וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניון - הגיבור שסידר את בניטז"

עיתוני אירופה מהללים את יוסי בניון על שער הניצחון שלו לרשת ריאל מדריד, גם בניטז החמיא: "יוסי תמיד מחפש הזדמנויות". הישראלי עצמו: "זה היה רגע מיוחד"

וידאו: רויטרס

אירופה מהללת את בניון

"הקסם האירופי של ליברפול חזר", נכתב הבוקר (חמישי) בעיתוני אנגליה, ששפעו מחמאות ליוסי בניון ובעיקר למנג'ר שלו, רפא בניטז. למרות אי ההצלחות בליגה והסגל החסר, ליברפול השיגה ניצחון גדול 0:1 על ריאל מדריד, שמעמיד אותה בעמדת זינוק מצוינת להעפלה לרבע גמר ליגת האלופות. באנגליה עסקו בעיקר בבניטז, ששוב הוכיח שבאירופה הוא אחד הטקטיקנים הגדולים. גם הישראלי, שכבש את שער הניצחון בנגיחה בדקה ה-82, זכה למחמאות.

"אומרים שלליברפול חסר עומק וכישרון כדי לסיים עידן של 19 שנה ללא אליפות, ועדיין צץ לו לפתע שחקן משנה, יוסי בניון, וכובש שער ניצחון עבור ליברפול במשחק שהיה מתוכנן טקטית. בניון שיחק רק בגלל שסטיבן ג'רארד לא היה כשיר לפתוח. פרננדו טורס עזב את המשחק מוקדם בגלל פציעה, ועדיין ליברפול הצליחה לנצח. מישהו בכלל יכול להבין את הקבוצה הזו? בטח שלא ריאל מדריד", כתב פול הייוורד בבלוג שלו ב"גרדיאן".

מרטין סמואל מ"הדיילי מייל" כתב במאמרו: "יוסי הוא האיש המרכזי, הגיבור הבלתי צפוי שסידר לבניטז ניצחון מדהים. בניון הוא לא סוג השחקנים שמתקשרים לשערי ניצחון הרואיים בנגיחות". סמואל המשיך להתייחס לבניון: "הוא לא תמיד עושה את הקבוצה, ובעבר היו מקרים בהם רצה לעזוב כדי לקבל מקום של קבע בהרכב. הוא נשאר כי שיטת הרוטציה של בניטז מעניקה בסופו של דבר לכל אחד הזדמנות. זו הייתה חתיכת הזדמנות, וחתיכת דרך לקחת אותה".

"הכוכבים של המשחק היו בניון, שעוד לפני השער רץ וסיכן את פאביו קנבארו ושאר שחקני ההגנה של ריאל מדריד, צ'אבי אלונסו וג'יימי קראגר, נכתב ב"סאן". "הגנו היטב ויצאנו להתקפות מתפרצות. בניון לא כובש הרבה שערים בראש, אבל הוא שחקן חכם שתמיד מחפש הזדמנות לכבוש", פרגן בניטז לקפטן נבחרת ישראל.

בניטז עלה למשחק בצל גל שמועות על עזיבה אפשרית בשל מו"מ ארוך ומייגע על הארכת חוזהו. "תאמינו לי, אני נשאר", סתם רפא בניטז את הגולל על הספקולציות, "אני מכיר את הפרסומים באנגליה והם לא השפיעו עליי במשחק, אבל אני יכול להבטיח שאני נשאר. אני רוצה להמשיך לעבוד קשה בשביל המועדון הזה", אמר בניטז ועדכן כי המו"מ הקשה בינו לבין הבעלים האמריקאים יימשך והכחיש כי שקל להתפטר.

"הניצחון הזה ייתן הרבה ביטחון לקבוצה"

בניון עצמו אמר בסיום: "היה לי מזל שהכדור נכנס וזה היה כדור מצוין של אורליו. זה היה רגע מאוד מיוחד. היה משחק קשה, ידענו שיש להם שחקנים טובים. רפא הכין אותנו בצורה מושלמת. היה חשוב לכבוש שער חוץ והניצחון הזה ייתן הרבה ביטחון לקבוצה"

"ידענו שיהיה משחק קשה. הם הגיעו אחרי כמה ניצחונות רצופים וידענו שהם יבואו עם הרבה ביטחון", אמר רפא בניטז בתום המשחק, "הגענו לכמה הזדמנויות וכבשנו כתוצאה מבעיטה חופשית. הקבוצה שיחקה טוב בלי ג'רארד וטורס במחצית השנייה".

בניטז הוסיף: "באירופה חשוב לא לספוג, אבל בעיקר כאן, אחרי שריאל הבקיעה פה כל כך הרבה. העבודה הקבוצתית שלנו הייתה טובה מאוד, הייתי מרוצה מאוד מההגנה הקבוצתית ו-0:1 זו תוצאה מצוינת".

ג'יימי קארגר, שהיה האנגלי היחיד שעלה הערב בהרכב ליברפול, אמר: "שערי חוץ הם דבר אדיר באירופה וזה אומר שהם יהיו חייבים לפחות אחד כזה בגומלין. אני מקווה שאם הם יתקפו, לנו יהיה יותר שטח בחלק הקדמי ותהיה לנו עבודה יותר קלה. אנחנו אחת מהקבוצות הכי מאורגנות במפעל וזו הסיבה בזכותה הצלחנו בשנים האחרונות. באנו כדי להשיג שער חוץ ולשמור על שער נקי וזה מה שעשינו, אבל זו רק מחצית הדרך".

"החלק החזק של ליברפול הערב הייתה ההגנה שלהם", אמר המאמן המפסיד, חואנדה ראמוס, אחרי המשחק, "הם לא לקחו סיכונים ובקושי יצרו מצבים מלבד הבעיטה החופשית שבה הם הבקיעו. אנחנו בפיגור של שער, אבל זו רק המחצית של ההתמודדות. הם ביתרון, אבל אנחנו מסוגלים לנצח בכל אצטדיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דאגה ממצבו של טורס

כבר כשפרננדו טורס צלע החוצה מהדשא בסנטיאגו ברנבאו צנח לבו של רפא בניטז לתחתונים, מהחשש שהפציעה של החלוץ המצוין של ליברפול שוב עלולה לגרום לו להיעדר תקופה ארוכה מהמגרשים, ואכן, עדיין לא ברור מה חומרת פציעתו של אל ניניו.

"הוא סובב את הקרסול במחצית הראשונה וחיכינו לראות איך הוא ימשיך, אבל הוא לא היה בריא לחלוטין אי אפשר היה לסכן אותו. אנחנו לא יודעים בדיוק מה מצבו", הודה בניטז בסיום, "הוא כנראה יחמיץ כמה משחקים. למשחק הקרוב שלנו, במידלסברו בשבת הקרובה, קשה לי להאמין שהוא יהיה כשיר".

כשמוסיפים לכך את פציעתו של סטיבן ג'רארד, שאומנם שיחק דקות ספורות בסים המשחק במדריד אבל עדיין לא כשיר לחלוטין, הרי שלבניטז ולאוהדים בליברפול צפויים ימים קשים במאבקיהם בליגה המקומית מול היונייטד ובליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully