וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי המהפכה

7.11.2008 / 16:00

יותר משמעת, יותר ריכוז, יותר בטחון, יותר בוזגלו, יותר ג'ונסון, והרבה פחות ממה שהורגלו בעידן רן בן שמעון. השבוע הראשון של אבי נמני על הקווים חשף לא מעט מדעותיו על המאמן היוצא

את דעותיו של אבי נמני על הנעשה בעידן רן בן שמעון אפשר היה לראות היטב בשבוע הראשון שלו בתור מאמן מכבי תל אביב. לאורך שמונת המחזורים הראשונים נמני לא התערב למאמן היוצא בעבודה, אבל השבוע הוא סופסוף גילה מה לדעתו היה צריך לעשות אחרת. מי צריך לשחק? באיזו עמדה? באיזו שיטה? מתברר שלנמני היו דווקא רעיונות אחרים ואותם הוא הביא כבר לשבוע הראשון בו הוא ינסה לבסס מכבי חדשה. המכבי שאלכס שניידר מחפש.

אם זה יצליח, עוד מוקדם מאוד לדעת. בינתיים שלב אחד בתכנית כבר עובד: השאיפה להחזיר לעמדת המאמן את ההרתעה והיראה, עומדת לא רע בציפיות. נמני, בין אם החלטותיו החדשות יצליחו או לא, הביא איתו רוח חדשה והיררכיה חדשה, לא רק בין המאמן לשחקנים. "שחקנים כאן מפחדים מאבי נמני, אתה לא רואה איך כולם רצים כמו משוגעים בכל אימון?" אמר השבוע אחד משחקני הקבוצה. "אנשים נהנים לשחק ולהילחם בשבילו על המגרש, לכולם יש מן יראת כבוד שקשה לתאר אותה במילים, מספיק שהוא מביט לעברך ואתה כבר מרגיש מחויב. זה אבי נמני, זה לא עוד שם בכדורגל שלנו".

בועטים לשער מחמישה מטרים

יהיו שיגידו שהכל היה ברור. כל כך הרבה רמזים פוזרו בשטח והרכיבו את העלילה ואף אחד, כולל המאמן לשעבר רן בן שמעון, לא הצליח להבין שהכתובת למעשה כבר היתה על הקיר. אז הנה חלק מהרמזים: עברו שמונה מחזורים, מכבי ספגה שמונה שערים והיא חולקת את המקום השמיני בטבלה בצוותא עם מ.ס. אשדוד (נכון, היא מדורגת למעשה במקום השביעי בגלל יחס שערים, אבל אל תהיו קטנוניים). מי שנכח במסיבת העיתונאים וראה את ארשת הפנים המוטרדת שהיתה על פניו יכול היה להבין שהוא ממש לא רצה לרדת מיציע הכבוד לדשא, וכך זה גם קצת נראה באימון הראשון שלו. אבל שבוע שכולו מספר 8 היה כנראה חזק גם ממנו.

לאט לאט, מאימון לאימון, נמני צלל לתוך תפקיד המאמן, ממנו נרתע בקיץ. בתחילת הוא מיעט לדבר, למעט אמירה ברורה לשחקנים לפיה הוא "בטוח שיש כאן קבוצה מצוינת". באימון הבוקר שנערך ביום שני, נמני כבר לבוש לראשונה העונה בבגדי ספורט על הדשא, אבל כמעט ולא מתערב. מרקו בלבול היה זה שהעביר את האימון עצמו, כאשר נמני מסתפק בהערה פה וצעקה שם לשחקן כזה או אחר על הדשא. ביום שלישי כבר העבירו השניים בצוותא את האימון, כאשר בלבול עבד עם ההגנה ונמני תרגל את שחקני החלק הקדמי. בשלושת האימונים הטקטיים בימים רביעי חמישי ושישי, נמני כבר היה הבוס הבלעדי על הדשא.

מחלק את הקלפים בצורה אחרת

החידוש הבולט שבו ניתן להבחין באימוניו של נמני בניגוד לאימונים של בן שמעון, היה שאצל נמני תורגלו כל שחקני ההרכב יחד באותה קבוצה כבר מיום רביעי. למעט שינויים קטנים שעשה המנג'ר במהלך המשחקונים, ניתן היה לראות את תמונת ההרכב בבירור כבר מאמצע השבוע ולא פחות חשוב: כיצד היה נכון יותר להשתמש בסגל שנבנה בקיץ בעידן רן בן שמעון: משה מישאלוב תורגל כל הזמן כקשר אחורי, דולי ג'ונסון הוסט לעמדה קדמית בקישור וגם בהגנה תורגלה שוב ושוב אותה רביעייה, כאשר ז'אן ויחיאל בלמים ומלול וייני בעמדות המגנים.

זה התחיל בתרגול של שמירת לחץ ושמירות אישיות של ההרכב הראשון מול ההרכב השני, המשיך בתדרוך טקטי שנעשה בעזרת קונוסים שפוזרו על הדשא, כאשר כל שחקני הקבוצה עומדים מסביב לג'נרל מנג'ר החדש ומקשיבים לכל מילה. מילות המפתח בתדרוך הקונוסים היו "חזרה מהירה לעמדות המפתח". נמני דיבר על התנפלות ולחץ על הכדור ועל חזרה של כל שחקן ושחקן למקומו במערך הטקטי. משמעת חדשה, כבר אמרנו?

נמני דאג לתת מילה טובה למי שמילא אחר ההוראות, אך ידע גם להרים את קולו ולצרוח כשהיה צריך. על פי האימונים ניתן להבין שהבלם איגור טומאסיץ', שהיה כמעט באנקר בהרכב של בן שמעון מתחילת העונה, יכול לקנות לעצמו מעיל מחמם כי נראה שהוא הולך להתייבש על הספסל בתקופה הקרובה. לעומתו, צפויים שחקנים כמו ליאור ג'אן, משה מישאלוב, ג'ונתן אסוס וגם דור מלול לקבל דקות משחק ולהוכיח את יכולתם.

נמני, כמו הארי רדנאפ בטוטנהאם למשל, מזהה לא מעט כוחות מדוכאים שמשוועים להזדמנות והוא גם יודע מה הם צריכים לעשות ואיך לשחק כדי לעמוד באתגר הזה. בתום כל אימון הקפיד קואץ' נמני לתרגל את חוליית ההתקפה שלו, כאשר בוזגלו, קאמאנן ויבוריאן נשארים אחרי כולם לתרגול של בעיטות לשער וניצול מצבים. האימון עם החלוצים כלל גם בעיטות ממרחקים של ארבעה וחמישה מטרים, כי עד כה גם המצבים הללו לא תורגמו לשערים במשחקי הקבוצה. השלישייה הקדמית הזאת, נמני יודע, בצירוף ישראלביץ' וג'ונסון כקשרים קדמיים, היא זאת שיכולה להוציא את מכבי מהבוץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

צוברים מחדש ביטחון

נמני אולי סימן השבוע את הכוחות שאמורים להוביל את העגלה החדשה, ואת חלקם לקח לסבב שיחות אישיות. הראשון שבהם הוא מאור בוזגלו, עליו רן בן שמעון אמר שהוא צעיר מדי בשביל להוביל קבוצה כמו מכבי תל אביב. בוזגלו, שעל החתמתו נמני עמל לא מעט בקיץ, היה הראשון השבוע שזכה לשיחה מחבקת ומעודדת, שזה גם אולי סוג של מסר. נמני דאג להרגיע את בוזגלו והסביר לו שהוא מודע ליכולות שלו ושהוא משוכנע שהוא עוד יתרום רבות לצהובים. בוזגלו שמע והפנים את המסר, אבל את התוצאות נראה במשחקים הקרובים.

שחקן נוסף שזכה לשיחה מנמני היה דור מלול הצעיר, שכמעט ולא זכה לדקות משחק אצל בן שמעון ורק במשחק האחרון, כאשר הקבוצה היתה בפיגור מול קרית שמונה והקהל רק הלחיץ את השחקנים שהיו על הדשא, נזרק מלול אל המערכה וכמובן שכמעט ולא יכול היה להשפיע על הנעשה. בשבת יפתח מלול בעמדת המגן הימני ובמהלך כל אימוני השבוע דאג נמני לתת המון בטחון לשחקן הצעיר.

בונים על חודש בלומפילד

במהלך השבוע פנה המאמן החדש לראשי האוהדים וביקש מהם שהמשחק מול הפועל פתח תקווה לא יהפוך לפסטיבל אבי נמני. רק על ידי תמיכה בשחקנים ולא רק במאמן, יודע נמני, השינוי שאמור להתרחש גם ביציעים יוכל להניב פירות. נמני ראה כיצד הלחץ המטורף אותו גרמו אוהדי הקבוצה בחלק ממשחקי הבית, משפיע על המערכת. זה לא סתם שמכבי לא כבשה בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה. בכל משחק בו החל הקהל לשרוק בוז, מפלס הלחץ בקרב השחקנים הלך וגבר.

"היו משחקים שהקהל הרג אותנו, היו שחקנים שרעדו להם הרגליים והם פחדו לבוא ולקבל את הכדור", אמר השבוע אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "ברגע שזה קורה ליותר משחקן אחד או שניים, אז כל הקבוצה בבעיה. אנחנו מודעים ליכולת של הקהל שלנו, זה הקהל מספר אחד בארץ ועכשיו אנחנו צריכים אותו איתנו ולא נגדנו", הוסיף השחקן.

נמני יודע כמה כוח יש לקהל של מכבי בחודש הקרוב, החודש הקריטי שלו. אם ניקח בחשבון שמהמחזור הבא נכנסת מכבי לחודש של משחקים בבלומפילד, כאשר היא תארח את אשדוד, תתארח ברציפות אצל האדומים בדרבי הגדול ואצל בני יהודה בדרבי הקטן ולאחר מכן תארח את בית"ר ירושלים שוב בבלומפילד, יהיה לאוהדי הקבוצה משקל גדול מאוד בהצלחתו של הג'נרל מנג'ר החדש. 4,000 יעשו את הדרך לפתח תקווה בסוף השבוע, ואם הרוח החדשה תביא גם תוצאות, יבואו עוד הרבה יותר למשחקים בבלומפילד. עם אנרגיות אחרות, מן הסתם. אם תרצו, בשתי הגזרות האלה – שחקנים וקהל – נמני כבר השיג את מה שציפו ממנו והכניס בהם תקווה מחודשת. עכשיו הוא רק צריך לשמור על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully