וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איווניר: "אני לא בטוח שאיטליה יודעת מי זו ישראל"

13.10.2008 / 21:00

מאמן הצעירה מקווה שגורם ההפתעה ימשיך לעבוד לטובתו בעימות על הכרטיס לאליפות אירופה. תמוז ורפאלוב בהרכב. אזלו הכרטיסים

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הנבחרת הצעירה של ישראל עד גיל 21 ערכה אמש (שלישי) את האימון המסכם שלה לפני משחק הגומלין הגורלי נגד נבחרת איטליה (20:00, שידור ישיר בספורט 5) על הזכות להשתתף באליפות אירופה 2009, שתיערך בקיץ הבא בשבדיה. אימון הנבחרת היה סגור לכלי התקשורת, כשלפניו התראיינו המאמן והשחקנים. מההתאחדות נמסר כי כל הכרטיסים למשחק אזלו. ההתאחדות מסרה שמי שרכש כרטיסים דרך הטלפון או האינטרנט מתבקש להקדים את בואו לאיצטדיון. הקופות בבלומפילד יהיו פתוחות כבר מצהרי יום רביעי.

הפסד או תיקו עם שערים ידיח את ישראל ויעלה את איטליה, תיקו נטול שערים ישלח את המשחק להארכה ואחר כך לפנדלים, בעוד ניצחון ישראלי יעלה את הנבחרת הצעירה בפעם השנייה ברציפות לאליפות אירופה. הקהל הישראלי התגייס לאחר התיקו 0:0 באנקונה וימלא את אצטדיון בלומפילד.

איווניר יערוך מספר שינויים בהרכב לעומת זה שפתח איתו במשחק הראשון. טוטו תמוז יקבל את האשראי בחוד. מי שעוד יקבל את הקרדיט בהרכב הוא ליאור רפאלוב, כמו גם טוטו תמוז.

הרכב הנבחרת: אוהד לויטה, עמרי קנדה, ליאור ז'אן, אושרי רואש, רחמים צ'קול, אלמוג כהן, שרן ייני, ליאור רפאלוב, גיא אסולין, שמעון אבוחצירא, טוטו תמוז.

איווניר: "מאמין שאיטליה לא תתקוף עם הרבה שחקנים"

מוטי איווניר, מאמן הנבחרת, פתח ואמר: "זה שנבחרת איטליה היא נבחרת עם שחקנים מאוד מוכשרים, שכל אחד הוא כוכב בפני עצמו, על זה אין ספק, אבל כנבחרת אני לא בטוח שהיא טובה מאתנו. אני חושב שהנבחרת שלנו מלוכדת, מגובשת ומשחקת עם הרבה נחישות. זהו סוד קסמה הגדול. זה החל כבר בקמפיין הקודם שהביא אותה לאליפות אירופה, וזה ממשיך כעת. לזה צריך להוסיף גם כדורגל יותר טוב מאיך ששיחקנו באיטליה וזה יעשה את ההבדל".

כשנשאל המאמן האם הנבחרת מוכנה מבחינה התקפית למשחק אמר: "גם ההתקפה מוכנה למשחק. אני חושב שההתקפה תהיה חשובה מאוד. זו לא רק ההתקפה, זה הכול ביחד, אולם אנחנו צריכים להיות טובים בקטע ההתקפי, זה ברור לנו. קודם כל אני לא כל כך בטוח שהאיטלקים יודעים מי זאת ישראל. הם ראו אותנו במשחק הקודם מתגוננים יותר ותוקפים פחות, והם לא יכולים להעריך את האיכויות ההתקפיות שלנו כפי שהן באמת. איטליה יצאה מהמשחק הראשון בהרגשה שהיא נבחרת הרבה יותר טובה מאתנו".

איווניר ניסה להסביר כיצד הוא גורם לשחקני ההתקפה להבין שזה הדבר שיעשה את ההבדל במשחק: "אנחנו מדברים הרבה על העניין ההתקפי. אנחנו צריכים להיות משוחררים יותר. באופן טבעי כשאתה משחק בבית ויש הרבה קהל, נוכל לראות שחקנים בכושר התקפי טוב יותר. בנוסף הלחץ ירד אחרי המשחק הראשון שמדרך הטבע קשה יותר. מעבר לזה אני גם לא ממש מאמין שאיטליה תתקוף עם כל כך הרבה שחקנים כפי שהם עשו במשחק הראשון. ברגע שנתקיף עם המגנים, כך ירד הלחץ משחקני ההתקפה".

איווניר: "אולי איטליה החליטה לשנות גישה"

איווניר התייחס לחזרתו של מריו באלוטלי להרכב איטליה: "החזרה שלו משמעותית מאוד. אני חושב שהאיטלקים אולי נחלשו בגלל היעדרותם של שחקני הקישור, ג'יובינקו, דסנה ומרקיסיו, אבל הם התחזקו בהתקפה. נצטרך להיזהר. המשחק הזה יהיה קשה יותר מהמשחק הראשון כי זה כבר משחק ההכרעה. מעבר לכך, המשטח והאווירה יהיו ברמה הכי גבוהה שיש, וכל אלה יכולים לגרום למשחק מאוד מהיר והתקפי משני הצדדים".

איווניר סגור כמעט לחלוטין על ההרכב שיפתח במשחק. על פי האימונים נראה כי טוטו תמוז, שחזר לסגל, יפתח על חשבונו של שמעון אבוחצירא. המאמן התייחס לסוגיית ההרכב ואמר: "ההרכב סגור ב-95 אחוז. אחרי האימון נחליט סופית. אני מעריך שלא יהיה שינוי משמעותי להרכב שפתח, אולי אחד או שניים. גם כאן מדובר בשני שחקנים ששיחקו בעבר בנבחרת, כך שזו לא הפתעה גדולה".

"יכול להיות שהאיטלקים אמרו לשחקנים להפסיק לומר שהם פייבוריטים", אמר איווניר לגבי הזהירות המפתיעה שאפיינה לאחרונה את האזוריני. "אולי הם החליטו לשנות גישה. זה דברים שעושים לפעמים לפני משחק, אבל אין ספק שכשאיטליה פוגשת את ישראל, ולא משנה היכן זה, איטליה תמיד תהיה פייבוריטית. יש לנו 18 שחקנים המסוגלים לעמוד במשימה שהצבנו לעצמנו ולנצח את המשחק. אני מאמין שאנחנו יכולים לנצח את המשחק. אנחנו צריכם ליהנות ולנצל את הרגע. זה רגע שלא הרבה שחקנים ומאמנים זוכים לו. השחקנים וכל מי שקשור לנבחרת זוכה לרגע היסטורי. אני רק מקווה שהרגע ההיסטורי הזה יסתיים בשמחה ולא בעצב".

לויטה: "משחק הגומלין יהיה קשה יותר"

בלם הנבחרת אשרי רואש: "נכון שאני שחקן יחסית אלמוני. נתנו לי את הבמה, אני שמח שהוכחתי שאני מסוגל. מבחינתי זה רק עניין של זמן עד שאגיע לליגת העל. כרגע, אני מתרכז בנבחרת. גם במשחק הקודם, שהיה משחק הגנתי טוב, זה היה בגלל שכל הנבחרת עשתה הגנה ולא רק הקו האחורי. אני אעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ומקווה שהשחקנים יבקיעו בצד השני של המגרש". הבלם התייחס גם לזלזול והשאננות שהושמעו מהמחנה האיטלקי ואמר: "זה בסדר. אנחנו מכבדים אותם. אנחנו לא חוששים מאף נבחרת. זוה נבחרת טובה, אנחנו נראה את מה שאנו יודעים על הדשא".

שוער הנבחרת אוהד לויטה: "אותנו לא ממש מעניין מי פייבוריט ומי לא. יהיה משחק הרבה יותר קשה מאשר באיטליה. אני בטוח שלמאמן שלנו יש תכנית משחק טובה. ההגנה עשתה עבודה מצוינת באנקונה, צריך רק לשפר את ההתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully