וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ניצחון דרמטי למלאגה בזאגרב

הספרדים שמרו על המקום הראשון בבית א' עם 76:77 מול ציבונה. סיינה גברה על פנאתנייקוס 77:82, טאו ניצחה ברומא 96:103 אחרי הארכה

פגרת השבועיים ביורוליג חלפה עברה לה, והליגה הטובה באירופה חוזרת במלוא העוצמה. לאחר שנפתחה כבר אתמול. הערב (חמישי) נחתם המחזור האחד לפני האחרון, ובכל רחבי אירופה נאבקו על הכרטיסים האחרונים לשלב הטופ 16, ועל הזכות לסיים במקומות הראשונים בבית ולשפר עמדות לקראת ההגרלה של השלב הבא.

בבית א' של מכבי תל אביב, ניצחה מלאגה 76:77 את ציבונה בזאגרב, ועשתה צעד נוסף לעבר המקום הראשון בבית. במשחק נוסף בין שתי ענקיות יורוליג נפגשו סיינה ופנאתינייקוס במאבק ישיר על המקום השני בבית ב', ואחרי דרמה גדולה ניצחו האיטלקים 77:82. עוד בבית ג', פנרבחצ'ה/אולקר הבטיחה את מקומה בשלב הבא, לאחר ניצחון קל 70:90 בלובליאנה. מילאנו גברה בביתה 61:70 על ריאל מדריד, ז'לגיריס השאירה לעצמה סיכוי העפלה, עם ניצחון ביתי 94:105 מול נאנסי.

בית א'

ציבונה זאגרב - מלאגה 77:76

שתי הקבוצות הופיעו למשחק בידיעה שהכרטיס לטופ 16 כמעט בוודאות בידיהן, אבל הספרדים ידעו שהפסד של אולימפיאקוס למכבי תל אביב וניצחון חוץ שלהם יקרב אותם אל הבטחת המקום הראשון בבית.

ציבונה הייתה הדומיננטית במחצית הראשונה, אותה סיימה ביתרון 36:45, הרבה בזכות אלן אנדרסון ודאבור קוס, שחקן מלאגה לשעבר. במחצית השנייה חזרו הספרדים למשחק, כשבפתיחת הרבע הרביעי ביצעו ריצת 0-14 ועלו ליתרון שבע שהחזיק עד הדקה האחרונה.

אז שוב הופיעו אנדרסון (19 נקודות בסך הכל) וקוס (13) עם שלשות גדולות והורידו לנקודה, עומאר קוק דייק פעמיים מהעונשין לזכות מלאגה וקוס שוב דייק בצד השני וצימק ל-77:76. כשנותרו 10 שניות על השעון איבד אנדונג האורח את הכדור, אבל ניקולה פרקאצ'ין החטיא ואיפשר למלאגה לחגוג ניצחון דרמטי. מרכוס הייסליפ הוביל את מלאגה עם 14, אנדונג הוסיף 13 ו-10 ריבאונדים.

בית ב'

סיינה - פנאתינייקוס 77:82

בשעה שברצלונה הבטיחה כמעט סופית את המקום הראשון בבית, נאבקו שתיים מהגדולות של היבשת על המקום השני. האיטלקים הובילו במחצית הראשונה וירדו להפסקה ביתרון 38:43, אבל פאו הפכה את התוצאה ברבע השלישי והייתה בעמדת ניצחון בדקות הסיום לפני שטרל מקנטייר הקטלני הוביל הסתערות של סיינה בדקות הסיום שהביאה לה ניצחון יוקרתי, ובפעם זהה לזה שפנאתינייקוס גברה עליה באתונה.

מקנטייר סיים עם 21 נקודות למנצחים, קשישטוף לברינוביץ' והנרי דומרקאנט הוסיפו 10 כל אחד, אריאל מקדונלד קלע שש נקודות בבכורה שלו בסיינה מול אחת האקסיות שלו. מייק באטיסט היה ענק אצל הירוקים עם 28 נקודות ושמונה ריבאונדים, דימיטריס דיאמנטידיס ושארונאס יאסיקביצ'יוס קלעו 11 כל אחד.

ז'לגיריס קובנה - נאנסי 94:105

עם מאזן עלוב של שני נצחונות לעומת שישה הפסדים, נפגשו ז'לגיריס ונאנסי כשלשתיהן עדיין סיכוי להעפיל לשלב הבא. במשחק שהיה שקול לאורך מרבית הדקות, הצליחו הליטאים לצאת עם ידם על העליונה, הרבה בזכות רבע רביעי נפלא בו קלעו 41 נקודות!

יונאס מאצ'יוליה הפציץ 29 נקודות אישיות, כולל חמש שלשות, ונעזר בחמישה חברים נוספים עם מספרים כפולים, ביניהם דאיניוס סאלנגה (18) ופאוליוס ינקונאס (15 ו-17 ריבאונדים). 21 נקודות של סטיד צ'יקאמבו ו-19 של ריקרדו גריר לא הספיקו לצרפתים שנותרו ללא סיכוי לעלות לטופ 16.

בית ג'

רומא - טאו ויטוריה 103:96 (אחרי הארכה)

בקרב ישיר על ראשות בית ג' קיבלנו משחק גדול ודרמה אדירה, שהסתיימה רק לאחר הארכה. הרומאים המפתיעים פתחו חזק והוליכו בהפרשים קטנים בדקות הראשונות, לפני שטאו נכנסה לעניינים וכפתה משחק צמוד. איגור ראקוצ'ביץ' צלף ללא הרף ועזר לבאסקים להגיע לשוויון 85:85 עם סיום הזמן החוקי ולכפות הארכה, בה קלעו לא פחות מ-18 נקודות לעומת 11 של המקומיים, שהבטיחו להם יתרון במאזן הפנימי מול רומא, שניצחה בשלוש נקודות בויטוריה במפגש הקודם ביניהן.

ראקוצ'ביץ' סיים עם 31 נקודות למרות אחוז לא אופייני של 1 מ-6 מחוץ לקשת, טיאגו ספליטר הוסיף 17 ומירזה טלטוביץ' תרם 16. איברהים ג'אבר קלע 20 לרומא, סאני בצ'ירביץ' קלע 17 באחוזים רעים.

אולימפיה לובליאנה - פנרבחצ'ה/אולקר 90:70

הטורקים ידעו שניצחון חוץ יבטיח את מקומם בטופ 16, אבל הפסד ייאלץ אותם לנצח במשחק האחרון בשלב הנוכחי, ואת זה אף אחד שם לא רצה. הסלובנים, למרות הרצון הטוב והחזרה של הקפטן מרקו מיליץ', הגיעו לאחר שלושה הפסדים רצופים והשתדלו לא להפריע.

אחרי רבע ראשון בו הוליכה לובליאנה, החלו הטורקים להגביר את הקצב וירדו להפסקה ביתרון 47:50. העליונות של פנר נמשכה במלוא עוזה גם בחצי השני, הודות למשחק יעיל מצד עומר אונאן ומירסד טורצ'אן וערב מוצלח של 11 שלשות. יתרון בכדורים החוזרים לא ממש עזר למארחים, אותם הוביל מירזה בגיץ עם 23 נקודות ו-13 ריבאונדים. אונאן קלע 20 לזכות הטורקים, כשטורצ'אן הוותיק הוסיף 16.

בית ד'

מילאנו - ריאל מדריד 61:70

אחד המשחקים החשובים ביותר במחזור נערך במילאנו שהייתה נואשת לניצחון שישמור לה על הסיכוי להעפיל לשלב הבא. ריאל, ללא אקסל הרוול שנפצע וייעדר כמה שבועות, זינקה ליתרון מוקדם אבל הוליכה רק 29:30 במחצית. ברבע השלישי נשמר היתרון הצנוע של הספרדים, לפני שרבע רביעי גדול של מילאנו שניצחה בו 8:21 היטה את הכף לזכותה.

מרקו מורדנטה קלע 23 נקודות (5 מ-6 מחוץ לקשת) לאיטלקים, מייסון רוקה עזר לו עם 14 ודייויד הוקינס הוסיף 13. את ריאל הוליך קווינטון הוסלי עם 13 נקודות, לואיס בולוק קלע 10 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully