וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן בני השרון: "מי שלא היה שם, לא יודע מה זו אימה"

7.1.2009 / 10:37

בני השרון שבה לישראל מבועתת אחרי פיצוץ המשחק באנקרה. המאמן בית הלחמי מתקשה להירגע. בקבוצה טוענים: "הטורקים לחצו עלינו לא לחזור לשחק". טפירו: "הם זרקו דברים, זה היה מתכונן מראש"

אבי כהן

צילום וידאו: אבי כהן
עריכת וידאו: אמיר לב

בני השרון שבה הבוקר (רביעי) לישראל לאחר ערב האימים שעבר עליה אמש באנקרה. כזכור, הקבוצה אמורה הייתה להתארח אצל טלקום אנקרה במסגרת היורוקאפ, אך המשחק לא יצא אל הדרך על רקע המלחמה בדרום והכניסה של צה"ל לעזה. שניות ספורות לפני תחילת המשחק הצליחו כ-2,000 מאוהדי הקבוצה לפרוץ את כוח השיטור, שכלל כ-1,500 שוטרים, ופרצו למגרש. לבסוף השוטרים הצליחו לחצוץ בין הצדדים ולהבריח את בני השרון ואת הקבוצה הטורקית לחדרי ההלבשה, כשהאוהדים משליכים נעליים ומצתים לתוך המגרש. מחדרי ההלבשה פנו אנשי הנהלת היורוקאפ לבני השרון בבקשה לחדש את המשחק, גם כשהאולם פונה, אך בבני השרון חששו והשיבו בשלילה.

"זו הייתה חוויה מפחידה מאוד. לא הייתי מאחל את זה לאף אחד. אני שמח שיצאנו משם בחיים", סיפר הבוקר היו"ר, אלדד אקוניס. לגבי הטענות של הטורקים על כך שבני השרון עשתה הכל כדי לא לחדש את המשחק אמר אקוניס: "אלה לא טענות ששוות התייחסות. לא היה שום ערך ספורטיבי לחדש את המשחק. אני לא מתכוון לרדת לרמה הזאת".

עוסמאן סיסה, הזר המוסלמי של הקבוצה, הוסיף: "פחדנו נורא. לא ידענו איך נצא מזה. העיקר שאנחנו שוב בארץ. אין לי שום חשש לשחק בישראל". על זהותו המוסלמית והתקפת הטורקים הוסיף: "עדיף לא לגעת בנושא הזה. זה היה לא נעים. העיקר שיצאנו משם".

הקפטן, מאיר טפירו: "זו הייתה חוויה מבעיתה. לטורקים היה רצח בעיניים. הם זרקו עלינו דברים, וזה היה מתוכנן מראש. התקשורת הטורקית שמסביב גרמה לנו לחשוב מה כל כך מעניין במשחק הזה. רק אחרי שהתחיל כל הבלגאן, הבנו מה קרה. הם לאו דווקא באו לצלם משחק כדורסל".

"לדרוש ממך לחזור לשחק זה אבסורד"

בבני השרון יצטרכו להתמודד עתה עם מערכה חדשה. ביול"ב שקלו אתמול להעניק ניצחון טכני לקבוצה הטורקית, בטענה שבני השרון סירבו לחזור לשחק. "אם ייפסק ניצחון טכני לטורקים, זו החלטה שערוריתית מאין כמוה. אני מקווה מאוד שמישהו יתעשת ויבין מה שעברנו", אמר אקוניס.

"לטעון שיכולנו לחזור לשחק זה מגוחך. אחרי שעתיים שאתה לכוד בחדר הלבשה, לדרוש ממך לחזור לשחק זה אבסורד. מבחינה מנטלית לא היינו במצב של לעלות לשחק, וגם הטורקים עצמם לא רצו לחזור לשחק. כך שאינני מבין מאיפה זה מגיע עכשיו", הוסיף טפירו.

המאמן אריאל בית הלחמי סיכם: "אתמול הטורקים לחצו עלינו לא לחזור לשחק. אמרו לנו שאין כל ערך ספורטיבי למשחק. היום הם טוענים שאנחנו לא רצינו לשחק. לא היה שום סיכוי שנחזור לשחק. מי שלא היה שם, לא יודע מה זו אימה".

בימים הקרובים צפויה להתקיים ועדת משמעת בהנהלת היול"ב, לאחריה ייקבע גורל המשחק. אחד הממצאים שעומד לצידה של בני השרון לקראת הדיון הוא העובדה שיום לפני המשחק קראו ראשי טלקום אנקרה לאוהדים להגיע למשחק, וציינו שהכניסה תהיה חופשית, מה שנתן את האות לאלפי אנשים שלא קשורים לקבוצה להגיע אל האולם. בהנהלת היול"ב סירבו להתייחס אל הנתון וטענו שכל טענה אפשרית תעלה בועדת המשמעת, שלאחריה תתקבל החלטה ותצא הודעה רשמית.

הקבוצה תחזור מחר לאימונים לקראת משחק הליגה ביום ראשון מול מכבי ראשון לציון. בקבוצה עוקבים אחר ההתפחויות ביול"ב לגבי גורל המשחק מול אנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully