וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי של נבחרת

9.2.2009 / 12:09

היסטוריה: נציג ישראלי ראשון בנבחרת המחזור, ועוד אחד שסוחב על הגב שלו קבוצה גדולה באירופה ומשכיח את חסרונו של אחד השחקנים הטובים באירופה

היסטוריה קטנה. לראשונה מאז פתחנו בפרויקט נבחרת המחזור של אירופה, נכלל בהרכב שחקן ישראלי. ההופעה המצוינת של יוסי בניון בניצחון ליברפול 2:3 על פורטסמות לא השאירה אותנו אדישים וסידרה לקשר את המקום לו הוא ראוי, בין ה-11 הגדולים של השבוע. יחד עם בניון, כוללת הנבחרת עוד 10 מצטיינים ממחזורי סוף השבוע באנגליה, ספרד, איטליה, צרפת וגרמניה, שהולידו יחד 99 שערים. ואם בפרובינציאליות עסקינן, הרי שהכוכב האורח של השבוע כיכב אף הוא אך לא מכבר במגרשי ליגת העל, ושולח ד"ש חמה למשפחת לוזון המורחבת.

שוער:

סבסטיאן פריי – פיורנטינה

לאציו הגיעה לפירנצה ושיחקה החל מהדקה ה-18 ב-10 שחקנים. למרות זאת, הביאנקוצ'לסטי היטיבו לשחק, הביכו פעם אחר פעם את הויולה בהתקפות מתפרצות, אבל נתקלו בשוער הצרפתי ביום גדול. מאורו סראטה, גוראן פאנדב ופסקוואלה פוג'יה בחנו את פריי פעם אחר פעם, אבל השוער בן ה-28 התעופף והיה בכל מקום כדי להשאיר את התוצאה מאופסת. מנגד, שער של אלברטו ג'ילארדינו בדקה ה-90 ניצח עבור הסגולים את המשחק, וסידר להם עלייה למקום הרביעי. "סופר פריי", היללה אחת הכותרות באתרי הספורט של ארץ המגף את ההופעה המדהימה של הצרפתי. "הוא היה בלתי ניתן להכנעה", נכתב. אלסנדרו גמבריני, חברו לקבוצה, הודה: "בזכותו, השגנו ניצחון שלא הגיע לנו".

הגנה:

מגן ימני: דני אלבס – ברצלונה

אי שם לקראת סוף מאי, נצטרך לסכם את העונה של ברצלונה. האליפות הקלה ביותר והמרשימה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי. אז, בין התשבחות וההשתחוויות בפני ליאו מסי, לצד התחייה המחודשת של תיירי הנרי ועם הסיפור על סמואל אטו, אחד שבקיץ כמעט ומצא עצמו באוזבקיסטן ויסיים עם תואר הפיצ'יצ'י, אולי יישכח שחקן אחד וחשוב. דני אלבס הוא מבחינתי הסיפור האמיתי של העונה בקאמפ נואו. הוא היה גדול גם בסביליה, אבל בבארסה של העונה הוא מלהיב. החיבור שלו לשיטה של פפ גווארדיולה מושלם וההצטרפויות שלו להתקפה נותנות לבלאוגרנה עוד מימד של קטלניות באגף הימני. ביום ראשון, הוא נתן הופעה מעוררת השראה וכבש בעוד ניצחון קליל 1:3 על חיחון.

בלם: בנדיקט הודס – שאלקה 04

המשחק בין שאלקה לורדר ברמן הפגיש שתיים מהמאכזבות של העונה בבונדסליגה. שתיים שראו עצמן כמועמדות לאיים על התואר, אבל נקלעו למרכז הטבלה וכשלו באירופה. שער נגיחה של הבלם הגרמני בן ה-21 הכריע את ההתמודדות. הודס לא נכנס לנבחרת בגלל השער, אלא בגלל מפגן הגנה מרשים שהוציא לחלוטין את חלוצי ברמן מהמשחק. בדקה ה-85, הודס מנע שער ודאי מהוגו אלמיידה והוציא מהמאמן תומאס שאף הודאה: "חלום ליגת האלופות שלנו נגמר".

בלם: חואן – רומא

בשבוע שעבר החמאנו לגנואה על רצף מדהים של 10 משחקים ללא הפסד, כשהבלם דומניקו קרישיטו נכנס להרכב. השבוע תופס את מקומו בלם רומא, עוד קבוצה שמקפידה בשבועות להחזיק נציג קבוע בפינה זו. הג'אלורוסי שמו קץ לחגיגות של גנואה עם 0:3 חד וחלק באולימפיקו. במפגש בין ז'ואן הברזילאי לדייגו מיליטו, הארגנטינאי הנפלא, הייתה ידו של בלם הסלסאו על העליונה. ז'ואן רשם משחק נקי מטעויות, העלים את מיליטו וסידר לרומא ניצחון רביעי בשישה משחקים ומקום שישי. ביום בהיר במיוחד אפשר לראות את ליגת האלופות.

מגן שמאלי: פיליפ להאם – באיירן מינכן

אחרי ההפסדים של לברקוזן והמבורג, ותוצאות התיקו של הופנהיים והרטה ברלין, באיירן הגיעה למשחק מול דורטמונד בידיעה שניצחון יוציא אותה המרוויחה הגדולה של המחזור, וימחק את ההפסד מהשבוע שעבר. גם שער מוקדם של האורחים לא מנע מתקפה רבתי על השער של רומן ווידנפלר. צמד של מירוסלב קלוזה המצוין בדקות הסיום קבע 1:3 דרמטי לבווארים שחזרו למקום השני. לצד קלוזה, פרנק ריברי ובסטיאן שווינשטייגר בלט המגן המשאלי ביום מצוין. כהרגלו, להאם חרש את האגף ובנה מצבים רבים לשערים שהוחמצו על ידי חבריו. אז הגיע קלוזה.

קישור:

יוסי בניון – ליברפול

לרפא בניטז לקח שנה וחצי להבין מה שכל ילד ישראלי מדקלם מתוך שינה – יוסי בניון טוב יותר במרכז, כאשר הוא מנוטרל ממשימות הגנתיות, מאשר כשחקן אגף. בהיעדרו של סטיבן ג'רארד הפצוע, בניטז נתן לבניון לנהל את המשחק מול פומפי וקיבל ממנו הצגה. בניון הציג כדורגל יצירתי, מלא ברק, הוביל את מהלכי ההתקפה ובישל את שער הניצחון לטורס בדקה ה-90. בכדורגל, צריך לדעת לנצל הזדמנויות. לא רק על כר הדשא. הפציעה של ג'רארד, לצד המכירה של רובי קין, העלתה את קרנו של בניון בעיני המנג'ר הספרדי חובב הרוטציה. אז אמנם ג'רארד יחזור בעוד שבועיים ויוסי יישלח שוב לרדוף אחרי מגנים באגף, אבל ההופעה המצוינת בפרטון פארק, שהצטרפה למשחקים הטובים מול וויגאן וצ'לסי, עשויה לשדרג את מקומו של הישראלי ברוטציה של בניטז. בדיוק ברגע הנכון של העונה.

ריאן גיגס – מנצ'סטר יונייטד

אדווין ואן דר סאר שבר שיא מדהים של 1,212 רצופות ללא ספיגה בבריטניה, והעלים שיא מדהים נוסף – ריאן גיגס כבש את שערו הראשון העונה ובכך הוא כבש שער בכל אחת מ-17 העונות מאז הוקמה הפרמיירליג. כמו בימיו הגדולים, גיגסי לקח כדור, חלף על פני שני מגנים ושלח כדור ברגל ימין לרשת של רוברט גרין. יונייטד השיגה ניצחון דחוק נוסף, במשחק בינוני, וחזרה לראש הטבלה, הרבה בזכות הניסיון של הוולשי הבלתי נגמר, שנותן עונה מופלאה. סר אלכס פרגוסון פשפש בזיכרונו ומצא: "בפעם האחרונה שגיגס כבש שער ברגל ימין, זה היה במשחק מול קובנטרי לפני 12 שנה". שלא ייגמר לעולם.

סטפן ססניון – פאריס סן ז'רמן

צרפת כולה מחכה למהפכה נוספת. אחרי שבע שנים של שלטון יחיד, נשבו בקיץ רוחות של שינוי. אמרו שליון נחלשה, שהגיע הזמן לאלופה חדשה, אבל אף אחד לא חשב בכיוון של פ.ס.ז'. הקבוצה מהבירה, שכמעט ונשרה לליגה השנייה אשתקד, בשילוב של וותיקים כמו ז'ולי ומקאללה ושחקני רכש מצוינים בדמותם של הוראו וססניון, רשמה בשבת ניצחון שלישי רצוף ועלתה למקום השלישי. ססניון, הקשר מבנין (כוח עולה בכדורגל האפריקאי), ממשיך להיות השחקן החם של צרפת. שער ובישול סידרו לו ציון 9 מאוד נדיר בל'אקיפ.

התקפה:

סרחיו אגוורו – אתלטיקו מדריד

הקסם שוב עבד. במשחק הבכורה של אבל רסינו כמאמנה החדש של אתלטיקו מדריד, הקולצ'ונרוס שבו לנצח לראשונה מאז ה-20 בדצמבר. קון היה הבולט בניצחון 0:3 בחוץ על רקראטיבו הואלבה. הוא כבש שער אחד ובישל פעמיים לדייגו פורלאן, תוך הצגת יכולת מרשימה. יכולת של אגוורו.

ז'ו – אברטון

18 מיליון ליש"ט שילמה מנצ'סטר סיטי לצסק"א מוסקבה עבור הברזילאי, שהתברר כאחד הפלופים הגדולים של הקיץ. ז'ו לא התאקלם באיסטלנדס, כבש שער ליגה אחד בחצי עונה, והושאל לאברטון נטולת החלוצים ביום האחרון של חלון ההעברות. פתיחה חלומית כזו, אפילו ז'ו בעצמו לא דמיין. החלוץ הכפיל את מאזן השערים שלו בפרמיירליג עם צמד לרשת של בולטון בניצחון 0:3, שהפך אותו בין לילה לגיבור האוהדים בגודיסון פארק. "הוא היה צריך לשנות אווירה", אמר בסיום מנג'ר הטופיז, דיוויד מויס. אפשר להבין אותו.

סבסטיאן פרייס – קרלסרוהה

הרבה חלוצים מצוינים נלחמו על המשבצת הזו: זלאטן איברהימוביץ', מירוסלב קלוזה, פגי לוינדולה ומריו גומז מהווים רק רשימה חלקית. הבחירה הלכה לחלוץ הגרמני של קרלסרוהה, שהשיגה את תוצאת השבת בבונדסליגה. פיגור 2:0 מול המבורג לא הפחיד את הקבוצה של אדמונד בקר, שביצעה מהפך מדהים בדרך ל-2:3 דרמטי. פרייס, חלוצה לשעבר של נבחרת גרמניה הצעירה, כבש צמד והעלה את מאזנו לשבעה שערים העונה, שמסתמנת כטובה בקריירה שלו. עבור קרלסרוהה היה זה בסך הכל הניצחון החמישי העונה, והיא עדיין מתחת לקו האדום.

כוכב אורח:

דליבור סטבנוביץ' – ויטסה ארנהיים

למי שכבר הספיק לשכוח, עד לפני מספר שבועות הופיע הסלובני על מגרשי הכדורגל של ליגת העל. תוך כדי שהוא מספיק לאכזב את גיא עזורי ולעצבן את עמוס לוזון, סטבנוביץ' הוחלף או נכנס כמחליף ברוב המשחקים ולא הותיר רושם מיוחד על הכדורגל הישראלי. בחלון ההעברות מצא הסלובני, שהגיע מריאל סוסיאדד, בית חם בויטסה ארנהיים. ביום ראשון הוא פרע שטר ראשון עם שער לרשת אייאקס בניצחון ענק 1:4, שהעמיק את המשבר בצד של מרקו ואן באסטן. ויטסה מצידה ברחה מהתחתית, וסטבנוביץ'? הוא עדיין מנסה לשכוח את החוויה הטראומתית שנקראת מכבי פתח תקוה.

שווים אזכור:

שיי גיבן (מנצ'סטר סיטי) – בכורה פנטסטית בקבוצתו החדשה.

חסוס גאמס (מלאגה) – שני בישולים למגן שעשוי לקבל זימון לנבחרת ספרד.

ז'אן מאקון (ליון) – צמד שהחזיר קצת שקט לאלופה הצרפתית.

תומאס היצלספברגר (שטוטגארט) – הרגיע את הפנטזיות של לברקוזן.

ג'יימס מילנר (אסטון וילה) – העדפנו את יוסי.

מירוסלב קלוזה – הווינר הגדול של הכדורגל הגרמני.

זלאטן איברהימוביץ' – אינטר חוזרת בזמן הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully