וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הפסידה לציבונה בזגרב 81:79

יכולת מחפירה של קרלוס ארויו, הזר היקר בתולדות מכבי תל אביב, סייעה לציבונה לנצח את הצהובים 79:81 במשחק הפתיחה ביורוליג

בתום קיץ ארוך ועמוס ואחרי שורה ארוכה של משחקי אימון מאכזבים, מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את העונה באופן רשמי, כשהיא פגשה במשחק הפתיחה של היורוליג את ציבונה זגרב, במסגרת בית א' של המפעל האירופי. יש חדש תחת השמש הצהובה? ממש לא. מכבי נוצחה בזגרב 81:79, והמשיכה להציג יכולת רעה משני צדי המגרש.

קרלוס ארויו הגיע ליד אליהו בקול תרועה, ונראה היה שזה השחקן שיהפוך את אסופת השחקנים המשלימים של אפי בירנבוים, לקבוצה שיכולה לחלום על פיינל פור. ככל שעובר הזמן נראה שמכבי החתימה גארד בעייתי, שמהווה חור בהגנה, מתקשה במשחק עומד וחושב בעיקר על השורה הסטטיסטית שלו. הערב, נגד ציבונה, הוא בעיקר הזיק וסיים את המשחק עם 10 נקודות (2 מ-13 מהשדה, 3 איבודים).

מכבי, כהרגלה, הגיעה לחוצה למשחק, לאחר שבמשך הקיץ השיגה רצף בלתי נסבל מבחינתה של שבעה הפסדים רצופים במשחקי הכנה. צירופו הבהול של מרכוס בראון המחיש מעט את הפאניקה בהנהלה הצהובה, ובינתיים השחקן לא חולל מפנה ביכולת הצהובים. הגארד הוותיק לא סיפק את הסחורה במשחק הבכורה הרשמי שלו (5 נקודות, 2 מ-7 מהשדה), אך יש לו נסיבות מקלות מכיון שלא היה חלק מהקבוצה במשחקי ההכנה.

הרבה חומר למחשבה יש לאפי בירנבוים אחרי המשחק, כי האחריות לא נעצרת רק אצל ארויו ובראון. שחקני הקו האחורי של מכבי התקשו מול שמירת הלחץ הקרואטית, לא הצליחו לייצר נקודות וקלעו רק 4 מ-16 מחוץ לקו. בירנבוים ניסה לשחק עם שלושה נמוכים, אך ציבונה, בראשות דאבור קוס (23 נקודות), ניצלה זאת עד תום ואילצה את מכבי לרדוף אחריה. כשבירנבוים עבר להרכב גבוה יותר, הוא נענש על ידי רוול מרשל (20 נקודות).

ד'אור פישר הציג משחק מצוין והוליך את מכבי עם 26 נקודות ו-7 ריבאונדים. זר אחר של הקבוצה, רודני ווייט המאכזב, לא נכלל בסגל למשחק, ומי ששילמו את מחיר הסגל הארוך היו טרה סימונס ודרק שארפ, שסופסלו. בתום המשחק הרשמי הראשון של מכבי ביורוליג אפשר לקבוע שהקבוצה עדיין לא מצליחה לכפות את הקצב שלה על יריבותיה, סובלת מרפיון בקו האחורי ונסמכת יותר מדי על ארויו, שמתגלה כגארד מוגבל למדי.

מחצית ראשונה

החמישייה של ציבונה כללה את ודראן ווקוצ'יץ', דאבור קוס, ניקולה פרקאצ'ין, ארל קאלוויי ומרין רוזיץ'.

מכבי תל אביב פתחה עם ג'ייסון וויליאמס, ליאור אליהו, טל בורשטיין, קרלוס ארויו וד'אור פישר.

שתי הקבוצות פתחו עם נקודות מהצבע, ומכבי פתחה יתרון קטן בעזרת נקודות של פישר. ארויו נכנס רע למשחק ולא הצליח לעצור את קוס בהגנה. גם בהתקפה הפורטוריקני לא הצליח להשליט סדר, בשל שמירתו של קאלווי. שלשות של קוס ורוזיץ' העבירו את היתרון למארחת, אחרי ריצת 2:9. 2 וחצי דקות לסיום הרבע ולימיר פרסוביץ' הכניס את רוול מרשל במקומו של רוזיץ', ובירנבוים הכניס את מרכוס בראון, שדייק בזריקה אחת מהעונשין וקבע שוויון 15:15. הצהובים אפשרו לקרואטים לזרוק מחוץ לקשת, מרשל הפציץ משלוש והרבע ראשון הסתיים ב-17:20 לציבונה.

בתחילת הרבע השני פרקאצ'ין חגג על באטיסטה, ובירנבוים הכניס את יניב גרין במקומו של האורוגוואי. בורשטיין ובראון התקשו מול שמירת הלחץ של ציבונה, ובירנבוים החזיר את ארויו לפרקט, אך זה לא הראה שיפור בצורת משחקו. נקודות של כספי בצבע שברו בצורת של כמעט 3 דקות ללא סל, והצהובים התקשו לפתח משחק ריצה מול השמירה האגרסיבית של ציבונה, ששמרה על יתרונה. 4:27 דקות למחצית ארויו עלה סוף סוף על לוח הקלעים אחרי שלשה ונקודה נוספת שקלע מהקו. פישר המשיך ביכולתו המצוינת. אליהו סחט את העבירה השלישית של פרקאצ'ין, פרסוביץ' הזעיק פסק זמן ומכבי השלימה ריצת 3:10 שהחזירה לה את היתרון. יניב גרין ייצר נקודות בצבע, ומשחק הנדנדה שהתפתח הסתיים בשוויון 36:36 במחצית.

השחקן המצטיין של מכבי במחצית היה ד'ארו פישר, שקלע 14 נקודות ב-6 מ-7 מהשדה. ארויו הביך את עצמו כשקלע רק 4 ב-1 מ-7 מהשדה, והוסיף לזה שלושה איבודים. קוס הוליך את קלעי ציבונה עם 10.

מחצית שנייה

ארויו המשיך להפגין משחק אנוכי בפתיחת הרבע השלישי, אבל יכולת טובה של גרין ופישר בצבע השאירו את מכבי בתמונה. פרסוביץ', שפתח עם הרכב של ארבעה נמוכים, חזר להרכב גבוה, ומכבי המשיכה לספוג נקודות מפרקאצ'ין בצבע. משחק ההתקפה של מכבי נראה מסורבל ומהוסס וציבונה נבנתה מיכולתו האישית של רוול מרשל. חזרה אטית של מכבי להגנה ויכולת טובה של קוס ו-ודראן פרינץ' העלו את ציבונה ליתרון 9. מכבי הצליחה לצמק עד סוף הרבע השלישי, שהסתיים ב-52:58 לציבונה.

שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות בהתקפה, ושלוש דקות בתוך הרבע בירנבוים הכניס את בראון במקומו של ארויו. הקו האחורי של מכבי המשיך בתקופת היובש, ומכבי קיבלה נקודות בעיקר משחקני הפנים. 5 דקות לסיום מרכוס בראון נטל את המושכות, קלע בחדירה ושלח את פרקאצ'ין לנוח לאחר שביצע עליו עבירה חמישית. שלשה ענקית של מרשל, על הפרצוף של וויליאמס, העלתה את ציבונה ליתרון 8, ובירנבוים הזעיק פסק זמן 3:24 לסיום. ארויו חזר לפרקט לאחר פסק הזמן, וקבר שלשה שצימקה למינוס 5. גרין, אחד הטובים במכבי, יצא בחמש עבירות, קוס דייק מהקו וציבונה שמרה על יתרונה. ציבונה שמרה על קור רוח שלשה של קוס על ארויו סגרה עניין, ומכבי הפסידה במשחק הפתיחה 81:79.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סטטיסטיקה

למכבי תל אביב: ד'אור פישר 26 נקודות (7 ריבאונדים, 11 מ-12 מ-2), ליאור אליהו 14, קרלוס ארויו 10 (2 מ-8 ל-3, 3 איבודים), יניב גרין 8, מרקוס בראון 5, טל בורשטיין וג'ייסון וויליאמס 4 כל אחד, אסטבן באטיסטה 3 (6 ריבאונדים), עומרי כספי 2. שיחק ולא קלע: דרור חג'ג'.

לציבונה זאגרב: דאבור קוס 23 נקודות (6 מ-6 מהקו, 6 איבודים), רוול מארשל 20 (7 מ-8 מהעונשין), ניקולה פרקאצ'ין 14, לוקשה אנדריץ' ומרין רוזיץ' 8 כל אחד, ודראן פרינץ וארל קאלוואי 3 כל אחד, ג'ארד הומאן 2. שיחק ולא קלע: ודראן ווקושיץ' (7 ריבאונדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully