וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: המארחת זכתה מן ההפקר

אלבה ברלין, שתארח את הפיינל פור, נוצחה בביתה ע”י לובליאנה 67:59, אך עלתה לטופ 16. אולימפיאקוס הפסידה בבית ללה מאן

שלב הבתים הראשון של היורוליג ננעל ונחתם הערב (חמישי) בצורה רשמית, עם שישה משחקים שסגרו את בתים א' ו-ג'. בבית של מכבי תל אביב ארבע הראשונות כבר הבטיחו את מקומן בטופ 16 עוד לפני המחזור, וכל שנותר הוא מאבקי המיקום. אולימפיאקוס נוצחה בביתה על ידי לה מאן הצרפתית, 78:68, אבל ההפסד של מכבי במלאגה איפשר לה לשמור על המקום השני. ציבונה הפסידה לאבלינו 79:75, אך גם כך נשארה רביעית.

בית ג' היה מסובך יותר, אך בסיומו מי שחוגגת היא מארחת הפיינל פור, אלבה ברלין, למרות הפסדה הביתי 67:59 לאולימפיה לובליאנה. לשמחתם של הגרמנים, טאו ויטוריה לא עשתה הנחות לחובנטוד בדאלונה, ניצחה 83:91 והדיחה אותה מהמפעל. רומא נותרה במקום השני, למרות הפסד בטורקיה, 90:86 לפנרבחצ'ה/אולקר.

העולות מבית א': מלאגה, אולימפיאקוס, מכבי תל אביב, ציבונה זאגרב.

העולות מבית ב': ברצלונה, סיינה, פנאתינייקוס, ז'לגיריס.

העולות מבית ג': טאו ויטוריה, רומא, פנרבחצ'ה/אולקר, אלבה ברלין.

העולות מבית ד': צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, פרטיזן בלגרד, מילאנו.

בית א'

אולימפיאקוס - לה מאן 78:68

הפתעה גדולה התרחשה ביוון עם סיומו של השלב הראשון. היוונים היו פייבוריטים ברורים לנצח. הם אמנם הבטיח את מקומם מזמן בשלב הבא, אבל ניצחון שלהם בתוספת הפסד של מלאגה למכבי תל אביב (שלא קרה בסוף) היה יכול להקנות לה את המקום הראשון. לצרפתים, לעומת זאת, המשחק לא קבע דבר. הם רק רצו לסיים את השלב עם טעם טוב בפה.

הקבוצה של פאניוטיס יאנקיס לא הצליחה לברוח מלה מאן וירדה למחצית הראשונה ביתרון של נקודה אחת בלבד, 30:31. הרבע השלישי של לה מאן היה נהדר והיא ניצחה בו 13:25 כשהיא עושה מהפך גדול ואוחזת בהובלה. לה מאן הצליחה לשמור על היתרון שלה גם לכל אורכו של הרבע האחרון במשחק, שנגמר עם ניצחון בלבד בנקודה של היווני0 (23:24) שכמובן לא הספיק להם למחוק את היתרון. ניצחון מפתיע ביותר של לה מאן, למרות שההפסד לא שינה דבר לאולימפיאקוס שנשארה במקום השני.

דווריק ספנסר הוליך את לה מאן עם 20 נקודות, אלאן קופי הוסיף 15 נקודות. מן העבר השני, יותם הלפרין ולין גריר הובילו את אולימפיאקוס עם 15 נקודות כל אחד.

אבלינו - ציבונה זאגרב 75:79

ההפסד של האיטלקים לציבונה במשחק הראשון בין השתיים פתח עבורם רצף של הפסדים, אבל הוא נעצר עם המשחק האחרון בשלב הראשון. אבלינו לא הצליחה להעפיל לשלב הטופ 16, אבל לפחות היא יכולה להתנחם בעובדה שהיא סיימה את השלב הראשון עם ניצחון.

ציבונה, שכבר הבטיחה את העלייה שלה והתחמשה לקראת ההמשך בברונו שונדוב ובאלן אנדרסון, פתחה טוב ועלתה ליתרון 13:18 אחרי הרבע הראשון. רבע שני מצוין של הביתיים עם 18:28 הוריד אותם ביתרון למחצית. המשחק במחצית השנייה היה צמוד, כאשר בסוף היתה זו ידם של האיטלקים על העליונה. ציבונה מסיימת במקום הרביעי בבית.

דרייק דיינר הוליך את אבלינו עם 20 נקודות, אריק וויליאמס קלע 14 נקודות ושבעה ריבאונדים, כריס וואן הוסיף 12 נקודות. את ציבונה הוביל ארל קלאווי עם 20 נקודות, ניקולה פרקצ'ין סיים עם 17.

בית ג'

טאו ויטוריה - חובנטוד בדאלונה 83:91

הדרבי של נציגות הליגה הספרדית היה חשוב בעיקר לאורחים, אשר היו זקוקים לניצחון על טאו ולהפסד של אלבה ברלין. הבאסקים, שכבר הבטיחו את המקום הראשון בבית עוד טרם המשחק, לא התכוונו לרגע לעשות הנחות לאחת משתי הקבוצות היחידות שגברו עליהם העונה.

חובנטוד פתחה נהדר, שלטה בקצב המשחק וניצלה את חוסר המוטיבציה ההתחלתי של טאו כדי להוליך 41:51 במחצית. אלא שהתוצאה רק העירה את הדב הבאסקי, שברבע שלישי גדול הפך פיגור 10 ליתרון 8, ממנו שייטה טאו לניצחון. איגור ראקוצ'ביץ', מלך הסלים של היורוליג, שוב היה האיש המרכזי בטאו, עם 19 נקודות ב-21 דקות. טיאגו ספליטר ומוסטפה שאקור סייעו לו עם 18 נקודות כל אחד. לוקה בוגדאנוביץ' קלע 13 לחובנטוד, במשחק הפרידה שלה מאירופה לעונה זו.

אלבה ברלין - לובליאנה 67:59

ניצחון היה מבטיח למארחת הפיינל פור את המקום בטופ 16 בלי כל קשר לתוצאה של בדאלונה, אבל הגרמנים החליטו לעשות לעצמם חיים קשים מול לובליאנה, שאת ניצחונה היחיד השיגה מול אלבה, ונעזרו לבסוף בחברים מוויטוריה.

הסלובנים הפגינו ספורטיביות ראויה ולא ויתרו על המשחק. הגנה חזקה איפשרה להם להוביל 30:31 במחצית, וברבע האחרון העבירו הילוך וזכו בניצחונם השני העונה ביורוליג, שוב מול הגרמנים. אלבה, למרות ההפסד, מעפילה לשלב הבא מהמקום הרביעי בבית.

פנרבחצ'ה/אולקר - רומא 86:90 (לאחר הארכה)

ניצחון בהפרש של 9 נקודות ומעלה היה מקנה לטורקים את המקום השני בבית על חשבון רומא, אבל האיטלקים דאגו למשחק צמוד באבדי איפקצ'י ושרדו כסגנים של טאו ויטוריה. המפגש בין ננדו ג'נטילה, מאמן רומא, לבוגדאן טאנייביץ', שהוביל אותו לדאבל איטלקי במילאנו, היה שווה כוחות מהרגע הראשון.

ההגנות שיחקו תפקיד חשוב במשחק, במיוחד זו של רומא, שכפתה על פנר 20 איבודי כדור. בדקה האחרונה השווה דה לה פואנטה עבור רומא, ועומר אונאן החטיא הזדמנות להכריע את המשחק. בהארכה ניסתה פנר להשיג את הפער הדרוש, אבל סאני בצ'ירוביץ' ואנדרה האטסון מיזערו נזקים וסיימו עם הפסד מינימלי 90:86. אוגוז סאבאס קלע 27 עבור הטורקים והוסיף 9 ריבאונדים. סאני בצ'ירוביץ' היה הבולט בשורות רומא, עם 24 נקודות.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully