וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: קאמנאן לא יועמד לדין

7.12.2008 / 15:30

החלוץ הסביר כי השתולל על הספסל כיוון שכעס על עצמו ולא על החילוף, נמני ושעיה קיבלו את ההסבר. שביעות רצון גם מבוזגלו, מאיוקה וייני

במכבי תל אביב המשיכו גם היום (ראשון) לדבר על תחושת הפספוס בעקבות התיקו המאופס אמש מול בית"ר ירושלים בבלומפילד. בקרב ראשי המועדון נרשמה שביעות רצון גדולה מהמחצית הראשונה, שבה הציגה הקבוצה כדורגל טוב והגיעה למספר מצבי הבקעה שלא נוצלו. במכבי קיבלו בסיפוק את משחקו הטוב של הקשר מאור בוזגלו, שהיה המצטיין במשחק, ומקווים שכעת הוא יחזור להציג את יכולתו הטובה מהעונה שעברה.

המנג'ר אבי נמני ומנכ"ל המועדון ערכו הבוקר שיחה עם יאניק קאמנאן, שהוחלף אמש וירד בזעם אל הספסל. הצרפתי הסביר שהכעס שלו נבע מהתסכול על משחקו, ולא בגלל שהוחלף. נמני ושעיה קיבלו את הדברים, והחלוץ לא יועמד לדין.

הקשר דולי ג'ונסון, שהציג אמש משחק טוב יחסית, עדיין מועמד לשחרור בינואר. "אם תגיע הצעה כספית טובה עבורו בינואר, לא נהסס לשחררו", אמרו גורמים במועדון. בשורה התחתונה ג'ונסון עדיין לא עומד בציפיות, וגם עלותו הגבוהה תהווה שיקול משמעותי בהמשך דרכו במועדון לאחר חלון ההעברות בינואר.

במכבי שוב שיבחו הבוקר את החלוץ הצעיר עמנואל מאיוקה, שהפגין משחק טוב בהתקפה, ולמרות ההחמצה הגדולה שלו באחד על אחד מול קאלה בדקה ה-61 - הוא ממשיך לקבל מחמאות מראשי הקבוצה: "ההחמצה שלו הייתה פקטור של חוסר ניסיון, רואים שהוא חלוץ מצוין אין לנו ספק שהוא עוד יתרום רבות למועדון הזה כמו גם צעירים נוספים שמתחילים לתפוס מקום של קבע בהרכב", אמר בכיר בהנהלת המועדון, והוסיף: "כבר כמה שבועות שאנחנו לא שומעים טענות על המגן השמאלי של מכבי. כולם צעקו כל הזמן שחייבים להביא מגן שמאלי בדחיפות, אבל אנחנו רואים את שרן ייני עושה עבודה מצוינת בתפקיד הזה ומגיע לו כל הכבוד".

למרות האכזבה מתוצאת המשחק הביעו בהנהלת המועדון את שביעות רצונם מהאווירה הנפלאה שהייתה אמש בבלומפילד וכן מהעובדה שכ-14,500 צופים נכחו באיצטדיון. לפני המשחק נשארו כ-600 אוהדים של בית"ר מחוץ למגרש לאחר שכל הכרטיסים לשערים 4-5 אזלו. במכבי הסכימו לבקשה מיוחדת של המשטרה להכניס כ-100 מהם שרכשו כרטיס לשער 6 וזאת על מנת למנוע אסון כתוצאה מדוחק ליד הקופות.

גם בקרב אוהדי הקבוצה נשמעו הבוקר דברים אופטימיים לקראת העתיד למרות התוצאה המאופסת ולמרות שהקבוצה שוב לא ניצחה משחק ביתי בבלומפילד. את מירב השבחים קצר כמובן הקשר מאור בוזגלו שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה. "אנחנו כל כך אוהבים את הילד הזה", אמר הבוקר אחד האוהדים.

מאיוקה ממשיך להרשים

עמנואל מאיוקה אומנם רק בן 18, אבל בינתיים הוא הדבר הכי מעודד במכבי תל אביב. הרבה ביקורת נשמעה בקבוצה מפתיחת העונה על כך שהסגל שנבנה כולל יותר מדי שחקני התקפה, אך בסופו של דבר החלוץ הכי מבטיח בסגל הוא לא קמנאן, לא יבוריאן, בטח שלא עזרן, אלא ילד אלמוני מזמביה שהועלה מקבוצת הנוער.

"אבי נפטר לפני שמונה שנים", מספר מאיוקה לאתר הרשמי של מכבי ת"א, ומגלה כי על כתפיו יש נטל נוסף מלבד הלחץ מהיציעים: "אני הרביעי בין תשעה ילדים, והמטרה שלי היא להצליח בכדורגל כדי לסייע למשפחתי, כי כרגע זו האחריות שלי".

אז איך ילד בן 18 מקבל את זה שמועדון שלם בונה עליו? "אין לי שום חששות, ידעתי שאצליח. יש בי רעב אדיר להצלחה, להוכיח את עצמי כל משחק ולהצדיק את הקרדיט האדיר הזה, הכי חשוב בכדורגל זה להאמין בעצמך". ומה לגבי התיאום עם חבריו להתקפה? "זה עניין של זמן עד ששחקני ההתקפה יכירו אחד את השני ויתרגלו אחד לשני. יש כאן חלוצים מצוינים וקשרים איכותיים. עבורי זה נהדר להיות חלק מקבוצה כזו והלוואי שאוכל לעזור".

"עדיין לא מזהים אותי ברחוב, זה מוקדם מדי", הוסיף החלוץ, "הקהל שלנו מדהים, אחד המדהימים שראיתי בחיי. אני רק מקווה שהם ימשיכו להגיע בהמוניהם כי רק בעזרתם נצליח, עבורם נירק דם עד הטיפה האחרונה".

חולם להגיע לאולד טראפורד

"בגיל 16 וחצי עברתי לקבווה ווריירס (Kabwe Warriors), שזה אחד המועדונים הגדולים בזמביה", מספר מאיוקה על תחילת הקריירה שלו, "שיחקתי שם שנה, ומשם הגעתי לשחק בנבחרת הצעירה (עד גיל 20). למכבי ת"א הגעתי לפני כשלושה חודשים ושיחקתי ארבעה משחקים בנוער. הבקעתי שלושה שערים ועליתי לבוגרים. במקביל עליתי לנבחרת הבוגרת של זמביה והספקתי לצבור למעלה מ-15 הופעות.

"החלום היה תמיד לצאת לליגות האירופאיות הגדולות, כמובן אחרי שאעבוד קשה כאן ואגיע להישגים עם מכבי ת"א. טוב לי מאוד פה. זהו אחד המועדונים הגדולים בישראל, אני מכבד את זה וצריך לעבוד קשה בכדי להשיב אותו למקומו הטבעי.

"בהתחלה חשבתי שהקצב פה יהיה איטי ואגרסיבי. בפועל, כשהגעתי גיליתי ליגה קשה, תחרותית ומקצועית בהרבה ממה שחושבים, טכנית ופיזית. הליגה בזמביה שונה לחלוטין, הרבה יותר אגרסיבית ופיזית, הכדורגל שם פחות מהיר וטכני".

עוד מאיוקה מגלה כי "מילדות אני אוהד מנצ'סטר יונייטד ואולי בעזרת השם אגיע יום אחד לשחק שם. השחקן האהוד עליי ביותר הוא סמואל אטו בגלל צורת המשחק שלו, הקלות שהוא מבקיע שערים, החוזק והזריזות שלו. כחלוץ, יש לי הרבה מה ללמוד משחקן כמו אטו".

עדכון ראשון: 11:19
עדכון אחרון: 15:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully