וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "היינו פה ממש בסכנת חיים"

6.1.2009 / 22:26

מאיר טפירו לא נרגע אחרי רגעי האימה שעבר בטורקיה. בני השרון עשויה לספוג הפסד טכני בעקבות סירובה לחדש את המשחק. ראשי אנקרה: "הם ניסו לנצל את התקרית כדי לזכות בניצחון טכני"

וידאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

שעות של חרדה עברו על אנשי בני השרון, שנסו על נפשם עוד לפני שהתחיל המשחק מול טלקום אנקרה הערב (שלישי) במסגרת היורוקאפ. אחרי שקבלת הפנים ביציעים לוותה בקריאות עידוד לפלסטין והנפת הדגלים, החלו להיזרק מהיציעים חפצים לעבר שחקני הקבוצה, שבסופו של דבר נאלצו להימלט לחדרי ההלבשה בעקבות חדירת הקהל למגרש.

מעבר לבעיה הבטחונית שממנה בני השרון חוששת, היא נאלצת כעת להתמודד עם אפשרות שהיא תוענש בהפסד טכני בעקבות סירובה המתמיד בכל אותן דקות בחדר ההלבשה לחדש את המשחק. הנהלת המפעל יצרה קשר עם אנשי בני השרון וביקשה מהם לחדש את המשחק כאשר הקהל התפנה מהאולם, אך בבני השרון סירבו מחשש לחידוש המהומות.

ראשי טלקום אנקרה יצרו קשר עם הנהלת יול"ב לאחר המשחק וטענו: "בני השרון עירבה פוליטיקה עם ספורט כשסירבה להמשיך לשחק. הישראלים ניסו לנצל את התקרית כדי להתחמק ממשחק וניסו לזכות בניצחון טכני".

מהנהלת המפעל סיכמו את האירועים ואמרו: "המשחק לא היה צריך להיות מבוטל, כמו שמשחקים בישראל לא היו צריכים להיות מבוטלים. נחקור את האירוע, מדובר באירוע חמור, ונהיה בקשר עם השלטונות הטורקים על מנת להבין מה בדיוק קרה שם". עוד כששהתה הקבוצה בחדרי ההלבשה, ציינו בהנהלת המפעל שהם עושים מאמץ להוציא את הקבוצה בשלום. מאוחר יותר הוציאה הנהלת המפעל הודעה רשמית, בה נכתב: "אחרי עיכוב בשל הפרעה על המגרש לפני המשחק בין אנקרה לבני השרון, המשחק לא שוחק בשל סירובה של בני השרון לשחק למרות פינוי המגרש מאוהדים. המצב ייבחן שוב על ידי וועדת המשמעת כדי לתת את ההחלטה הסופית. תחת חוקי הליגה סירוב לשחק משחק על ידי קבוצה יכול להביא למצב של הענשה והמשחק יכול להיות מוכרע לטובת הקבוצה היריבה בניצחון של 0:20".

יושב ראש בני השרון, אלדד אקוניס, התייחס עוד בחדר ההלבשה לעניין ההפסד הטכני הצפוי שקבוצתו עשויה לספוג, כמו גם על העובדה שבני השרון לא שבה לשחק, ואמר: "מי שלא היה פה, לא מבין מה קרה פה. לא היה ערך ספורטיבי לחזור, השחקנים כולם רעדו מהלחץ".

גם אריאל בית הלחמי, מאמן בני השרון, התייחס לגורל המשחק, ואמר: "לא יצרו איתנו קשר בהנהלת היול"ב, אלא אנחנו יצרנו איתם, או יותר נכון השופט הראשי. לא היה שום טעם לקיים את המשחק. לא היה לו שום ערך ספורטיבי. הם באו אלינו אחרי שעה וחצי וביקשו שנקיים משחק רק כדי לקיים את המשחק. ההנהלה שלנו קיבלה החלטה שלא מסכנים אף אחד ואין לזה טעם מבחינה ספורטיבית. אני חייב לציין את השחקנים הטורקים, שבאו אלינו ואמרו שאין טעם לקיים את המשחק. הם היו בהלם ואמרו שאין טעם לקיים משחק כזה.

"אני לא רוצה להיכנס לצד של היול"ב, אבל גם השופטים עצמם היו בצד שלנו. יש את התהליכים של יול"ב. אנחנו לא צד בעניין הזה, עלינו לחימום למרות הקריאות וההשלכות, שאין להן מקום בספורט. ברגע שהקהל רץ למגרש, לא היה מה לעשות. גם אחרי שעה וחצי הקהל היה במגרש, אז אחרי שעתיים הם רצו שנחזור לשחק חמש על חמש, כדי שהיורוקאפ יהיו מרוצים. בשביל התקנון. אנחנו באנו לשחק כדורסל, ולא להילחם".

בית הלחמי: "פתאום בא גל של אנשים עם רצח בעיניים"

רק כששחקני בני השרון בסופו של דבר הגיעו לבית המלון, הם הצליחו מעט לצאת מהלחץ. קפטן הקבוצה, מאיר טפירו, תיאר את רגעי האימה, וסיפר על החילוץ: "המשטרה ניסתה לפנות את כל האוהדים ופינו את הכבישים. עד המלון ליוו אותנו שוטרים ופינו את הכבישים. רק האוטובוס שלנו היה על הכביש".

טפירו התייחס גם להשתלשלות האירועים ואמר: "בחימום נזרקו עלינו נעליים, מצתים, מטבעות. לאורי יצחקי כמעט פגעה נעל בפנים. מהחימום זה התחיל. לא פחדנו כי הייתה אבטחה רבה. בהצגת השחקנים זרקו עלינו הרבה דברים אז ירדנו לספסל כי יש שם מחסום מפלסטיק, אז ישבנו שם עד ששרקו שלוש דקות להתחלה. חזרנו להתחמם ועלינו למשחק, לחצנו ידיים עם השופטים. פתאום הם פרצו למגרש, הם רצו אלינו בטירוף, השוטרים מנעו מהם לפגוע בנו. היה ממש מפחיד". על האווירה כעת בקבוצה אמר הקפטן: "כולם מפוחדים, אוניקווה קיבל בקבוק מים ביד, היה ממש מפחיד. היינו פה ממש בסכנת חיים".

אריאל בית הלחמי, מאמן הקבוצה, התייחס גם הוא לאירוע ואמר: "מהיום הראשון שהגענו לכאן האווירה הייתה מאוד מתוחה, וניסינו להתרכז כמה שיותר בכדורסל ולעשות הכנה כמה שיותר טובה. דיברנו עם השחקנים, אבל מסביב הרגשנו את האווירה שהייתה לא טובה מסביבנו. אווירה מאוד מתוחה, היינו מודעים להפגנות שהיו פה, ובטלוויזיה היו הרבה תמונות מעזה.

"יצאנו למשחק תחת אבטחה צמודה. בהתחלה היה בסדר, היו הרבה שוטרים באולם. אחרי התדרוך הסופי השחקנים עשו את המקסימום כדי להביא את עצמם מוכנים למשחק. השחקנים עלו לחימום והתחילו להיכנס אוהדים שהתחילו עם קריאות קשות כמו 'מוות ליהודים' ו'אללה אכבר'", אמר בית הלחמי. "בשלב הראשון נזרקו חפצים מהקהל ולמרות זאת המשכנו להתאמן ולהתנהג כמו מקצוענים. האווירה הייתה מאוד עוינת אבל בכל זאת המשכנו בחימום. השיא היה שאחרי הצגת השחקנים, שגם בה לא יכולנו לעמוד על המגרש, ובתומה כשבאנו לעלות, שמענו רעש כאילו מישהו נתן הוראה. פתאום בא גל של אנשים עם רצח בעיניים. באו אלינו מהיציעים ומזל שהגבנו מהר כי השוטרים כמעט ולא הצליחו לעצור אותם. הגבנו מהר ורצנו לחדר ההלבשה והיינו שם כמעט שלוש שעות".

יו"ר המנהלת ליגת העל בכדורסל, אבנר קופל, התייחס לאירועים ואמר: "אנחנו תומכים בהחלטה לעזוב את המגרש מתוך החשש שנוצר לשלומם של השחקנים ואנשי הקבוצה. לא יעלה על הדעת לשחק ולהסתכן באווירת טרור שכזו. אנחנו עומדים בקשר רצוף עם אנשי הקבוצה. פנינו גם לנציגות משרד החוץ כדי שיטפלו בנושא וידאגו לשלומם. כמובן שנערב את מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי בורתומיאו. שלומם של שחקני בני השרון, הצוות הניהולי והמקצועי הוא בראש המעלה, ואנחנו ממתינים שיחזרו בשלום ובמהרה ארצה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully