ההגשה שלו בדרך ל-3:5. השבדי הגיש בצורה יעילה עם אחוזים טובים בהגשות הראשונות שלו, אבל זה לא מנע מלוי להמשיך במומנטום ולנצח במערכה הראשונה 4:6.

לוי השיג נקודת שבירה בפתיחת המערכה השניה, אלא שוינסיגוורה נהנה מטעויות בלתי מחויבות של הישראלי ברגע קריטי, ושמר על ההגשה כדי להוביל במשחקון. האחוזים הרעים של לוי בניצול נקודות השבירה באו לידי ביטוי גם במשחקו החמישי, כשהוא החמיץ הזדמנות לעלות ל-2:3. המגמה הזאת נמשכה במערכה השניה, כשבמשחקון התשיעי לוי כבר עלה ל-0:40 מול ההגשות של "וינסי", השיג עוד כמה נקודות שבירה אחרי שהשבדי השווה, ולא הצליח לשבור בסופו של דבר. הטעויות של לוי עלו לו ביוקר במשחקון הבא, בו השיג וינסיגוורה את השבירה הראשונה שלו במשחק בדרך ל-4:6 ו-1:1 במערכות.

במערכה השלישית לוי חזר להציג טניס משוחרר, עם גיחות תכופות יותר לכיוון הרשת, מה שעזר לו להשיג את השבירה השניה שלו במשחק ולעלות ל-1:3. וינסיגוורה חזר להשיג אחוזים טובים בהגשות הראשונות שלו ולא איפשר ללוי לברוח, אבל גם לוי עמד בלחץ העצום והצליח לא להישבר תוך כדי שימוש באותו נשק יעיל שנקרא משחק רשת. לוינסיגוורה לא היו תשובות כשלוי התקרב לרשת, והישראלי ניצח 4:6 במערכה השלישית.

המשחק המשיך להתבסס על ההגשות החזקות של השניים בתחילת המערכה הרביעית, שבה לא הושגה אף שבירה מוקדמת, והתוצאה בתום שישה משחקונים הייתה 3:3. במשחקון השמיני השבדי הצליח להשיג את השבירה השניה שלו במשחק ולעלות ל-3:5. בשלב הזה לוי איבד את הראש ולא הצליח לחזור מהפיגור הזה, וינסיגוורה ניצח 3:6 ושלח את השניים למערכה חמישית ומכרעת.

הראל לוי החזיר לעצמו את הביטחון עם משחקון הגשה מעולה בפתיחת המערכה החמישית. שני השחקנים כבר התחילו לאותת על עייפות והירבו בשגיאות, הראל לוי ניסה לחפש את נקודות התורפה של השבדי אבל לא הצליח לשבור בתחילת המערכה. וינסיגורה סיכן את לוי כשהשווה במשחקון השביעי, אבל הישראלי ביצע פעולות מחושבות ואחראיות כדי לא לאבד את המשחקון במאני טיים. הספסל הישראלי החסיר פעימות לב גם במשחקון התשיעי, שבו וינסיגוורה השיג נקודת שבירה, אבל האייסים של לוי עשו את שלהם בדרך ל-4:5 לטובתו. הסיפור הזה חזר על עצמו גם במשחקון ה-11 בזכות חבטות החזרה מסוכנות של ווינסיגוורה, ולמרבה המזל גם השבדי לא השכיל לנצל נקודות שבירה רבות, ולוי עלה ל-5:6. במשחקון הבא לוי כבר השיג נקודת משחק, אבל וינסיגוורה שיחק בקור רוח והשווה ל-6:6. הראל המשיך במומנטום ושיחק טניס חכם ויעיל במטרה לחכות למעידה הגדולה של יריבו, וזו הגיעה במשחקון ה-14. אחרי שתי נקודות משחק, לוי ניצל את השלישית וניצח בזכות טעות בלתי מחויבת של השבדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully