וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוזן ממונטה כרמל

ג'ף רוזן הקים בחיפה מועדון מסודר, שמשווק עצמו באירופה ובקרב יהדות ארה"ב וחולם להגיע ליורוליג. דורסמן חדש? הוא בא כדי להישאר

מי שנכנס לאחרונה לאתר "יורובאסקט" ודאי הופתע לראות פרסומת של מכבי חיפה – לא ממש מאריות הכדורסל האירופי. הפרסומת בעברית ניקרה עיניים, ולימדה לא מעט על ההשקעה והרצינות שעומדת מאחורי האנשים שהגו אותה. הפרסומת הזו היא חלק מתכנית מיתוג ושיווק שלא הייתה מביישת את מכבי תל אביב, ובטח עולה על לא מעט קבוצות בכירות בישראל: מחנות אוהדים מקוונת ועד ערוץ טלוויזיה אינטרנטי שמשדר את משחקי חיפה וליגת העל, ומוכר פרסומות בקצב שלא היה מבייש ערוץ מסחרי. הערוץ, אגב, פתוח לשידור רק בארצות הברית, מקסיקו וקנדה. פתאום יש על המפה מכבי אחרת, כזו שאינה מתל אביב.

אלו פרטים קטנים שמלמדים על משהו גדול: מכבי חיפה החדשה לא בונה את עצמה כדי להיות תופעה חולפת. בתחילת העונה כולם השוו את הבייבי של ג'ף רוזן להפועל חולון של מיקי דורסמן. התנאים ליצירת הפועל חולון חדשה נראו תקפים: עלייה מטאורית לליגת העל, בניית סגל אטרקטיבי, מכירת של למעלה מ-1,000 מנויים והישענות על היסטוריה מפוארת. גם הטבלה רומזת כי ההשוואה במקומה, חוץ מפרט קטן וחשוב: בעוד הפועל חולון בנתה את עצמה לעונה אחת בלבד, מכבי חיפה מתכוונת להיות כאן שנים. בעוד הפועל חולון חשפה את כל הקלפים מיד, מכבי חיפה בונה את השיאה שלה שלב אחרי שלב, יסוד אחרי יסוד.

"אני חושב ששיווק ומכירות זה דבר חשוב, וכיום מכבי תל אביב היא המובילה בתחום הזה", אמר השבוע ג'ף רוזן, הבעלים של חברת טריאנגל המנהלת את חיפה, בשיחה מארצות הברית עם וואלה! ספורט. "כל הקבוצות צריכות לקדם את הדברים האלה. כקבוצה חדשה אנחנו רואים בזה דבר חשוב, ולא רק כי למכבי תל אביב יש את זה. זה דבר חשוב לקבוצת כדורסל. זה דרך לקדם את השם שלנו, ולתת לאוהדים שלנו מוצרים שלנו. אנחנו רואים בזה דבר מאוד קריטי להמשך הדרך, ככה בונים את המועדון, ואת קהל האוהדים והקשר שלו לקבוצה".

הכל טמון בניהול

רוזן הגיע לחיפה בתחילת העונה שעברה. למעשה, מכבי חיפה לא קמה על חורבות מכבי חיפה המיתולוגית של שנות ה-70, ה-80 וה-90, או על חורבות מ.כ חיפה ששיחקה בליגת העל עד אמצע שנות ה-2000, אלא על הבסיס של קבוצת הבת של המועדון, מכבי בת גלים, שדשדשה בליגה השלישית. היו"ר דאז, אילן בק, בנה בעונת 2006/7 קבוצה חזקה שכללה בין היתר את אורי גרינוולד ותומר שטיינהואר, והעלה אותה לליגה הלאומית. כאמור, עונה לאחר מכן נכנס רוזן לקבוצה, ואחרי עונה לא קלה, עלה בשיניים לליגת העל.

בנקודת הזמן הזאת החל רוזן ליישם את שיטת הניהול, שעד כה מצליחה מאוד בחיפה, והפך את המועדון למסודר מאוד מבחינה ניהולית, מן דגם מוקטן של מכבי תל אביב. רוזן וסגנו, ג'ו אלמודובר, שמנהל בפועל את ענייני הקבוצה השוטפים, חילקו את המועדון לארבע מחלקות: המשפטית-כספית שמנוהלת על ידי עו"ד טל אבריאל; התפעולית, תחת מנהל הקבוצה אבי סיגלר; השיווקית (אנדרו ווילסון מארצות הברית ויאנה אהרונוב מישראל) והמחלקה המקצועית, שכוללת את אבי אשכנזי המאמן, עוזריו אלעד חסין ומיקי גורקה ומאמן הכושר אברי מונצ'ר. כל המערכת המסובכת הזאת מנוהלת מבניין משרדים בלב חיפה, בו יושבים נציגים של כל מחלקה.

"זו רק ההתחלה שלנו"

רוזן שונה מכמה פילנטרופים שעברו כאן: הוא ממש, אבל ממש, אוהב ספורט. שזה רקע לקשר ארוך טווח. מספיק היה לראותו בעונה שעברה במספר משחקים ביציעי רוממה, כדי להבין שמדובר באחד מהאוהדים המושבעים של הקבוצה. בנוסף השקיע רוזן בעבר בליגת הבייסבול הישראלית כספונסר ראשי, "תמיד הייתי חובב ספורט", אומר רוזן בתגובה, "אני תמיד מחפש דרך איך לתרום לספורט בישראל, וכרגע אני עושה את זה על ידי מכבי חיפה".

האחרון שלקח קבוצה שאהב, והפך אותה לכוח בכדורסל הישראלי, היה מיקי דורסמן. האם גם רוזן יעזוב את חיפה, עונה אחרי שאולי יגיע איתה לשיא? "כל עוד נוכל, נישאר", הוא עונה בצורה אמיתית, "כשאני נכנס לעסק, יש תמיד התחלה אמצע וסוף. זו רק ההתחלה שלנו, עונה שנייה שלנו בקבוצה. אנחנו לומדים ומתקדמים, מנסים לקדם את הקבוצה ועסקיה בישראל וארצות הברית, מקסיקו וקנדה וכן גם את הכדורסל הישראלי. אנחנו מנסים לקדם את השם בכל מקום".

"אנחנו רוצים לשחק באירופה בעונה הבאה, ולשחק בארצות הברית במשחקי אימון בשנים הקרובים, שזה חלק מהחלום שלנו". כדי לממש את החלום הזה, ששיאו הגעה בעוד מספר שנים ליורוליג, עמלים אנשי הקבוצה ביחד עם עיריית חיפה על שיפוץ אולם רוממה המחודש, שעדיין לא מתאים לרמות הגבוהות של אירופה. תקציב השיפוץ שאושר עד כה הוא 12 מיליון שקל, ובשלב הראשון יוכלו האוהדים ליהנות ממערכת מיזוג אוויר, שתהפוך את השהייה ברוממה לקצת פחות מקפיאה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

נגיע לאמריקה, בעזרת השם והשיווק

עוד הוכחה שרוזן לא יישאר פה ליום אחד וייעלם, היא העובדה שרכש את זכויות השידור באינטרנט לארצות הברית, של ליגת העל ומשחקי מכבי תל אביב. בכל שבוע מועבר באתר האינטרנט של הקבוצה שידור מלא של המשחק עם שדר באנגלית ושימי ריגר או לייזי גורדון לידו בעמדת הפרשן. בנוסף מועבר תוכנית סיכום מחזור באנגלית. המטרה הכללית לדברי רוזן, היא להפוך את חיפה, "ככל האפשר, לקבוצה של הקהילה היהודית בארצות הברית. "רואים אותנו בארצות הברית, קנדה ומקסיקו כחלק מהמטרות שלנו. אנחנו עובדים בקהילה היהודית בישראל ובצפון אמריקה כדי לחזק את חיפה".

כשנשאל רוזן על עניין המסורת של חיפה, והרצון להשתוות למכבי תל אביב, הוא מחייך, "מסורת זה קצת מצחיק. אנחנו צריכים ליצור מסורת של ניצחונות. למכבי תל אביב יש מסורת בלתי תאמן, שאין לאף קבוצה בעולם הספורט. אנחנו רוצים ליצור תחרות בכדורסל הישראלי, שחיפה תהיה כוח חזק במדינה, ויודעים שזה לא יקרה בעונה אחת ובלילה אחד. אנחנו בונים את השם שלנו. אנו בסך הכל אחת מ-12 קבוצות. מכבי תל אביב היא הגולית של הכדורסל הישראלי, וזה לא ישתנה בקרוב. אנחנו רוצים להזריק תחרות. כרגע ירושלים בכלל מקום ראשון, ואנחנו רודפים אחריהם. גם נהריה ובני השרון הם קבוצות טובות והפועל חולון שהיא האלופה. בישראל יש קבוצות גדולות, ואנחנו רוצים להיות חלק מהם".

תמיר גודמן: האיש בעל אלף הכובעים

אחת הפעילויות שמחברות את מכבי חיפה והקהילה הייתה החתמתו של תמיר גודמן, "ג'ורדן היהודי", בשבילכם. אמנם התרומה הסטטיסטית של גודמן עד כה העונה כוללת 2 דקות בלבד, וריבאונד בודד (ובינתיים הוא בכלל מושבת מפעילות), אך התרומה שלו למועדון גדולה הרבה יותר. "בחור כמו תמיר, שיש לו עבר בארצות הברית, והוא פופולרי, עוזר למועדון", מודה רוזן, "הוא אוהב להיות בצד השיווקי, כמו בצד של הכדורסל. תמיר עוזר לנו גם על הפרקט וגם מחוץ לו. הוא מראה מה הוא יודע, והוא תורם לחזון של מכבי חיפה".

"היה לי רעיון בתחילת העונה", סיפר גודמן השבוע, "אני מנסה לעשות הכי טוב דרך הכדורסל, שזה הכישרון שלי. אני מכיר הרבה יהודים בארצות הברית, והרעיון שלי היה שאעביר הרצאות ומחנות כדורסל בארצות הברית, וכל כסף שאעשה מזה, אני אתרום לילדים בחיפה. זה גם טוב לאנשים בארצות הברית שילמדו על הקבוצה שלי, וגם טוב לעיר חיפה שאנחנו עוזרים לילדים נזקקים".

רוזן ממשיך את השתלשלות האירועים, "אנחנו מקדימים את המחנה 'חיפה הופס פור קידס', זו דרך של האמריקאים והקנדים לתת כרטיסים ועזרה לאנשים נזקקים בחיפה. אנחנו מתרימים כספים, ומעבירים אותם לילדים בצפון ובחיפה בפרט. זה דרך שאנחנו מחברים ילדים ומשפחות בארצות הברית ובצפון אמריקה להתעניין בחיפה, ולתרום לילדים נזקקים. זו הדרך שלנו לבנות גשר בין ארצות הברית לישראל, ובין חיפה לקהילה. זה התחיל השנה ויימשך שנים רבות. אנחנו מביאים ילדים לקבוצה".

מעבר לכדורסל, גודמן חש שהוא מבצע שליחות, "לכל יהודי יש את השליחות שלו, ביהדות יודעים שצריך לעשות כל מה שטוב. אני מנסה לעשות קידוש השם דרך הכדורסל, ולא רק על הפרקט. אם אני יכול לעזור לאנשים דרך הכדורסל, אני מנסה להגיע לאנשים דרך זה. אני מודה לקבוצה שעוזרים לי בנושא הזה. אני מנסה שהקבוצה של היהודים בארצות הברית תהיה מכבי חיפה. דרך המחנות וההרצאות והילדים שאני עובד איתם. בעזרת השם נמשיך הלאה עם זה".

מבחן הזמן

הערב (ראשון, 20:25, ספורט 5) תעמוד הקבוצה של רוזן למבחן גדול נוסף - מכבי תל אביב ביד אליהו. "יש לנו סיכוי מולם", בטוח רוזן בקבוצתו, "אני מכבד את הקבוצה הזאת, יש להם מאמן חדש וטוב ואוהדים מדהימים. הם המובילים בליגה, כשירושלים צמודים אליהם. אנחנו נלחמים בצמרת, יש עבודה קשה לפנינו. אני אוהב את הסיכויים שלנו. אנחנו האנדרדוג, אין שום ספק לאף אחד שמכבי תל אביב היא הפייבוריטית".

בנוסף למבחן ביד אליהו, המבחן האמיתי של רוזן וחיפה יהיה לאורך זמן. לא מעט קבוצות ניסו בשנים האחרונות להיות האלטרנטיבה למכבי תל אביב, והתרסקו זמן קצר אחרי שצצו. היתרון של רוזן, הוא העובדה שחיפה אינה משתוללת, ובמקום לבנות אלטרנטיבה, הוא מנסה לבנות תחרות, על ידי יצירת מועדון מסודר ורציני. די ברור שככל שהכדורסל הישראלי ינסה בטווח הארוך להקים מועדונים מסודרים שמחוברים לקהילה, כך נוכל לראות כדורסל איכותי יותר. המהלכים של רוזן וחיפה צריכים להיות הדרך בה ילכו שאר המועדונים, רק ימים יגידו לאן היא תוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully